Jump to content

Formule 1


Spacecraft

Recommended Posts

Michelin heeft aangegeven na 2006 uit de Formule 1 te stappen:

Exit voor bandenfabrikant Michelin

Bandenfabrikant Michelin stapt eind volgend jaar uit de Formule 1. De Franse firma meldde woensdag dat het komende seizoen voor Michelin het laatste is. Reden is het besluit van de internationale automobielfederatie, de FIA om vanaf 2008 nog maar één bandenleverancier toe te staan.

Afgelopen seizoen reden zeven teams op Michelin-banden en de andere drie op banden van Bridgestone. Die Japanse fabriek blijft na 2006 als enige over. Volgend seizoen verdelen de ploegen zich eerlijk over beide fabrikanten, aangezien Williams en Toyota overgestapt zijn naar Bridgestone. Michelin is het oneens met de nieuwe regel van de FIA en vindt de toekomstige F1-situatie zo onzeker dat het niet van plan is grote investeringen te doen.

De directie van het Franse bedrijf sluit in de toekomst een terugkeer in de Formule 1 niet uit, mits de regels worden veranderd

bron: www.f1crew.nl

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 584
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Niels-

    38

  • Thundercover

    38

  • Spacecraft

    30

  • Only GrandTheftAuto

    27

Fernando Alonso, de huidige wereldkampioen van Renault, rijdt vanaf 2007 voor het team van MCLaren. Het is nog onduidelijk welke huidige coureur van MCLaren plaats moet maken voor Alonso. Op dit moment staan Kimi Raikkonen en Juan Pablo Montoya bij MCLaren onder contract.

Bron: NOS-teletekst

Link to comment
Delen op andere websites

hier het officiële persbericht over de overstap van Alonso:

Wereldkampioen Alonso per 2007 naar McLaren

Als donderslag bij heldere hemel heeft het team van McLaren vandaag bekend gemaakt dat de 25 jarige Spanjaard Fernando Alonso met ingang van januari 2007 gaat rijden voor het team van McLaren. Daarmee lijkt het team haar koers al behoorlijk uitgestippelt te hebben voor na het komende seizoen. Eerder deze week maakten ze al bekend Vodafone als hoofdsponsor aangetrokken te hebben.

“Het is super dat ons geloof in het beste team en pakket beaamt wordt door de huidige wereldkampioen,” laat Ron Dennis in een eerste reactie weten. “We hebben nooit onder stoelen of banken geschoven dat we de beste willen zijn en om dit te behalen is het aantrekken van de beste mensen, de beste sponsoren en de beste rijders hetgeen wij voor ogen houden.”

Wie het veld moet ruimen voor het jonge Spaanse talent wil het team nog niets over kwijt. “We zijn zowel met Kimi als met Juan Pablo in onderhandeling over het seizoen 2007. Beiden zijn ontzettend talentvol, professioneel en competitief in de Formule 1. Zij blijven dan ook gewoon strijden voor de kampioenstitel.”

Fernando Alonso is in zijn nopjes met het binnenhalen van dit contract. “Om onderdeel van een team te worden die zo succesvol zijn en een passie voor de sport hebben is een droom die werkelijkheid wordt. Ik kijk uit naar 2007 en het is fantastisch om dan deel uit te maken van het team van McLaren. Het zal een totaal nieuw begin voor mij zijn en een ontzettende uitdaging. Het is jammer dat ik Renault moet verlaten maar sommige mogelijkheden moet je niet aan je vorobij laten gaan, die zijn te mooi om te laten schieten. Ik ben blij dat we nu al dit nieuws naar buiten mogen brengen. Voor mij en het team geeft het de mogelijkheid nog een jaar voor de volle 100 procent er tegen aan te gaan.

bron: www.f1crew.nl

Link to comment
Delen op andere websites

Super Aguri :? is dat een nieuw team? nog nooit iets van gehoord. wanneer denkt dat te debuteren? en als ze Sato aannemen, zullen ze iig niet al te hoge verwachtingen hebben.

Bewerkt: door flying dutchman
Link to comment
Delen op andere websites

Nou bedankt hoor, zeg dat nog eens recht in mijn gezicht en je kan een klap verwachten (Sato fan).

Wat voor motor zit er in die Super Agari?

sorry voor mijn opmerking over Sato, maar ik vind dat hij eigenlijk niet thuis hoort in de Formule 1. kijk maar naar 2002 en 2004. in 2002 stapelde hij de ene op de andere fout en in 2004 was het gat tussen Sato en Button erg groot. je kunt wel zeggen dat hij toen meer pech had, maar al die opgeblazen motoren in 2004 kwamen ook niet vanzelf. Hij is eigenlijk alleen in de F1 gebleven omdat Honda dat wilde. die hebben bij BAR aangedrongen om hem als testcoureur aan te nemen in 2003 en als coureur in 2004. Ik vind Sato geen echt talent. Sorry, BigG.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...