Jump to content

Formule 1


Spacecraft

Recommended Posts

Ben ik het helemaal mee eens, ze moeten maar 1 banden merk gaan gebruiken, wat zo als het nu gaat werkt het niet. En ik hoop niet dat er komende race maar 6 auto's/teams van start gaan. Dat zou echt zonde zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 584
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Niels-

    38

  • Thundercover

    38

  • Spacecraft

    30

  • Only GrandTheftAuto

    27

Laat iedereen gewoon het zelfde merk banden rijden

Als die ook een fout heeft rijd er niemand meer.... :rolleyes:

Nee maar als dit zo door blijft gaan racen we helemaal niet meer. ik wed dat Bridgestone dit probleem weinig tot noiet heeft, geen wonder dat Ferrari er ook mee rijd, schandalig voor de F1, gewoon 1 bandenfabrikant in de F1 dat is mijn opinie ben je voor het merendeel van het probleem af.

Link to comment
Delen op andere websites

Als die ook een fout heeft rijd er niemand meer.... :rolleyes:

Maar de kans dat een band slecht is als er maar 1 leverancier is is heel klein. In de jaren dat er meerdere leveranciers zijn, zijn de banden veel onveiliger. Dit komt omdat de ene leverancier sneller wil zijn dan de andere en dus op de grens van veiligheid gaat zitten.

Als er maar 1 leverencier is maakt het niet uit als de auto's 3 sec. per ronde langzamer zijn, iedereen in het veld is dat. In de jaren met 2 leveranciers zijn er ook meer (ernsitge) ongelukken.

Daarnaast: als iedereen op Michelins had gestaan, had de chigane er waaarschijnlijk wel gekomen. Nu zouden de Bridgestone-rijders daardoor benadeeld worden, dan wordt nietmand benaadeeld door die beslissing.

Ik heb niet veel verstand van Formule 1, maar als Michelen echt zo slechte banden heeft. Dan rijden ze toch de volgende keer met Bridgestone ofzo??

Het probleem van afgelopen race kwam door de kombocht waar ze mer hoge snelheden doorheen rijden. De druk op de linkerachterband is daar heel groot. Bij andere circuits is het een stuk minder.

Contractueel zijn de teams verbonden aan een leverancier. Wellicht is het nog wel open te breken wegens wanprestatie van Michelin, maar de banden zijn zo'n wezenlijk deel van de auto dat je niet 1-2-3 met de andere leverancier kan gaan rijden. De auto moet daar eerst helemaal op afgesteld worden (om top prestaties te halen) en dat kost tijd...

Ik hoorde vandaag dat Zondag waarschijnlijk weer 6 teams gaan rijden.

Michelin gaat staken, maar weet niet of het waar is.

Er was sprake dat bij zware straffen de 7 Michelin teams en Minardi zouden gaan staken. Over Michelin heb ik niets gehoord. Een Michelin heeft ook geen sancties gekregen van de FIA, dus een reden te staken zie ik ook niet. Daarnaast: dat zou de doodsteek voor de F1 betekenen denk ik.

Ik ben al jaren voorstander van 1 leverancier omdat de banden nu een te groot issue zijn in de F1. Ik hoop dat ook dat de GP van Indy erto bijdraagt om weer naar 1 leverancier te gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Alonso is gewoon de beste :D

winnaar van grand prix in frankrijk

1. Alonso

2. Raikonnen (geloof ik)

3. buuh Schumi (sorry voor fans van schumi, ben gewoon niet voor die schumi, want die heeft echt de pret van voorbije F1 jaren verpest)

Link to comment
Delen op andere websites

WK leider alonso

alonso.jpg

Frankrijk Topsnelheid:322,0 van albers.Beste ronde:1:16:423 door raikonnen

Engeland Topsnelheid:325,4 door raikonnen.Beste ronde:1:20:502 door raikonnen

Puntentotaal na engeland:

1. Alonso 77 punten. 1 Renault: 102 punten

2. Raikonnen 51 punten. 2 Mclaren: 87 punten

3. M.Schumacher 43 punten. 3 Ferrari: 74 punten

4. Barrichello 31 punten. 4 Toyota: 54 punten

5. Trulli 31 punten. 5 Williams: 47 punten

6. Montoya 26 punten. 6 Red Bull: 22 punten

7. Fisichella 25 punten. 7 Sauber: 13 punten

8. Heidfeld 25 punten. 8 Jordan:11 punten

9. R.Schumacher 23 punten. 9 Bar: 9 punten

10. Webber 22 punten. 10 Minardi: 7 punten

11. Couldhard 17 punten.

12. Button 9 punten.

13. Massa 7 punten.

14. Monteiro 6 punten.

15. Wurz 6 punten.

16. Villeneuve 6 punten.

17. Karthikeyen 5 punten.

18. Albers 4 punten.

19. De la rosa 4 punten.

20. Klien 4 punten.

21. Friesacher 3 punten.

22. Liuzzi 1 punt.

23. Sato 0 punten.

24. Davidson 0 punten.

25. Zonta 0 punten.

Alonso%202004%20Sd%20FG%20web.jpg

Bewerkt: door Ferrari420
Link to comment
Delen op andere websites

Albers heeft die plek te danken aan dat geval in Indianapolis.

Als dat niet was gebeurt had Albers nooit die plek gehad.

Minardi is een beetje een minder team.

Beetje Arrows-achtig, eerst vet leuk en hun vet hun best doen.

En na een jaar failliet en is het niks meer en rijd er weer een team minder mee.

Minardi is een leuk team daar niet van, maar echt goed eindigen zullen ze nooit.

Link to comment
Delen op andere websites

Minardi is een beetje een minder team.

Dat is een redelijke understatement :-)

Beetje Arrows-achtig, eerst vet leuk en hun vet hun best doen.

En na een jaar failliet en is het niks meer en rijd er weer een team minder mee.

Minardi is een leuk team daar niet van, maar echt goed eindigen zullen ze nooit.

Buiten dat Arrows wel langer dan 1 jaar heeft gereden (vanaf 1978 als ik me niet vergis): Paul Stoddard (Minardi) zet zich wel in voor z'n team en ik vind hem ook wel sympathiek. Iets wat ik van Walkinshaw (Arrows) niet kan zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Buiten dat Arrows wel langer dan 1 jaar heeft gereden (vanaf 1978 als ik me niet vergis): Paul Stoddard (Minardi) zet zich wel in voor z'n team en ik vind hem ook wel sympathiek. Iets wat ik van Walkinshaw (Arrows) niet kan zeggen.

Nee, ik denk dat daarom Arrows ook ten onder ging.

Stoddart is in dat opzicht een goede teambaas maar hij heeft de auto nou eenmaal niet mee.

Team is ook oke, maar die auto heeft zo vaak problemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Stoddart is in dat opzicht een goede teambaas maar hij heeft de auto nou eenmaal niet mee.

Team is ook oke, maar die auto heeft zo vaak problemen.

Stoddard heeft het geld gewoon niet mee. Hij laat Minardi draaiien voor ik dacht iets van 50 miljoen per jaar. Oa. Ferrari en Toyota ziten op 8 a 10x dit bedrag.

In de Formule 1 is eigenlijk geen plaats meer voor een prive-team. Sauber wordt nu BMW, dus daar zit ook genoeg geld. Nu paar afwachten wat Midland in Jordan gaat stoppen.

Link to comment
Delen op andere websites

De jaarprijzen

Ferrari: 360 miljoen

Bar-honda: 182 miljoen

Renault: 167 miljoen

BMW-Williams: 286 miljoen

Mclaren-Mercedes: 246 miljoen

Sauber-petronas: 96 miljoen

Red Bull Racing: 63 miljoen

Toyota: 236 miljoen

Jordan Grand Prix: 64 miljoen

Minardi Cosworth: 32 miljoen

Link to comment
Delen op andere websites

friesacher-minardi2004.jpg

Dit is Friesacher

BIG headline:

Friesacher

Patrick Friesacher is zijn zitje verloren.Het geld dat hij moest overmaken naar Paul is niet aangekomen.Nu gaat onderandere Robert Doornbos,Zsolt Baumgartner en nog twee coureurs.De oostenrijker is dit seizoen niet meer te in de Formule 1

Bewerkt: door Ferrari420
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...