Jump to content

Formule 1


Spacecraft

Recommended Posts

Spyker koopt Midland Formule 1 team

De Formule 1 is volgend seizoen een Nederlands team rijker. Autofabrikant Spyker heeft zondag het Midland F1-team overgenomen. Dat hebben de betrokken partijen gemeld. Bij Midland rijdt momenteel al een Nederlander, namelijk Christijan Albers.

Met de koop is een bedrag van 106,6 miljoen dollar (ruim 84 miljoen euro) gemoeid. Spyker wordt (financieel) gesteund door een groep investeerders, onder wie internetondernemer Michiel Mol. De partijen waren al maandenlang in gesprek. Eind augustus maakte de autofabrikant al officieel bekend interesse te hebben in een overname van het formule 1-team.

Ambitie

"Vandaag is mijn grote ambitie werkelijkheid geworden", reageerde Mol. "Tien jaar lang ben ik als sponsor van teams en rijders betrokken geweest in de Formule 1. Nu ben ik aandeelhouder in een zeer ambitieus formule 1-team."

Ook Victor Muller, directeur van Spyker, kon zijn geluk niet op: "Ik ben zo trots op mijn medewerkers die 24 uur per dag hebben gewerkt om deze deal rond te krijgen", sprak hij. "Sinds we het bedrijf in 2000 begonnen, zijn we elk jaar groter geworden."

"Eigenlijk verdubbelden we onze productie elk jaar. Om die groei te kunnen doorzetten, is de intrede in de Formule 1 heel belangrijk. We hopen te profiteren van een flinke toename van onze naamsbekendheid."

Gascoyne

Spyker MF1 Racing maakte meteen bekend dat Mike Gascoyne is aangetrokken als hoofd van de technische afdeling. De Brit werd eerder dit seizoen door Toyota op non-actief gesteld.

In het verleden werkte Gascoyne voor Jordan, de voorganger van Midland F1 en Spyker MF1. Destijds boekte dat team onder zijn leiding veel progressie. "Ik heb recent een ontmoeting gehad met Mol en Muller", vertelde Gascoyne. "Ik ben onder de indruk van hun toewijding aan de Formule 1."

Teambaas Colin Kolles blijft gewoon in functie. Net als Christijan Albers overigens, die normaal gesproken tijdens de Grand Prix van Japan (8 oktober) een contract voor 2007 bij Spyker MF1 zal ondertekenen.

Bron NU.nl

Geweldig! Een Nederlands F1 team met ook al een Nederlandse rijder! _O_

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 584
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Niels-

    38

  • Thundercover

    38

  • Spacecraft

    30

  • Only GrandTheftAuto

    27

Ja, maar hopelijk word het een beter team door deze overname :) Maar het zal minstens een paar jaar duren voordat het misschien in de subtop zal komen. Kijk maar na toyota, die beginnen nu pas echt vooraan te komen en daar zit nog veeeel meer geld ingepompt

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Schumacher heeft net bekent gemaakt er mee te stoppen na dit seizoen.

Wat is jullie mening hierover?

Ik vind dat het wel een keer tijd werd voor een nieuwe kampioen, maar dit jaar gun ik het hem zeker nog wel.

Volgend jaar zal waarschijnlijk raikonen of alonso wel winnen maar dan is het teminste weer wat spannender want de laatste 8 jaar was het bijna altijd schumacher die kampioen werd. (op vorig jaar na dan, en dat jaar dat hij zijn been brak)

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

hakkinen 2x en Alonse 1x d8 ik in tussentijd, + Villeneuve in '97.

Dat Schumacher weg gaat... Om eerlijk te zijn ben ik nooit een fan van hem geweest. Hij is een goede rijder, maar de acties die hij soms doet verpesten het bij mij. Voorbeelden hiervan zijn bv dat hij in '97 Villeneuve van de weg wilde rijden om zo verzekerd te zijn van het kampioenschap (die hij niet kreeg na diskwalificatie), of bv hoe hij dit jaar in Monace pietluttig in de weg ging staan. Ik ben blij dat ik deze acties van hem niet meer hoef te zien.

Neemt niet weg dat hij een fantastische rijder was voor Ferrari en Benetton en dat hij bij Ferrari zeker zal worden gemist.

Maar 't is goed dat er nu weer wat beweging komt in de "stoeltjes" markt. Hopelijk schuift Albers ook wat op richting de snellere auto's.

Link to comment
Delen op andere websites

Van Spyker vindt ik dat het de domste zet is wat ze konden doen!!!!!!!!!!!!!!

Heeft Spyker geen verstand in hun kop??!!!

Ze zijn verschillende keren failliet geweest, en nu maken ze eindelijk weer geld(Gaan ze eens niet failliet).

Kopen ze een heel F1 team!!!!

Hoveel denk je dat dat kost per maand!!!

Daar gaat hun winst!

Want ik geloof dat ze er net zo weinig van bakken als het vorige team!

Dus Spyker ga zo door, want jullie gaan gegarandeert weer failliet!

Link to comment
Delen op andere websites

Onzin. Spyker heeft verlies gedraaid, maar ondanks dat is hun budget redelijk groot. Ik heb er wel vertrouwen in.

Over de race:

Ik vond het een fantatiswche race en heb hem continu gevolgd, echt spannend tussen Kubika en Massa. Geweldige race! Nu Schumacher heeft besloten te stoppen, gun ik hem de kampioenschap voor dit jaar. Superafscheid!

Link to comment
Delen op andere websites

7 voudig wereldkampioen Micheal Schumacher stopt volgende seizoen:

http://www.volksblog.nl/?p=861

Raikkönen is opgesteld als opvolger...

Het klopt inderdaad dat Schumacher stopt, maar dat kun je beter in het Sport Forum posten. Kan iemand die de rang heeft om dit te verplaatsen, dit topic naar het Sport Forum verplaatsen...?

>>> Door .Levi.: Moved naar Sport Forum.<<<

>>> Door NandroDavids: Bedankt...dan voeg ik dit topic samen met het Formule 1-topic.<<<

Bewerkt: door NandroDavids
Link to comment
Delen op andere websites

Doornbos vervangt Klien

Formule 1-coureur Robert Doornbos komt de laatste drie wedstrijden van het seizoen in actie. Dat heeft Red Bull Racing, het team waarvoor de Nederlander dit jaar als testrijder actief is, maandag bekendgemaakt. Doornbos vervangt per direct de Oostenrijker Christian Klien, voor wie volgend jaar geen plaats meer is bij Red Bull.

Er staan nog drie formule 1-wedstrijden op het programma: in China, Japan en Brazilië. Doornbos heeft in de Brit David Coulthard een ervaren teamgenoot. "Dit is natuurlijk een kans uit duizenden", reageerde de 24-jarige Rotterdammer opgetogen. "Ik heb dit jaar altijd enorm mijn best gedaan om het team beter te maken, zowel in als buiten de Grand Prix-weekenden. Ik ben er zowel mentaal als fysiek 100 procent klaar voor." Doornbos debuteerde vorig jaar op Hockenheim in de Grand Prix en maakte het seizoen af als Minardi-rijder. Afgelopen winter trok Red Bull hem aan als testrijder.

Red Bull nam voor volgend jaar eerder al de Australiër Mark Webber aan als vervanger voor Klien. "We hebben Christian nu vrijgegeven om zich te concentreren op de volgende stap in zijn carrière", verklaarde teambaas Christian Horner. "Robert heeft voor ons al goed werk geleverd als testrijder. Hijs onze logische keus als vervanger. Robert zal zich met ingang van onze test op Jerez deze week gaan voorbereiden op zijn racedebuut voor Red Bull Racing." De eerstvolgende Grand Prix is op 1 oktober in China.

bron

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi. Nog een nederlander in de f1 :D Hopelijk krijgt hij nu volgend jaar ook weer een vaste plek.

Wel jammer dat hij onder een racelicentie rijd uit monaco en je dus de vlag van monaco ziet en niet het rood wit blauw als hij in beeld is :puh:

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...