Jump to content

Formule 1


Spacecraft

Recommended Posts

Ik heb de race ook gezien jammer voor schumacher ik gun het hem echt.

Gefliciteerd alonso fans en alonso zelf natuurlijk.

Ook massa fans gefeliciteerd en massa zelf natuurlijk.

Wie word er volgens jens volgend jaar kampioen:Massa Opvolger van Schumy!

Doei Schumacher!Ik hoop je nog vaak op de radio en

Tv te horen/luisteren.

7 Wereldtitels zijn super veel hiermee bewijst hij dat

hij de beste is.

Ze zoudne het duitse sircuit van mij het schumy

circuit laten noemen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 584
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Niels-

    38

  • Thundercover

    38

  • Spacecraft

    30

  • Only GrandTheftAuto

    27

Schumacher, die 8ste wereldtitel zat er na je opgave niet meer in, maar wat dan nog...Je bent DE absolute allergrootste F1 rijder ooit.

Zo goed als alle recors staan op je naam. Wereldtitels, poll's, snelste ronde's, aantal punten,...en dit om er maar een paar op te noemen.

Ik zal je zeker missen de komende seizoenen. Schumacher heeft de F1 naar een hoger niveau gebracht.

Kandidaten wereldkampioen volgend jaar:

Raikkonen, Alonso, Massa, Button,.. Albers :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Brawn vertrekt bij Ferrari

Na Michael Schumacher vertrekt er nog een van de sleutelfiguren bij Ferrari: Ross Brawn heeft besloten het Italiaanse team te verlaten. Al eerder waren er geruchten over het vertrek van de Engelsman, maar Ferrari heeft dat vandaag officieel bevestigd. Ook het hoofd van de motorenafdeling, Paolo Martinelli, zal niet langer deel uitmaken van het Formule 1 -team.

In een statement liet Ferrari weten: "Ferrari wil Ross Brawn en Paolo Martinelli zeer hartelijk bedanken voor hun bijdrage aan een van de meest buitengewone hoofdstukken in de geschiedenis van de Scuderia, dat een totaal van elf wereldtitels (zes keer bij de constructeurs, vijf keer bij de coureurs) en bijna 90 GP-zeges heeft opgeleverd."

"Na jaren van hard werken heeft Ross Brawn besloten dat hij meer tijd aan zijn gezin wil besteden, terwijl Paolo Martinelli een belangrijke rol gaat bekleden binnen de FIAT-groep. We wensen hen beide alle goeds."

Stefano Domenicali is de nieuwe sportdirecteur en Mario Almondo wordt de nieuwe technisch directeur bij Ferrari.

Schumacher wordt assistent van Todt

Michael Schumacher wordt volgend jaar de assistent van teambaas Jean Todt. De Duitser zal onder andere helpen met het zoeken naar nieuwe coureurs. Bij zijn afscheid werd al gezegd dat de rol van Schumacher binnen Ferrari nog niet uitgespeeld was en dat is inmiddels dus bevestigd.

Ferrari maakte de toekomstplannen vandaag (zondag) bekend op een persconferentie in Monza, waar het team zijn jaarlijkse feest houdt aan het einde van het seizoen. "Michael is altijd al geïnteresseerd geweest in jonge coureurs," zei Todt. "Een van die coureurs zit nu naast me. Michael sprak al over Felipe toen hij nog in de lagere klassen reed en ook Kimi had zijn aandacht al voordat hij in de F1 kwam. Michael heeft er dus een zeer goede kijk op."

"Michael is een van de grootste F1-coureurs uit de geschiedenis, dus we willen zijn unieke kennis van het racen gebruiken, zodat we de juiste keuzes kunnen maken op sportief en technisch niveau. Hij zal zeer nauw met ons samenwerken, maar is niet verplicht om naar races of tests te gaan. Ook zal hij betrokken blijven bij het ontwikkelen van de straatauto's van Ferrari," aldus de Fransman.

Michael Schumacher was zeer te spreken over zijn nieuwe rol bij het team. "Ik ben erg blij dat Ferrari me deze kans heeft gegeven en dat ik op deze manier bij het team betrokken kan blijven," zei hij. "Ik kijk er naar uit om eerst een paar maanden rust te nemen en vervolgens te gaan bekijken hoe ik deze rol precies ga vervullen."

Bron: http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=133952

Wat vinden jullie van dit nieuws?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat Brawn vertrekt is wel een aderlating voor Ferrari, een van de belangrijke mannen die het team weer heeft opgebouwd. Zal niet makkelijk zijn die te vervangen.

Dat Michael een baantje binnen Ferrari krijgt was wel te verwachten natuurlijk. Beetje leren van meneer Todt en dan later misschien eigen teampje runnen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
Jammer dat Brawn vertrekt bij Ferrari. Net nu Raikkonen komt :-( Gelukkig blijft Todt :) Hopelijk blijft Schumi nog wel een beetje testen voor het team, maar ik denk het niet :N

Schumi zal komend seizoen waarschijnlijk geen volledige functie hebben binnen Ferrari, maar als assistent voor Todt dienen. Ik denk dat het seizoen daarna Schumacher de teamleider wordt en Todt een nieuwe uitdaging gaat zoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Vanochtend vroeg is de eerste kwalificatie van het seizoen gereden. En de plekken zijn verdeeld:

De eerste plaats was voor K. Räikkönen[/font]. Hij haalde een tijd van 1:26.072

De tweede plaats was voor F. Alonso [/font]. Hij haalde een tijd van 1:26.493

De derde plaats was voor N. Heidfeld[/font]. Hij haalde een tijd van 1:26.556

De namen van de rijders heb ik in een spoiler gezet omdat er mensen zijn die niet vervroegd hun bed uit willen om de kwalificatie te bekijken en het vanmiddag willen kijken. Daarom raad ik hun aaan niet in de spoiler te kijken.

De volledige uitslag vind je hier.

Bewerkt: door RobbertR
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond het wel een leuke kwalificatie. Räikönnen was erg sterk. Erg jammer dat Massa uitviel door problemen. Heidfeld en Hamilton (talent) hebben het ook heel goed gedaan. Ik ben benieuwd naar de race, en vooral naar de 1e bocht. Misschien herrineren jullie de start van 2002 nog wel, met de grote crash in de 1e bocht. Kijk hier voor het filmpje.

Op de F1 Blog? kunnen jullie een verslag lezen van het raceweekend tot nu toe.

Link to comment
Delen op andere websites

Het was weer een mooi F1 weekend ..

Mooie race .. mooi winnaar !

Alleen wat een domme actie van coulthard .. Wurz had veel geluk bij die crash.

En over Albers zulle we maar niet praten en snel vergeten..

Super Aguri vond ik wel verassend .. Ook Hamilton was zeer goed.

Ik denk dat het seizoen tussen Ferrari .. Mclaren .. Bmw .. zal gaan ..

Ook zal renault nog wat goeds kunnen doen .. en Williams zal owk stuk beter worden ..

Spyker zal hopelijk een beetje bij het middenveld kunnen gaan aansluiten ..

Honda zal het zeer zwaar krijgen .. ben ik bang .. net zoals toyota

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

De GrandPrix van Maleisië !!

De kwalificatie was niet zo veel aan.

Felipe Massa haalde maar net de pole position.

De race vond ik ook al nix aan.

Was ik daar nou zo vroeg met bed voor uitgekomen ? :puh:

Maja ik had wel verwacht dat Massa wat beter deed.

Alonso was gewoon de snelste.

Hamilton had geluk dat de race voorbij was want Raikkonen kwam op het laatst weer heel dichtbij !

En Spyker .... ja daar zeg ik niets over :cry::puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Spyker is op dit moment inderdaad gewoon dramatisch bezig. Ze hadden gewoon moeten testen in Maleisië en die windtunneltest in Engeland tot na Bahrein moeten uitstellen. Dan waren ze denk ik gewoon aan de finish gekomen in Maleisië. Nu zijn ze nauwelijks beter dan Midland :engel:

Voor de eerste pitstop was de race wel spannend, met o.a. Massa die voorbij probeerde te komen aan Hamilton. Daarna was er nog wel een groepje (ergens in de middenmoot), maar verder inderdaad niks :N Raikkonen kwam in de slotfase nog wel dichterbij, maar het gat was gewoon te groot. Tevens had hij toch problemen met zijn motor, anders was hij denk ik wel tweede geworden :Y

Toyota steunt openlijk Spyker in de rechtszaak tegen Super Aguri om het klantenchassis. Wat vinden jullie van deze 'rel' om het klantenchassis? En van het protest tegen Super Aguri in Maleisië? Berger zegt wel dat het Kolles allemaal om geld is te doen, maar tegenwoordig draait in de F1 alles om geld. Ecclestone probeert de zaak in eigen hand te houden, maar dat is denk ik te laat. Hij was in de winter te veel bezig zijn geld op Massa in te zetten :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...