Jump to content

Flitskikker InfoTool


Flitskikker

Recommended Posts

Sorry Flitskikker maar ik heb een paar opmerkingen:

1. RAM klopt niet (Windows vista waarschijnlijk probleem?)

2. Adviseurs grafische kaart klopt niet..

3. Kloksnelheid klopt niet.

Ik heb volgens mijn laptop doos:

RAM: 4GB DDR2

Kloksnelheid: 2.19 GHz

Grafische kaart: GeForce 9600M GS

Dit rolt er bij flitskikker adviseur uit:

Adviesniveau: Grand Theft Auto IV - Minimal

[table=header]Onderdeel  |Huidig  |Eis  |Voldoet   

 ok.gif Processor|Intel Core 2 Duo Processor|Intel Core 2 Duo Processor|JA  

 notok.gif Kloksnelheid (MHz)|800 (1400)|1800 (3150)|NEE  

 ok.gif Geheugen (MB)|3066|1024|JA  

 ok.gif Totale hardeschijfruimte (GB)|582,63||JA  

 ok.gif Vrije hardeschijfruimte (GB)|473,08|16|JA  

 ok.gif Vrije hardeschijfruimte op systeemschijf C: (GB)|38,99|1|JA  

 notok.gif Videokaart|NVIDIA GeForce 9600M GS|NVIDIA GeForce 7900|NEE  

 ok.gif Videogeheugen (MB)|512|256|JA  

 ok.gif Horizontale beeldschermresolutie (pixels)|1366|800|JA  

 ok.gif Verticale beeldschermresolutie (pixels)|768|600|JA  

 ok.gif Bitsdiepte|32|32|JA  

 ok.gif Vernieuwingsfrequentie (Hz)|59|56|JA  

 ok.gif DirectX|10.1|9.0c|JA  

 ok.gif Besturingssysteem|Windows Vista Home Premium|Windows XP|JA  

 ok.gif Service Pack|Service Pack 1|Service Pack 1|JA  [/table]

Advies:

- De videokaart is verouderd of te zwak. Koop een nieuwe videokaart.

- De processor heeft een te lage kloksnelheid. Koop een nieuwe processor die compatibel is met de huidige socket en moederbord.

Let erop dat, als je nieuwe of nieuwere hardware installeert, dat je ook meer stroomverbruik krijgt. Het is dus mogelijk dat je ook een nieuwe voeding nodig hebt. Er zijn geen programma's om het vermogen van je voeding te detecteren, dus je zult zelf de kast moeten openmaken en kijken hoeveel vermogen (Watt) je voeding levert. Voor gaming of het gebruik van zware programma's heb je minimaal 500 á 600 Watt nodig.

info.gifGegenereerd door  fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.0.0.133)

Hopelijk is dit op te lossen, want mijn videokaart weet ik zeker dat hij goed genoeg is.. En kloksnelheid begrijp ik niet echt.. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt waarschijnlijk een 32 bits versie voor Vista, wat niet de volledige 4GB aan geheugen kan gebruiken (geldt ook voor andere 32 bits besturingssystemen). Wil je van de volledige 4GB gebruik maken, dan moet je een 64 bits versie van je besturingssysteem installeren.

De kloksnelheid van je processor staat zo laag, omdat je de InfoTool waarschijnlijk gedraaid hebt toen je laptop op een energiebesparende modus draaide. Dan is de kloksnelheid lager om energie te besparen.

Dat de videokaart niet voldoet, kan kloppen, want een laptop is in principe ook niet gemaakt om te gamen. Het kan dus zijn dat je videokaart gewoon niet sterk genoeg is en dan heb je bij een laptop een probleem, gezien het feit dat hardware daarbij lastig te vervangen is. Je kan sowieso de getallen van de twee videokaarten niet goed met elkaar vergelijken door te zeggen dat een hoger getal beter is: 7900 is een high end kaart, 9600M is een mid range die ook nog eens voor mobiele apparaten (M) gemaakt is.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt waarschijnlijk een 32 bits versie voor Vista, wat niet de volledige 4GB aan geheugen kan gebruiken (geldt ook voor andere 32 bits besturingssystemen). Wil je van de volledige 4GB gebruik maken, dan moet je een 64 bits versie van je besturingssysteem installeren.

De kloksnelheid van je processor staat zo laag, omdat je de InfoTool waarschijnlijk gedraaid hebt toen je laptop op een energiebesparende modus draaide. Dan is de kloksnelheid lager om energie te besparen.

Dat de videokaart niet voldoet, kan kloppen, want een laptop is in principe ook niet gemaakt om te gamen. Het kan dus zijn dat je videokaart gewoon niet sterk genoeg is en dan heb je bij een laptop een probleem, gezien het feit dat hardware daarbij lastig te vervangen is. Je kan sowieso de getallen van de twee videokaarten niet goed met elkaar vergelijken door te zeggen dat een hoger getal beter is: 7900 is een high end kaart, 9600M is een mid range die ook nog eens voor mobiele apparaten (M) gemaakt is.

Hmm, dat is wel vreemd want mijn videokaart is gewoon 'passed' bij CanYouRunIt.. En de verkoper zei dat deze videokaart de beste spellen aankon -_-

Link to comment
Delen op andere websites

CanYouRunIt klopt vaak voor geen meter en een verkoper wilt gewoon dat je iets koopt, maar in negen van de tien gevallen heeft hij er geen verstand van en kijkt hij enkel naar het getal van de videokaart. De kaart kan prima spellen aan, maar GTA4 zal te zwaar zijn. Overigens is dat niet zeldzaam, want zoveel betaalbare laptops zijn er niet waar GTA4 op kan draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

geweldig ding

ik gebruik het nu al een tijdje en i love it :D

good work kikketje :D

Dat de videokaart niet voldoet, kan kloppen, want een laptop is in principe ook niet gemaakt om te gamen. Het kan dus zijn dat je videokaart gewoon niet sterk genoeg is en dan heb je bij een laptop een probleem,

mag ik dat eve uit de wereld helpen :)

er komen nu steeds meer laptops die met gemak cod4 op med high aankunnen voor betaalbare prijzen 75E totaan 1600 (meestal 6a700

Bewerkt: door dannyrobijnfifa
Link to comment
Delen op andere websites

er komen nu steeds meer laptops die met gemak cod4 op med high aankunnen voor betaalbare prijzen 75E totaan 1600 (meestal 6a700

Ja, die komen eraan. Maar dat betekent niet dat iedereen ze nu al heeft, want ook met een laptop kan je vaak een paar jaar voort. Daarnaast is Call of Duty 4 iets heel anders dan GTA:IV, dus daar kan je het niet mee vergelijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, dat is wel vreemd want mijn videokaart is gewoon 'passed' bij CanYouRunIt.. En de verkoper zei dat deze videokaart de beste spellen aankon -_-

Heb je je laptop gekocht bij een winkel zoals scheer en foppen? Want daar hebben ze gewoon geen verstand van computers.

Link to comment
Delen op andere websites

Flitskikker, het wordt tijd dat je je intrede gaat doen op GTAForums.com GTA IV PC performance tips section, die noobjes daar gebruiken het inferieure CanYouRunIt in plaats van jouw superieure tool om te checken wat hun hardware is en of ze een game kunnen spelen :D

Link to comment
Delen op andere websites

Flitskikker, het wordt tijd dat je je intrede gaat doen op GTAForums.com GTA IV PC performance tips section, die noobjes daar gebruiken het inferieure CanYouRunIt in plaats van jouw superieure tool om te checken wat hun hardware is en of ze een game kunnen spelen :D

Ik had hem al op GTAForums.com geplaatst, alleen dan niet in de "GTA IV PC performance tips section". Heb niet zoveel bekendheid daar, wellicht jij wel, anders kun je wel even wat reclame gaan maken en het aanbevelen. :puh:

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hier de eisen voor cod 6 :) (Voor in de aviseur ) Dit zijn de aanbevolen eisen!

[Aanbevolen eisen voor Call of duty 6

[table=border]Processor:|Intel Xeon Processor, AMD Phenom X4 Processor

Geheugen:|2000 MB RAM geheugen

Hardeschijf:|8 GB vrije hardeschijf ruimte en 8 GB vrije hardeschijf ruimte op de systeemschijf

Videokaart:|NVIDIA GeForce 6600 met 512 MB geheugen, ATI Radeon 9800 met 512 MB geheugen, Geen Intel ondersteund

Schermresolutie:|Geen eis

DirectX:|Versie 9.0c

Besturingssysteem:|Windows XP

Service Pack:|Windows XP: Geen eis, Windows Vista: Geen eis[/table]

Bewerkt: door davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hier de eisen voor cod 6 :) (Voor in de aviseur ) Dit zijn de aanbevolen eisen!

[Aanbevolen eisen voor Call of duty 6

[table=border]Processor:|Intel Xeon Processor, AMD Phenom X4 Processor

Geheugen:|2000 MB RAM geheugen

Hardeschijf:|8 GB vrije hardeschijf ruimte en 8 GB vrije hardeschijf ruimte op de systeemschijf

Videokaart:|NVIDIA GeForce 6600 met 512 MB geheugen, ATI Radeon 9800 met 512 MB geheugen, Geen Intel ondersteund

Schermresolutie:|Geen eis

DirectX:|Versie 9.0c

Besturingssysteem:|Windows XP

Service Pack:|Windows XP: Geen eis, Windows Vista: Geen eis[/table]

Die eisen zouden leuk zijn als ze klopten,

Een Nvidia 6600 die hem op hoog draait ?

Volgens mij ligt die grens toch echt wel een heel stuk hoger.

Als ik het goed heb word ook nog Windows Vista/7 aangeraden en niet Windows XP

Link to comment
Delen op andere websites

Adviesniveau: Assassin's Creed - Minimal

[lijst]

Let erop dat, als je nieuwe of nieuwere hardware installeert, dat je ook meer stroomverbruik krijgt. Het is dus mogelijk dat je ook een nieuwe voeding nodig hebt. Er zijn geen programma's om het vermogen van je voeding te detecteren, dus je zult zelf de kast moeten openmaken en kijken hoeveel vermogen (Watt) je voeding levert. Voor gaming of het gebruik van zware programma's heb je minimaal 500 á 600 Watt nodig.

Klopt niet :N Assassin's Creed loopt echt geweldig op High hier :N

Bewerkt: door Thundercover
Lange quote ingekort. ~~ Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Sorry Flitskikker maar ik heb een paar opmerkingen:

1. RAM klopt niet (Windows vista waarschijnlijk probleem?)

2. Adviseurs grafische kaart klopt niet..

3. Kloksnelheid klopt niet.

Ik heb volgens mijn laptop doos:

RAM: 4GB DDR2

Kloksnelheid: 2.19 GHz

Grafische kaart: GeForce 9600M GS

Dit rolt er bij flitskikker adviseur uit:

<<< KNIP >>>

Hopelijk is dit op te lossen, want mijn videokaart weet ik zeker dat hij goed genoeg is.. En kloksnelheid begrijp ik niet echt.. :D

Ik heb GTA IV voor de laptop gekocht en ik heb een Intel P8600 maar ook een 9600M GS en ik kan er echt gewoon op spelen op low, maar heb je helaas wel 18 fps.

ik heb ook verouderde drivers en het zou kunnen dat de nieuwste drivers de fps een paar frameshoger wordt.

Bewerkt: door Thundercover
Lange quote ingekort. ~~ Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Het is altijd aan te bevelen om de nieuwste driver (stuurprogramma) te gebruiken. Controleer regelmatig (1x per maand of kwartaal) of er nieuwe drivers zijn.

>Klik hier< om naar de internetsite van nVidia te gaan en download de nieuwste driver. Vergeet niet om 'm te installeren na het downloaden. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...