Jump to content

Trojaans paard


Venzio

Recommended Posts

Welkom, ik denk dat ik Trojaans paard heb omdat heletijd bij het internet een pop-up opent met reclame en het internet doet vaag,

Hoe los ik dit op dus hij kan ik het weg doen?

Door een goed antivirus en spyware scanner te gebruiken, en die natuurlijk je gehele computer ermee laten scannen. Wat gebruik/heb je nu?

Btw: ik denk dat je deze vraag beter in het Spyware problemen? topic kan stellen. Aangezien je van pop-up reclame last hebt.

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog geen Antivirus..

Maar op een ander forum zeiden ze dit:

Download MalwareBytes' Anti-Malware en sla het op je bureaublad op.

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:

Update MalwareBytes' Anti-Malware

Start MalwareBytes' Anti-Malware

Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".

Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".

Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".

Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde" (belangrijk!).

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.

Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma. Kopieer en plak de inhoud van het logje in je volgend antwoord, samen met een nieuw HijackThis log.

Zou dit werken?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog geen Antivirus..

:clown:

Niet een hele goede, maar wel gratis:

http://free.avg.com/

En als je voor een virusscanner wilt betalen, raad ik je McAfee of Kaspersky aan.

Zou dit werken?

Zou opzich wel kunnen werken ja.

Maar wat ook kan:

Download ad-aware 2007. http://www.snapfiles.com/get/adaware.html

Scan je computer eens met Full scan en na het scannen moet je even op het tabblaadje klikken met item's die hij gevonden heeft. Je ziet dan bijv.: (321 found) ofzo. Vink daarna de vinkjes aan en verwijder ze.

Of:

Meestal verwijdert Tuneup Utilities 2007 veel troep en zooi die je computer opslaat. Download & installeer Tuneup (http://www.tune-up.com/download/tu2007/) en ga naar > Cleanup & Repair > Tuneup Diskcleaner uit.

Als je wilt kan je nog registry cleaner uitvoeren. (Cleanup & Repair > Registry Cleaner)

Mocht je nog steeds last hebben daarvan en denken dat je een trojan hebt:

Download HijackThis. Na het installeren open je HijackThis en druk je op: ''Do a System scan and save a logfile''. Na het scannen opent hij een kladblok. Kopieer alle gegevens die hij in het kladblokje plaatst, en plaats het hier op Nucia (je moet er geregistreerd zijn). Als onderwerp ''Mogelijk een trojan & veel popups op het internet''. Plaats ook je systeemgegevens (besturingssysteem!). Je moet het daar plaatsen, want ik denk dat je hier geen Hijackhelpers vind. nope.gif Als iemand een reactie post (kijk wel of het een hijackhelper is, wat 99% wel moet zijn), geeft hij als het goed is een paar zinnen/regels die je moet verwijderen. Let op: Hij kan ook zeggen dat jou logje in orde is maar dat denk ik niet.

Wanneer hij zegt dat je bijvoorbeeld regel ''040 HKEY blabla'' moet verwijderen, start je hijack, en dit keer doe je alleen: ''Do a system scan only''. Wanneer hij klaar is, zoek je die regel/regels op die de hijack helper je gegeven heeft, en verwijder je die.

VERWIJDER DUS ALLEEN REGELS DIE DE HIJACKHELPER JE GEGEVEN HEEFT!!!!!

Bewerkt: door Gangsta
Link to comment
Delen op andere websites

Poeh, wat een verhaal. Nou ik weet een veel eenvoudiger antivirus programma: download.com/Avast-Home-Edition. Als je deze download (gebruik ik zelf ook) en gewoon installeert. Dan vraagt hij op het eind ''restart your pc now'' ''or later'' . Zodra je één van deze kiest, voor de hand liggend dus meteen de keuze maken ''restart your pc now''. Dan scant hij alles voor je (voor dat hij geheel is opgestart, naar het bureaublad). Daarna houd hij zichzelf up to date ^_^

Edit: Gangsta net één minuut eerder :7

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

Maar als ik een antivirus heb verwijdert hij die bestanden of die virus dan voor me?

Hij verwijderd de virussen :Y

Edit: Gangsta wow wat een record 2 seconden idd :7 , volgende keer de 1 seconden proberen te halen hea :D

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

Maar als ik een antivirus heb verwijdert hij die bestanden of die virus dan voor me?

Virus. Bestanden zoals documenten & software verwijdert hij niet, tenzij er een virus inzit natuurlijk.

Persoonlijk denk ik niet dat je een virus hebt (als het gaat om internet popups enz.. gewoon spyware), maar 1x scannen per week is altijd het beste & je weet maar nooit. Mocht hij toch iets vinden en verwijderen, en zie je die vervelende popups nog steeds, download je Tuneup (zie m'n post boven).

Edit:

Lol Global xD

2 seconden wtfxD

Bewerkt: door Gangsta
Link to comment
Delen op andere websites

Nu heb ik nog een ander probleem,

Als ik typ of ik speel een spel en ook hier dan gaat hij bijv. bij world of warcraft naar mijn buroblad en bij msn dan moet ik weer klikken en dan kan ik pas verder typen en dat is ook zo bij forums dit is heel irritant hoe los ik dit weer op?

Link to comment
Delen op andere websites

Nu heb ik nog een ander probleem,

Als ik typ of ik speel een spel en ook hier dan gaat hij bijv. bij world of warcraft naar mijn buroblad en bij msn dan moet ik weer klikken en dan kan ik pas verder typen en dat is ook zo bij forums dit is heel irritant hoe los ik dit weer op?

Niet zeker of dit werkt:

Heb je je plaktoetsen aan staan?

Probeer dit eens:

Start > Uitvoeren > Typ in het vakje: ''access.cpl'' (zonder aanhalingstekens én let op dubbel c en s.) > Tabblad toetsenbord. Haal alle vinkjes weg.

@Hieronder.

Ik heb echt geen idee... Sorry. :( :( Ik denk.. dat het spy- of adaware is... Scan is even met adaware 2007. http://www.snapfiles.com/get/adaware.html

Bewerkt: door Gangsta
Link to comment
Delen op andere websites

Alles staat uit..

( Dat stond het al trouwens )

Als je niet of nooit met je PC instellingen hebt zitten spelen, denk ik echt dat het spyware of adaware is.

Download:

- Adaware 2007

- Tuneup 2007

- AVG (gratis antivirus)

En scan met deze programma's (zie mijn post boven voor meer uitleg).

And remember: One scan a day, keeps the virus away. :dans:

Bewerkt: door Gangsta
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had ook een keer dat ik steeds popups met reclame kreeg, in de map mijn documenten stond toen een map met een hele vage naam, die bleek de oorzaak, ik moest windows in veilige modus draaien, map dumpen, en problemen opgelost.

Link to comment
Delen op andere websites

Poeh, wat een verhaal. Nou ik weet een veel eenvoudiger antivirus programma: download.com/Avast-Home-Edition. Als je deze download (gebruik ik zelf ook) en gewoon installeert. Dan vraagt hij op het eind ''restart your pc now'' ''or later'' . Zodra je één van deze kiest, voor de hand liggend dus meteen de keuze maken ''restart your pc now''. Dan scant hij alles voor je (voor dat hij geheel is opgestart, naar het bureaublad). Daarna houd hij zichzelf up to date ^_^

Edit: Gangsta net één minuut eerder :7

Avast is echt handig! :D alleen je moet wel na zoveel dagen hem weer verwijderen en opnieuw downloaden.. ten zij je er voor beltaald.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...