Jump to content

Formule 1


Spacecraft

Recommended Posts

  • Reacties 584
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Niels-

    38

  • Thundercover

    38

  • Spacecraft

    30

  • Only GrandTheftAuto

    27

  • 2 weken later...

Albers gaat rijden voor Spyker

De nieuwe Nederlandse Formule 1-renstal Spyker heeft Christijan Albers definitief vastgelegd als eerste rijder voor volgend seizoen. Het team heeft dit vrijdag in Shanghai bekendgemaakt. De 27-jarige Albers maakte al deel uit van het Midland F1-team dat eerder deze maand door autofabrikant Spyker werd overgenomen.

Hij lag al in de bedoeling dat Albers zou blijven. "Dit is absoluut geweldig", jubelde Albers. "Eerst mag ik mijn plek in het team houden, daarna wordt het Nederlands en nu zijn we ook nog overeengekomen dat ze me willen betalen. Er is voor mij geen betere manier om aan mijn derde seizoen in de Formule 1 te beginnen."

Ook teamdirecteur Michiel Mol reageerde opgetogen. "Natuurlijk zijn we als Nederlands team blij en trots een Nederlandse rijder te hebben." Spyker gaat zich de komende tijd buigen over de tweede rijder. De kans is groot dat de Portugees Tiago Monteiro eveneens zal blijven. "Het heeft mijn voorkeur om met dezelfde rijders verder te gaan", lichtte Mol toe. "Maar we moeten daar wel budget voor hebben. Als we overeenstemming kunnen bereiken over het budget hoeft de samenstelling van het team wat mij betreft niet te veranderen."

Het team moet ook nog een overeenkomst sluiten over de motor voor volgend seizoen. Het zal gaan tussen Ferrari en Cosworth. "Het is ons doel om er in China uit te komen. We willen in ieder geval een langdurige samenwerking aangaan. Ik denk dat dit belangrijk is om in de loop der jaren echt progressie te kunnen maken", aldus Mol.

bron

Nu nog die Ferrari motor in de auto en gasse maar...

Edit: En daar is de Ferrari motor:

Spyker racet met Ferrari-motoren

Het Nederlandse Formule 1-team Spyker wordt volgend seizoen voortgestuwd door nieuwe Ferrari-motoren. Dat maakte de renstal zaterdag bekend.

"Deze overeenkomst met de grootste naam in de Formule 1 vormt een mijlpaal in de geschiedenis van ons bedrijf", zo zei Spyker-directeur Victor Muller. Volgens zijn kompaan Michiel Mol is het akkoord tekenend voor de ambitie van Spyker."We komen in de Formule 1 om competitief te zijn."

Vrijdag was al duidelijk geworden dat Christijan Albers het komende jaar de eerste rijder van het team zal worden. De 27-jarige coureur uit Laren brengt dan twee seizoenen F1-ervaring mee.

bron

Bewerkt: door Preddy
Link to comment
Delen op andere websites

omg, wat een prachtige race, een beetje vroeg maar zeker de moeite waard. Die spanning, niet normaal gewoon...

Michael Shumacher vertrok vanaf de 6e positie maar heeft zich met geweld de eerste plaats weten te behalen, Alonso leek problemen te hebben met de banden toen ze werden overgezet naar droog verloor hij heel veel tijd en heeft michael hem en zijn teamgenoot uiteindenlijk voorbij gereden.

In de laatste 14 rondjes bouwde de spaning op naar 100 want alonso reed bijna 2 seconde sneller dan Michael, waardoor hij zijn teamgenoot voorbijvloog, gelukkig was shumacher al erg uitgelopen en heeft alonso niet de tijd gehad hem in te halen.

Mensen wat een race ! niet normaal gewoon.

Positie van de coureurs:

1.- Shumacher

2.- Alonso

3.- Fissicela

Waardoor alle 2 de coureurs nu op 116 punten staan... Nog 2 races die ook extra spannend gaan worden, we zien ze dus snel terug in Japan, en Brazilie :D.

EDIT: Inderdaad een typfoutje...

Bewerkt: door Bradley H.
Link to comment
Delen op andere websites

Waardoor alle 2 de coureurs nu op 161 punten staan...

typfoutje ;) 116 punten is al meer als genoeg :D:D Het WK is echt wel spannender dan ooit nu, Schumacher en Alonso gelijk, en qua aantal overwinning is het ook maar 1 wedstrijd verschil in het voordeel van Schumi.

Ook bij de constructeurs is het nagelbijten, want Renault neemt opnieuw de koppositie over van Ferrari nadat Massa uitviel en zo geen punten scoorde voor Ferrari.

Uitkijken naar volgende week!

Link to comment
Delen op andere websites

Schumi!!!

Wat een race! In het begin zat ik nog wat te twijfelen over Bridgestone maar dat is bij Schumi helemaal goed gekomen. Wat pakte hij Alonso en Fisichella toch mooi, ik moet zeggen Alonso had een beetje pech bij de pitsstop maar daar hoort erbij. Een erg mooie race vooral die actie van Sato op het laatst, hij heeft er wel een straf voor gekregen maar toch mooi hoe Button daar de 4e plek pakte.

64849ym2.jpg

Dat hoofd van Alonso:

64801tx4.jpg

Nu de laatste 2 races nog wat nog heel erg spannend gaat winnen, maar ik ben er van overtuigd dat Schumi zijn 8e titel nog gaat halen!

Link to comment
Delen op andere websites

De nieuwe Grand Prix kalender van 2007 is bekend:

----------------------------------------------

Komend seizoen geen Grand Prix' meer in San Marino en op de Nürburgring. Beide races verdwenen van de vandaag vrijgegeven kalender door de FIA van het seizoen 2007. Spa-Francorchamps wordt daarentegen, na één seizoen afwezigheid, opnieuw in het schema opgenomen.

Kalender seizoen 2007

Grand Prix van Australië - 18 maart

Grand Prix van Maleisië - 8 april

Grand Prix van Bahrein - 15 april

Grand Prix van Spanje - 13 mei

Grand Prix van Monaco - 27 mei

Grand Prix van Canada - 10 juni

Grand Prix van de Verenigde Staten - 17 juni

Grand Prix van Frankrijk - 1 juli

Grand Prix van Groot-Brittannië - 8 juli

Grand Prix van Duitsland - 22 juli

Grand Prix van Hongarije - 5 augustus

Grand Prix van Turkije - 26 augustus

Grand Prix van Italië - 9 september

Grand Prix van België - 16 september

Grand Prix van China - 30 september

Grand Prix van Japan - 7 oktober

Grand Prix van Brazilië - 21 oktober

Link to comment
Delen op andere websites

Kwalificatie is gereden op Suzuka Japan en de uitslag is als volgt:

pos coureur nat team tijd verschil

1 F. Massa Bra Ferrari 1:29.599 -

2 M. Schumacher Dui Ferrari 1:29.711 + 0:00.112

3 R. Schumacher Dui Toyota 1:29.989 + 0:00.390

4 J. Trulli Ita Toyota 1:30.039 + 0:00.440

5 F. Alonso Spa Renault 1:30.371 + 0:00.772

6 G. Fisichella Ita Renault 1:30.599 + 0:01.000

7 J. Button Eng Honda 1:30.992 + 0:01.393

8 R. Barrichello Bra Honda 1:31.478 + 0:01.879

9 N. Heidfeld Dui BMW Sauber 1:31.513 + 0:01.914

10 N. Rosberg Dui Williams 1:31.856 + 0:02.257

11 K. Raikkonen Fin McLaren 1:30.827 + 0:01.228

12 R. Kubica Pol BMW Sauber 1:31.094 + 0:01.495

13 P. de la Rosa Sp McLaren 1:31.254 + 0:01.655

14 M. Webber Aus Williams 1:31.276 + 0:01.677

15 V. Liuzzi Ita Torro Rosso 1:31.943 + 0:02.344

16 C. Albers Ned MF1 1:33.750 + 0:04.151

17 D. Coulthard Sch Red Bull 1:32.252 + 0:02.653

18 R. Doornbos NL Red Bull 1:32.402 + 0:02.803

19 S. Speed Usa Torro Rosso 1:32.867 + 0:03.268

20 T. Sato Jap Super Aguri 1:33.666 + 0:04.067

21 T. Monteiro Por MF1 1:33.709 + 0:04.110

22 S. Yamamoto Jap Super Aguri Kapot

Link to comment
Delen op andere websites

Alonso heeft de GP van Japan gewonnen, terwijl Schumi z'n motor op 17 ronden an het eind opblies. Alonso's voorsprong bedraagt nu 10 punten.

Als Schumacher nog wereldkampioen wilworden moet hij winnen in Brazilië en mag Alonso geen enkel punt nemen.

Massa werd 2de, Fisichella 3rde.

In de construceursstand heeft Renault 9 punten voorsrpong op Ferrari.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Massa is in Brazilië eerste geworden, echt verdiend hij genoot van de overwinning. En mijn man in de Formule 1 is vandaag wereld kampioen geworden: FERNANDO ALONSO!!! Ook heeft Renault de contructeurs titel gepakt. MS reed vandaag zijn laatste race, best raar er is volgend seizoen een gemis te vinden in de Formule 1!

Bewerkt: door -Niels-
Link to comment
Delen op andere websites

Mooie race inderdaad, massa met een mooie overwinning, Alonso en Renault met 2 wereldtitels, Schumi met toch nog een prachtige race naar zijn lekke band.

Volgend jaar dan zonder Schumi het is jammer maar eerlijk gezegd denk ik dat het er alleen maar beter op wordt.

Alonso naar McLaren, Raikonnen naar Ferrari, Albers blijft bij Spyker F1 want overigens een nederlands fabrieksteam is. :klap:_O_

Link to comment
Delen op andere websites

ALONSO wOOt _O_:schater::*D

ik ben echt blij voor hem maar ik vind dit wedstrijd wel Schumacher DE man van het wedstrijd na slechte start (platte band na overdreven inhaalmanoevre op fisico) dan viel hij naar laatste plaats dan eindigen op 4de, echt verdiende 4de voor hem (behalve wat hij deed tegen fisico op einde :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

ALONSO wOOt _O_:schater::*D

ik ben echt blij voor hem maar ik vind dit wedstrijd wel Schumacher DE man van het wedstrijd na slechte start (platte band na overdreven inhaalmanoevre op fisico) dan viel hij naar laatste plaats dan eindigen op 4de, echt verdiende 4de voor hem (behalve wat hij deed tegen fisico op einde :duh:

Wat deed hij dan later?

Link to comment
Delen op andere websites

Hulde voor beide kansmakers, Alonso heeft de GP goed uitgereden, niet teveel risico genomen. Renault heeft Schumacher goed afgestopt door middel van Fisichella, die trouwens weinig kon doen aan de lekke band van Schumacher leek het. Schumacher is wel in stijl en kampioenwaardig het F1 rijderschap afgesloten, toch knap hoe hij zich tot 2maal toe terugvechtte. :klap:

Volgend jaar kampioen: Raikkonen.

Nog even een nieuwtje toevoegen:

Merkel: Schumacher grote sportheld

BERLIJN - Bondskanselier Angela Merkel heeft maandag Michael Schumacher uitgeroepen tot één van de grootste Duitse sporthelden aller tijden. Met een in de krant Bild gepubliceerde brief complimenteerde ze de zondag gestopte formule-1-coureur met zijn loopbaan.

‘Je staat op de lijst van de aller grootste namen in de Duitse sport, samen met Max Schmeling en Fritz Walter, en Boris Becker en Steffi Graf’, schrijft Merkel. ‘Met hard werken en de wil om te winnen heb je een geweldige carrière opgebouwd.’

Ook de Duitse kranten namen groots afscheid van de zevenvoudig wereldkampioen. Al omschreef Die Welt hem ook als koude en afstandelijk held. ‘Schumacher kwam elke twee weken voor even in ons leven. Hij kwam, zag, overwon en vertrok daarna weer.’

bron

Bewerkt: door Preddy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...