Jump to content

Formule 1


Spacecraft

Recommended Posts

Gistere waren de vrije trainingen.

F.Alonso was 2x de snelste.

Maar er waren ook wat crashes,

Hier een van die crashes : Crash

Tsjaa een rookie he :bier:

Cool.

Ik wist niet dat je zoiets ook op youtube kon bekijken :puh:

En voor de rest ??

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 584
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Niels-

    38

  • Thundercover

    38

  • Spacecraft

    30

  • Only GrandTheftAuto

    27

De kwalificatie is weer vereden !

Uitslag !

1 F. Alonso McLaren 1:15.726

2 L. Hamilton McLaren 1:15.905

3 F. Massa Ferrari 1:15.967

4 G. Fisichella Renault 1:16.285

5 N. Rosberg Williams 1:16.439

6 M. Webber Red Bull 1:16.784

7 N. Heidfeld BMW 1:16.832

8 R. Kubica BMW 1:16.955

9 R. Barrichello Honda 1:17.498

10 J. Button Honda 1:17.939

----

Lange tijd zag het er naar uit dat L.Hamilton de pole zou pakken maar uiteindelijk werd het toch nog F.Alonso. K.Raikkonen reed zachtjes tegen de muur aan waardoor zijn wiel ophaning brak en de kwalificatie moest staken. D.Couthard stond netjes in de top 10 maar omdat hij H.Kovalainen zou op hebben gehouden is hij tot de 16 plek terug gezet. Albers had problemen en is 22 geworden. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

De kwalificatie is weer vereden !

Uitslag !

1 F. Alonso McLaren 1:15.726

2 L. Hamilton McLaren 1:15.905

3 F. Massa Ferrari 1:15.967

4 G. Fisichella Renault 1:16.285

5 N. Rosberg Williams 1:16.439

6 M. Webber Red Bull 1:16.784

7 N. Heidfeld BMW 1:16.832

8 R. Kubica BMW 1:16.955

9 R. Barrichello Honda 1:17.498

10 J. Button Honda 1:17.939

----

Lange tijd zag het er naar uit dat L.Hamilton de pole zou pakken maar uiteindelijk werd het toch nog F.Alonso. K.Raikkonen reed zachtjes tegen de muur aan waardoor zijn wiel ophaning brak en de kwalificatie moest staken. D.Couthard stond netjes in de top 10 maar omdat hij H.Kovalainen zou op hebben gehouden is hij tot de 16 plek terug gezet. Albers had problemen en is 22 geworden. :bier:

pff, Alonso weer op de eerste plaats. Ik had het Hamilton echt wel gegund. Hopelijk wint hij morgen z'n eerste GP.

Eindelijk zijn de 2 Honda's een keertje bij de laatste 10 geraakt.

Ik vroeg het me al af waar Coulthard was, het incident met Kovalainen verklaart veel :D Zeer zwakke kwalificatie van Schumacher. Jammer voor Raikkonen. Rosberg en Fisichella ook beiden zeer mooi gereden.

Hopelijk krijgen we morgen een GP vol spanning, waarbij Alonso crasht in de eerste ronde en Hamilton wint :clown:

Uitslag kwalificatie (2de helft):

11 Alexander Wurz Williams-Toyota 1:17.874 1:16.662

12 Vitantonio Liuzzi STR-Ferrari 1:16.720 1:16.703

13 Jarno Trulli Toyota 1:17.686 1:16.988

14 Heikki Kovalainen Renault 1:17.836 1:17.125

15 Kimi Räikkönen Ferrari 1:16.251 No time

16 David Coulthard Red Bull-Renault 1:17.204

17 Anthony Davidson Super Aguri-Honda 1:18.250

18 Scott Speed STR-Ferrari 1:18.390

19 Adrian Sutil Spyker-Ferrari 1:18.418

20 Ralf Schumacher Toyota 1:18.539

21 Takuma Sato Super Aguri-Honda 1:18.554

22 Christijan Albers Spyker-Ferrari No time

Link to comment
Delen op andere websites

Er stond geen maat op de bolides van McLaren-Mercedes in Monaco. Wereldkampioen Fernando Alonso reed van start tot finish aan de leiding en duldde aan de finish enkel zijn ploegmaat Hamilton in zijn spoor.

Het zonnetje scheen boven Monte Carlo en dus verliep de aanvangsfase van de Grote Prijs zonder al te veel brokken. De Spanjaard Fernando Alonso (McLaren) stond op plaats nummer één bij de start en dook ook als eerste de bocht in. Gevolgd door zijn jonge Britse ploegmaat Hamilton en de Braziliaan Felipe Massa in zijn Ferrari. Ook de rest van het pak bracht het er zonder kleerscheuren vanaf.

Ook halfkoers - na een eerste pitstop - bleef de topdrie ongewijzigd. Al leek het erop dat Hamilton sneller begon te racen dan zijn ploegmaat. Massa koos voor de verkeerde banden in de pits en volgde halfweg de race al op een halve minuut.

Na de tweede pitstop raakte Hamilton op volle toeren. Hij reeg de snelle tijden aan elkaar en naderde tot een halve seconde van Alonso. Een mooi duel tussen de twee ploegmaten, maar door enkele stuurfouten moest Hamilton dan toch zijn meerdere erkennen.

GP Monaco uitslag

1. Fernando Alonso (Spa/McLaren-Mercedes), de 260,520 km in 1u40:29.329 (gem.: 155,552 km/u)

2. Lewis Hamilton (GBr/McLaren-Mercedes) op 4.095

3. Felipe Massa (Bra/Ferrari) 1:09.114

4. Giancarlo Fisichella (Ita/Renault) 1:14.000

5. Robert Kubica (Pol/BMW Sauber) 1 ronde

6. Nick Heidfeld (Dui/BMW Sauber) 1 ronde

7. Alexander Wurz (Oos/Williams) 1 ronde

8. Kimi Räikkönen (Fin/Ferrari) 1 ronde

9. Scott Speed (VSt/Toro Rosso) 1 ronde

10. Rubens Barrichello (Bra/Honda) 1 ronde

11. Jenson Button (GBr/Honda) 1 ronde

12. Nico Rosberg (Dui/Williams) 1 ronde

13. Heikki Kovalainen (Fin/Renault) 2 ronden

14. David Coulthard (GBr/Red Bull) 2 ronden

15. Jarno Trulli (Ita/Toyota) 2 ronden

16. Ralf Schumacher (Dui/Toyota) 2 ronden

17. Takuma Sato (Jap/Super Aguri) 2 ronden

18. Anthony Davidson (GBr/Super Aguri) 2 ronden

BRON: sport.be

Ik vind het zeer jammer dat Lewis Hamilton op het eind teamorders kree om Alonso niet meer te bedreigen, want Hamilton was duidelijk de betere.

Raikkonen heeft nog knap gereden en wist nog een puntje te pakken. De BMW's met plaatsen 5 en 6 hebben er ook een fantastisch weekend opzitten. Jammer voor Honda, bij de kwalificaties waren ze nog tot de laatste groep geraakt en vandaag reden ze lang in de punten maar uiteindelijk waren er weer 0 punten weggelegd voor het Japans team.

Volgende GP: Canada

Link to comment
Delen op andere websites

Er stond geen maat op de bolides van McLaren-Mercedes in Monaco. Wereldkampioen Fernando Alonso reed van start tot finish aan de leiding en duldde aan de finish enkel zijn ploegmaat Hamilton in zijn spoor.

Het zonnetje scheen boven Monte Carlo en dus verliep de aanvangsfase van de Grote Prijs zonder al te veel brokken. De Spanjaard Fernando Alonso (McLaren) stond op plaats nummer één bij de start en dook ook als eerste de bocht in. Gevolgd door zijn jonge Britse ploegmaat Hamilton en de Braziliaan Felipe Massa in zijn Ferrari. Ook de rest van het pak bracht het er zonder kleerscheuren vanaf.

Ook halfkoers - na een eerste pitstop - bleef de topdrie ongewijzigd. Al leek het erop dat Hamilton sneller begon te racen dan zijn ploegmaat. Massa koos voor de verkeerde banden in de pits en volgde halfweg de race al op een halve minuut.

Na de tweede pitstop raakte Hamilton op volle toeren. Hij reeg de snelle tijden aan elkaar en naderde tot een halve seconde van Alonso. Een mooi duel tussen de twee ploegmaten, maar door enkele stuurfouten moest Hamilton dan toch zijn meerdere erkennen.

GP Monaco uitslag

1. Fernando Alonso (Spa/McLaren-Mercedes), de 260,520 km in 1u40:29.329 (gem.: 155,552 km/u)

2. Lewis Hamilton (GBr/McLaren-Mercedes) op 4.095

3. Felipe Massa (Bra/Ferrari) 1:09.114

4. Giancarlo Fisichella (Ita/Renault) 1:14.000

5. Robert Kubica (Pol/BMW Sauber) 1 ronde

6. Nick Heidfeld (Dui/BMW Sauber) 1 ronde

7. Alexander Wurz (Oos/Williams) 1 ronde

8. Kimi Räikkönen (Fin/Ferrari) 1 ronde

9. Scott Speed (VSt/Toro Rosso) 1 ronde

10. Rubens Barrichello (Bra/Honda) 1 ronde

11. Jenson Button (GBr/Honda) 1 ronde

12. Nico Rosberg (Dui/Williams) 1 ronde

13. Heikki Kovalainen (Fin/Renault) 2 ronden

14. David Coulthard (GBr/Red Bull) 2 ronden

15. Jarno Trulli (Ita/Toyota) 2 ronden

16. Ralf Schumacher (Dui/Toyota) 2 ronden

17. Takuma Sato (Jap/Super Aguri) 2 ronden

18. Anthony Davidson (GBr/Super Aguri) 2 ronden

BRON: sport.be

Ik vind het zeer jammer dat Lewis Hamilton op het eind teamorders kree om Alonso niet meer te bedreigen, want Hamilton was duidelijk de betere.

Raikkonen heeft nog knap gereden en wist nog een puntje te pakken. De BMW's met plaatsen 5 en 6 hebben er ook een fantastisch weekend opzitten. Jammer voor Honda, bij de kwalificaties waren ze nog tot de laatste groep geraakt en vandaag reden ze lang in de punten maar uiteindelijk waren er weer 0 punten weggelegd voor het Japans team.

Volgende GP: Canada

Geweldige race,toch :dans: .

Canada is inderdaad de volgende.

Dat word ook spannend.Ik vond het wel een toffe rit in Monaco. :clown:

Fisichella kon eindelijk nog eens goede punten pakken :puh: .

En ja Alonso en Hamilton staan weer in de top 3 :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond het een mooie race, alleen jammer dat er zo weinig gebeurde !

Ik hoopte eigenlijk dat Hamilton won, maar dat werd dus Alonso. Mclaren is op dit moment veruit het beste team, maar ik denk dat de verschillen voral komen door de circuits. G.Fisichella reed in mij ogen een van zijn betere races ooit. Hij is knap 4de geworden met een toch wat mindere auto. Volgende keer gaan weer naar Canada en daar zal zo als gewoonlijk Fisichella het weer goed doen. Ik ben voor K.Raikkonen en reed vandaag wel een goede race. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

G.Fisichella reed in mij ogen een van zijn betere races ooit. Hij is knap 4de geworden met een toch wat mindere auto.

Hey niets tegen een Renault :clown: .

Fisichella zij ook aan het begin van de race dat dit parcour hem lag :clown: .

Ik hoopte eigenlijk dat Hamilton een grote stuurfout zou maken :puh: .

De baas van Renault zei aan het begin van de race (op LA2) dat als Fisichella en Kovalainen dit seizoen niet goed rijden.Dat Renault stopt in de F1 :cry::cry:.

Dat is wel erg egoistisch hé.1 seizoen wat slechter en die vent is al aan het doordraaien :duh: .

Ik merke nu ook pas op dat er ook een Red Bull Renault team was :puh: .

Hoe zit dat dan eigenlijk ?

Link to comment
Delen op andere websites

(onzin)

(onzin)

Ik merke nu ook pas op dat er ook een Red Bull Renault team was :puh: .

Hoe zit dat dan eigenlijk ?

RedBull rijdt met een motor van Renault. Deze motor is precies dezelfde als de motor van het team Renault zelf. Omdat Adrian Newey (technisch directeur) dit seizoen overstapte van McLaren naar RedBull, verwachtten veel mensen een McLaren-Renault te zien, wat in mijn ogen ook daadwerkelijk zo is.

Tevens snap ik niet dat jullie uitslagen van andere sites halen, terwijl dat gewoon (over het algemeen voordat jullie posten) al in het F1 News Bulletin staat :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Tevens snap ik niet dat jullie uitslagen van andere sites halen, terwijl dat gewoon (over het algemeen voordat jullie posten) al in het F1 News Bulletin staat :sigaar:

Wat maakt dat nu uit? Of de uitslag nu 1x of 2x op het forum staat. Niet iedereen kijkt naar de F1-blog.

@profile:

Een ander voorbeeld is het Honda-team (Button en Barrichello) en het Super Aguri Honda-team (Davidson en Sato).

Honda is het moederteam en rijdt dus met de beste motor, Super Aguri is een "dochterteam" van Honda en rijdt met de Honda-motor die Honda vorig jaar gebruikte.

Maar het kan raar lopen, want voorlopig heeft Super Aguri 1 puntje beet in het kampioenschap en staat het grote Honda nog steeds met 0 punten onderaan.

Link to comment
Delen op andere websites

@profile:

Een ander voorbeeld is het Honda-team (Button en Barrichello) en het Super Aguri Honda-team (Davidson en Sato).

Honda is het moederteam en rijdt dus met de beste motor, Super Aguri is een "dochterteam" van Honda en rijdt met de Honda-motor die Honda vorig jaar gebruikte.

Maar het kan raar lopen, want voorlopig heeft Super Aguri 1 puntje beet in het kampioenschap en staat het grote Honda nog steeds met 0 punten onderaan.

Cool zit dat zo.

Bedankt hoor.

Jij ook Thundercover :puh: .

EDIT:is dat ook niet zo tussen Torro Rosso en Redd Bull. :?

Bewerkt: door profile
Link to comment
Delen op andere websites

@profile:

Een ander voorbeeld is het Honda-team (Button en Barrichello) en het Super Aguri Honda-team (Davidson en Sato).

Honda is het moederteam en rijdt dus met de beste motor, Super Aguri is een "dochterteam" van Honda en rijdt met de Honda-motor die Honda vorig jaar gebruikte.

Maar het kan raar lopen, want voorlopig heeft Super Aguri 1 puntje beet in het kampioenschap en staat het grote Honda nog steeds met 0 punten onderaan.

Cool zit dat zo.

Bedankt hoor.

Jij ook Thundercover :puh: .

EDIT:is dat ook niet zo tussen Torro Rosso en Redd Bull. :?

RedBull en Toro Rosso zijn allebei eigendom van RedBull, en dus zit het daar weer anders. Toro Rosso is echt het B-team van RedBull, terwijl Super Aguri wel veel van Honda heeft, maar niet van Honda is. Tevens rijden ze allebei sinds de motorenbevriezing met dezelfde Honda-motor ;)

Link to comment
Delen op andere websites

@profile:

Een ander voorbeeld is het Honda-team (Button en Barrichello) en het Super Aguri Honda-team (Davidson en Sato).

Honda is het moederteam en rijdt dus met de beste motor, Super Aguri is een "dochterteam" van Honda en rijdt met de Honda-motor die Honda vorig jaar gebruikte.

Maar het kan raar lopen, want voorlopig heeft Super Aguri 1 puntje beet in het kampioenschap en staat het grote Honda nog steeds met 0 punten onderaan.

Cool zit dat zo.

Bedankt hoor.

Jij ook Thundercover :puh: .

EDIT:is dat ook niet zo tussen Torro Rosso en Redd Bull. :?

RedBull en Toro Rosso zijn allebei eigendom van RedBull, en dus zit het daar weer anders. Toro Rosso is echt het B-team van RedBull, terwijl Super Aguri wel veel van Honda heeft, maar niet van Honda is. Tevens rijden ze allebei sinds de motorenbevriezing met dezelfde Honda-motor ;)

Héhé wat is F1 toch ingewikkeld :puh: .

Link to comment
Delen op andere websites

RedBull en Toro Rosso, zijn dit seizoen behoorlijk vooruit gegaan. S.Speed eindigde 9de in Monace en was dus maar 1 plek verwijdert van 1 punt. Ik denk als V.Liuzzi gewoon de race had uitgereden, dat hij wel in de punten was gekomen.

RedBull, is dit seizoen soms heel goed en soms heel slecht. M.Webber heeft tot nu toe een mega slecht seizoen.

Mischien dat RedBull niet zo veel geld uit moet geven aan, motorhomes en andere grote dingen die veel geld kosten. :bier:

Trouwens, Spyker rijdt ook met Ferrari motoren alleen zijn die motoren een beetje als die van de Ferrari zelf. :7

Bewerkt: door Only GrandTheftAuto
Link to comment
Delen op andere websites

Nog een Kwartiertje...

Dan begint de F1 van Canada/Montreal.

Alonso vertrekt vanuit pole.

En Lewis Hamilton pakt opnieuw die 2de plaats.

De derde startplaats gaat eigenlijk zeer vreemd naar Nick Heidveld van BMW sauber.

Fisichella zal dit keer tevreden moeten zijn met een 9 plaats.

De fin Heikki Kovalainen heeft veel goed te maken voor de Renault teambaas.

Gisteren moest een groot deel van zijn wagen er aan geloven toen hij uit de bocht vloog.

Hij start op een 19 plaats.

Volgens vele zal de podium plaatsen gaan naar:

1) Lewis Hamilton

2)Fernando Alonso

Weer vele punten erbij voor MClaren.

En hoe zal Kimi raikonnen het dit maal doen ??

Zo dadelijk op La une.(ik weet niet of de race ook zal te zien zijn op sbs6).

Bewerkt: door profile
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...