Morpheus 83 Geplaatst: 30 juni 2005 Rapport Geplaatst: 30 juni 2005 Ben ik het helemaal mee eens, ze moeten maar 1 banden merk gaan gebruiken, wat zo als het nu gaat werkt het niet. En ik hoop niet dat er komende race maar 6 auto's/teams van start gaan. Dat zou echt zonde zijn. Reageren
The Outlaw Geplaatst: 30 juni 2005 Rapport Geplaatst: 30 juni 2005 Laat iedereen gewoon het zelfde merk banden rijden Als die ook een fout heeft rijd er niemand meer.... :rolleyes: Nee maar als dit zo door blijft gaan racen we helemaal niet meer. ik wed dat Bridgestone dit probleem weinig tot noiet heeft, geen wonder dat Ferrari er ook mee rijd, schandalig voor de F1, gewoon 1 bandenfabrikant in de F1 dat is mijn opinie ben je voor het merendeel van het probleem af. Reageren
BrokenTable Geplaatst: 30 juni 2005 Rapport Geplaatst: 30 juni 2005 Als die ook een fout heeft rijd er niemand meer.... :rolleyes: Maar de kans dat een band slecht is als er maar 1 leverancier is is heel klein. In de jaren dat er meerdere leveranciers zijn, zijn de banden veel onveiliger. Dit komt omdat de ene leverancier sneller wil zijn dan de andere en dus op de grens van veiligheid gaat zitten. Als er maar 1 leverencier is maakt het niet uit als de auto's 3 sec. per ronde langzamer zijn, iedereen in het veld is dat. In de jaren met 2 leveranciers zijn er ook meer (ernsitge) ongelukken. Daarnaast: als iedereen op Michelins had gestaan, had de chigane er waaarschijnlijk wel gekomen. Nu zouden de Bridgestone-rijders daardoor benadeeld worden, dan wordt nietmand benaadeeld door die beslissing. Ik heb niet veel verstand van Formule 1, maar als Michelen echt zo slechte banden heeft. Dan rijden ze toch de volgende keer met Bridgestone ofzo?? Het probleem van afgelopen race kwam door de kombocht waar ze mer hoge snelheden doorheen rijden. De druk op de linkerachterband is daar heel groot. Bij andere circuits is het een stuk minder. Contractueel zijn de teams verbonden aan een leverancier. Wellicht is het nog wel open te breken wegens wanprestatie van Michelin, maar de banden zijn zo'n wezenlijk deel van de auto dat je niet 1-2-3 met de andere leverancier kan gaan rijden. De auto moet daar eerst helemaal op afgesteld worden (om top prestaties te halen) en dat kost tijd... Ik hoorde vandaag dat Zondag waarschijnlijk weer 6 teams gaan rijden.Michelin gaat staken, maar weet niet of het waar is. Er was sprake dat bij zware straffen de 7 Michelin teams en Minardi zouden gaan staken. Over Michelin heb ik niets gehoord. Een Michelin heeft ook geen sancties gekregen van de FIA, dus een reden te staken zie ik ook niet. Daarnaast: dat zou de doodsteek voor de F1 betekenen denk ik. Ik ben al jaren voorstander van 1 leverancier omdat de banden nu een te groot issue zijn in de F1. Ik hoop dat ook dat de GP van Indy erto bijdraagt om weer naar 1 leverancier te gaan. Reageren
Flying Dutchman Geplaatst: 2 juli 2005 Rapport Geplaatst: 2 juli 2005 Michelin heeft gewoon een enorme blunder gemaakt, zij moeten bestraft worden en niet de teams! en owja, Scuderia Ferrari 4-ever!! Schumi rulezzzz!!!!! Reageren
-Karel- Geplaatst: 2 juli 2005 Rapport Geplaatst: 2 juli 2005 als er een leverancier is is er ook geen concurentie meer(als het twee leveranciers blijven stappen de meeste wel over op britstone) Reageren
Mania-92 Geplaatst: 3 juli 2005 Rapport Geplaatst: 3 juli 2005 De race in frankrijk is van start gegaan mooie start van albers en alonso. Alonso gaat als een speer raïkonnen heeft ook al een paar plaatsjes gepakt. Reageren
SWYV Geplaatst: 4 juli 2005 Rapport Geplaatst: 4 juli 2005 Alonso is gewoon de beste winnaar van grand prix in frankrijk 1. Alonso 2. Raikonnen (geloof ik) 3. buuh Schumi (sorry voor fans van schumi, ben gewoon niet voor die schumi, want die heeft echt de pret van voorbije F1 jaren verpest) Reageren
Flying Dutchman Geplaatst: 8 juli 2005 Rapport Geplaatst: 8 juli 2005 Wat kan Schumi eraan doen dat de concurrentie achterliep en hij de beste wagen had en de beste coureur is? Reageren
Ferrari420 Geplaatst: 15 juli 2005 Rapport Geplaatst: 15 juli 2005 (bewerkt) WK leider alonso Frankrijk Topsnelheid:322,0 van albers.Beste ronde:1:16:423 door raikonnen Engeland Topsnelheid:325,4 door raikonnen.Beste ronde:1:20:502 door raikonnen Puntentotaal na engeland: 1. Alonso 77 punten. 1 Renault: 102 punten 2. Raikonnen 51 punten. 2 Mclaren: 87 punten 3. M.Schumacher 43 punten. 3 Ferrari: 74 punten 4. Barrichello 31 punten. 4 Toyota: 54 punten 5. Trulli 31 punten. 5 Williams: 47 punten 6. Montoya 26 punten. 6 Red Bull: 22 punten 7. Fisichella 25 punten. 7 Sauber: 13 punten 8. Heidfeld 25 punten. 8 Jordan:11 punten 9. R.Schumacher 23 punten. 9 Bar: 9 punten 10. Webber 22 punten. 10 Minardi: 7 punten 11. Couldhard 17 punten. 12. Button 9 punten. 13. Massa 7 punten. 14. Monteiro 6 punten. 15. Wurz 6 punten. 16. Villeneuve 6 punten. 17. Karthikeyen 5 punten. 18. Albers 4 punten. 19. De la rosa 4 punten. 20. Klien 4 punten. 21. Friesacher 3 punten. 22. Liuzzi 1 punt. 23. Sato 0 punten. 24. Davidson 0 punten. 25. Zonta 0 punten. Bewerkt: 18 juli 2005 door Ferrari420 Reageren
-Niels- Geplaatst: 15 juli 2005 Rapport Geplaatst: 15 juli 2005 Albers heeft die plek te danken aan dat geval in Indianapolis. Als dat niet was gebeurt had Albers nooit die plek gehad. Minardi is een beetje een minder team. Beetje Arrows-achtig, eerst vet leuk en hun vet hun best doen. En na een jaar failliet en is het niks meer en rijd er weer een team minder mee. Minardi is een leuk team daar niet van, maar echt goed eindigen zullen ze nooit. Reageren
BrokenTable Geplaatst: 16 juli 2005 Rapport Geplaatst: 16 juli 2005 Minardi is een beetje een minder team. Dat is een redelijke understatement :-) Beetje Arrows-achtig, eerst vet leuk en hun vet hun best doen.En na een jaar failliet en is het niks meer en rijd er weer een team minder mee. Minardi is een leuk team daar niet van, maar echt goed eindigen zullen ze nooit. Buiten dat Arrows wel langer dan 1 jaar heeft gereden (vanaf 1978 als ik me niet vergis): Paul Stoddard (Minardi) zet zich wel in voor z'n team en ik vind hem ook wel sympathiek. Iets wat ik van Walkinshaw (Arrows) niet kan zeggen. Reageren
-Niels- Geplaatst: 16 juli 2005 Rapport Geplaatst: 16 juli 2005 Buiten dat Arrows wel langer dan 1 jaar heeft gereden (vanaf 1978 als ik me niet vergis): Paul Stoddard (Minardi) zet zich wel in voor z'n team en ik vind hem ook wel sympathiek. Iets wat ik van Walkinshaw (Arrows) niet kan zeggen. Nee, ik denk dat daarom Arrows ook ten onder ging. Stoddart is in dat opzicht een goede teambaas maar hij heeft de auto nou eenmaal niet mee. Team is ook oke, maar die auto heeft zo vaak problemen. Reageren
BrokenTable Geplaatst: 16 juli 2005 Rapport Geplaatst: 16 juli 2005 Stoddart is in dat opzicht een goede teambaas maar hij heeft de auto nou eenmaal niet mee.Team is ook oke, maar die auto heeft zo vaak problemen. Stoddard heeft het geld gewoon niet mee. Hij laat Minardi draaiien voor ik dacht iets van 50 miljoen per jaar. Oa. Ferrari en Toyota ziten op 8 a 10x dit bedrag. In de Formule 1 is eigenlijk geen plaats meer voor een prive-team. Sauber wordt nu BMW, dus daar zit ook genoeg geld. Nu paar afwachten wat Midland in Jordan gaat stoppen. Reageren
Ferrari420 Geplaatst: 17 juli 2005 Rapport Geplaatst: 17 juli 2005 De jaarprijzen Ferrari: 360 miljoen Bar-honda: 182 miljoen Renault: 167 miljoen BMW-Williams: 286 miljoen Mclaren-Mercedes: 246 miljoen Sauber-petronas: 96 miljoen Red Bull Racing: 63 miljoen Toyota: 236 miljoen Jordan Grand Prix: 64 miljoen Minardi Cosworth: 32 miljoen Reageren
Ferrari420 Geplaatst: 18 juli 2005 Rapport Geplaatst: 18 juli 2005 (bewerkt) Dit is Friesacher BIG headline: Friesacher Patrick Friesacher is zijn zitje verloren.Het geld dat hij moest overmaken naar Paul is niet aangekomen.Nu gaat onderandere Robert Doornbos,Zsolt Baumgartner en nog twee coureurs.De oostenrijker is dit seizoen niet meer te in de Formule 1 Bewerkt: 18 juli 2005 door Ferrari420 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.