Jump to content
Joriz

WikiGTA.org lanceert GTA Snapmap!


snapmap_logo.png
Hoe vaak wil je op het forum niet even snel iets aan een ander uitleggen, waarbij je een bepaalde plek in een van de GTA's wilt aangeven? In tekst is het vaak niet helemaal duidelijk en iedere keer met de hand een kaartje tekenen, uploaden en linken is ook nogal omslachtig. PatrickW is met de oplossing gekomen door het GTA Snapmap systeem te ontwikkelen. Iedereen kan nu op een eenvoudige en snelle manier één of meerdere plekken in GTA aangeven, op een maps zoals je die van WikiGTA.org kent. Nadat je kaart klaar is hoef je enkel de aangeven URL te kopiëren en in je forum bericht te plakken. Daarna kan iedereen je kaart bekijken.

Natuurlijk is het GTA Snapmap systeem geheel gratis te gebruiken en mag je oneindig kaarten aanmaken!

GTA Snapmap kan je bereiken via het volgende adres: Snapmap.WikiGTA.org

Meer uitleg over het gebruik van GTA Snapmap is in dit bericht op ons forum te vinden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Briljante toevoeging, hoewel ik denk dat dit in de niet-GTA:IV fora niet echt veel meer gebruikt gaat worden, die maps kent iedereen immers al wel uit het hoofd ondertussen.

Is het overigens niet mogelijk om het nulpunt van het coördinatenstelsel niet in de linkerbovenhoek te plaatsen, maar daar waar het nulpunt zich in GTA zelf ook bevindt? Zo kun je de map ook nog gebruiken om snel X en Y coördinaten op te zoeken van een bepaald punt.

Anyway zeker een leuke uitbreiding; KUTGW :cya:

(@ Rivel: oneindig lang. Het is geen vaste afbeelding, maar een PHP script dat de afbeelding van stippen voorziet. De enige afbeeldingen die worden gebruikt zijn de blanco kaarten, en die zullen online blijven net zolang als dat WikiGTA online blijft. Heel lang dus.)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

[...]

Is het overigens niet mogelijk om het nulpunt van het coördinatenstelsel niet in de linkerbovenhoek te plaatsen, maar daar waar het nulpunt zich in GTA zelf ook bevindt? Zo kun je de map ook nog gebruiken om snel X en Y coördinaten op te zoeken van een bepaald punt.

[...]

Dit zal niet gaan, wegens deze 2 redenen:

  1. De punten worden op de kaart gezet met een soort 'map', en die map gebruikt linksboven de X0 Y0.
  2. De coordinaten van de kaart zijn de coordinaten van de pixels, niet van de game. Als de map in het midden dus het nulpunt had zou de map van -384 naar 384 gaan, en in de game gaat het van -3000 naar 3000. (SA als voorbeeld) Of je moet nog de map een andere maat geven (600x600 (-300 tot 300) waardoor er een makkelijkere rekensom naar SA coordinaten is.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Erg goed gedaan en ook heel handig ! :tu:

Maar een map maken met lijnen zodat je weet waar je heen moet rijden lijkt mij nogal overbodig want bij GTA IV kun je zelf je GPS systeem instellen. ^_^

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

mooi gemaakt, ik wist niet dat er een coordinaat-tag bestond voor plaatjes, verder is het redelijk simpel eigenlijk als je weet hoe je het wilt aanpakken

m'n complimenten

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Erg goed gedaan en ook heel handig ! :tu:

Maar een map maken met lijnen zodat je weet waar je heen moet rijden lijkt mij nogal overbodig want bij GTA IV kun je zelf je GPS systeem instellen. ^_^

Ja, maar er staan nog veel meer mappen natuurlijk: VC, SA, GTA III etc etc....en dán is het ineens wel handig dat je door middel van stippen een route kunt weergeven :Y

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

volgens mij vindt hij het niet zo leuk als je een paar honderd stipjes erop zet :D

maar nog even het volgende:

"Disclaimer: De lokaties op deze map zijn afkomstig van een gebruiker and niet op correctheid gecontroleerd door WikiGTA.org."

volgens mij moet die "and" "en" zijn :Y

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik zag hem gisteren al in het Wiki-forum, en ik moet nogmaals zeggen dat dit echt een prima update is. :Y Hopelijk komt er inderdaad nog een keertje iets met lijnen tekenen (misschien automatisch een lijn tekenen tussen twee punten in, instellen?) en misschien verschillende kleurtjes? :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...