Jump to content

Nederlander!


Follow

Recommended Posts

  • Reacties 109
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Iscariah

    8

  • Little Jacob

    6

  • freestyla

    4

  • denven

    3

  • 5 weken later...
In het GTA wereldje was Liberty City vroeger New Rotterdam zoals New York vroeger New Amsterdam was. Kan je voorstellen dat er dan NL'se invloeden zijn.

waar heb je dat gevonden??

Dat is de geschiedenis van NY ;) Vroeger was heel dat zooitje van de nederlanders! Voor een paar dollars gekocht in de tijd! :eten:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb haar nog steets niet gevonden.

En ik heb al GTA IV vanaf de launch.

Weet iemand toevallig waar diegene staat (precies met tijd ong)

Ik maak dan wel een filmpje.

vind er ook maar geen ik heb iedereen op happyness island in elkaar geslagen xD :7 maar niemand zei een woord nederlands maar kwam wel een duitser tegen hij schelde me uit :-(

EDIT:filmpje gevonden het is van Iscariah

Bewerkt: door end of the riot
Link to comment
Delen op andere websites

Hey, cool, nederlands heb ik nog niet gehoord, wel al veel andere talen!

Ikzelf ben belg en wist hier ook van van al dat New Amsterdam stuff,

Maar ik ben dan ook een geschiedenisfreakje :D

Greetz

De geschiedenis onser landen overlapt elkaar (zelfde taal ook), 't had niet veel gescheeld of Nieuw Amsterdam had Nieuw Antwerpen geheten (bij wijze van spreken natuurlijk)

Link to comment
Delen op andere websites

zowel die mandie duits, nederlands of frans spreekt kan een belg zijn dat zijn namelijk onze drie landstalen

het zit dus mss vol belgen in liberty city :D

Leuk bedacht, maar België heeft nooit grondgebied gehad in Amerika, wel? :duh:

eigenlijk wel want het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden was ook belgie en nederland bestond nog niet toen ze nieuw amsterdam hadden.

bewijs: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verenigd_Koni...der_Nederlanden

Viva la: republiek der 7 verenigde staten (provincieën) lees ook de Akte van verlatinghe (1581) Nieuw Amsterdam was iets later (+/-60jr. )

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Heb inderdaad hetzelfde meegemaakt, een vrouwtje dat "Ga Weg"zei. Toen ik het hoorde dacht ik eerst even dat mijn moeder beneden iets riep dus ik naar beneden toe om te vragen wat er was :schater:

Later bedacht ik me dus dat het gewoon GTA was. Erg vet om ons kleine moeilijke taaltje in zo'n grote game terug te zien.

@Little Jacob

Dat komt omdat Nederland een behoorlijke vinger in de pap had in New York ofwel Liberty City. De wijk Harlem = gewoon Haarlem. En The Bronx is gebouwd op het land van een Nederlandse immigrant die Bronkhorst met zijn achternaam heette.

vroeger was ny van nl dus lijk mij wel

kijk maar eens op 1 van de 2 t.v.-kanalen die gta4 heeft in een van je save-houses. Daar leer je de geschiedenis van liberty city en kom je te weten dat de hollanders daarin veel mee te maken hadden. En dat de wijk bohan een nederlands woord is wat betekend: nederlands woord.

Bewerkt: door hanff
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...