Jump to content

[CT] Make Your Own Game - Vragentopic


Froodooo

Recommended Posts

Mocht je nog vragen hebben over de contest Make Your Own Game, dan kun je die in dit topic kwijt. Gelieve alleen vragen te stellen, en het topic niet gebruiken voor andere dingen.

Q&A

Kijk eerst of je vraag al gesteld is. Is dat niet het geval, kun je alsnog je vraag stellen.

[Vraag] Mag je een spel wat je ooit gemaakt hebt ook insturen? Of moet je het maken in deze tijd? - Jarno

[Antwoord] Als het spel gemaakt is met GameMaker, mag je van mij een eerder gestuurd spel ook insturen als je dat wilt. Als je wilt, mag je er natuurlijk ook nog aan sleutelen om het beter te maken. ;)

[Vraag] Moet je per se de game maken met GameMaker? - warrock_123_321

[Antwoord] In de contest mag je alleen gebruik maken van GameMaker. Ik begrijp dat als je enige ervaring hebt, dat je dan een ander programma zou willen gebruiken, maar aangezien niet iedereen de programmeerervaring heeft, is GM een beter programma. Misschien dat in een volgend toernooi meerdere programma's toegestaan zijn. Daarnaast kun je wel programmeren met een programmeertaal in GM, met de GameMaker Language.

[Vraag] Wie zitten er in de jury en hoe moet je je game inzenden? - TomHagen

[Antwoord] De leden van de jury worden (nog) niet bekendgemaakt. Als het zover is dat je de game moet gaan inzenden, hoor je hier meer over. In ieder geval kan je in GameMaker je spel heel makkelijk publiceren.

[Vraag] Mag je ook GameMaker Pro gebruiken in plaats van GameMaker Lite? (freeware) - warrock_123_321

[Antwoord] Nee. Het is de bedoeling dat iedereen gelijke kansen heeft, en niet iedereen zal willen betalen om mee te willen doen aan deze contest. Als je dus de pro-versie hebt van GameMaker, zorg dan dat je alleen gebruik maakt van de functies die ook in de lite-versie te gebruiken zijn.

[Vraag] Zat er ook al een online functie in de Lite versie? Want dan kan ik ook een leuke multiplayer mode maken. - warrock_123_321

[Antwoord] Nee, er zit in de Lite versie geen multiplayer of online mode.

[Vraag] Waar kan ik GameMaker vinden en downloaden? - thegtaman

[Antwoord] Je kunt GameMaker hier downloaden.

[Vraag] Waar kan ik achtergornd geluiden vinden, Ik vind alleen maar: Boenk, Zap en poef. - Dark_Zemy

[Antwoord] In de map waar je GameMaker hebt geïnstalleerd heb je een map met de naam Sounds. Daar moet je even in kijken voor geluidjes.

[Vraag] Waar kan ik me inschrijven? - Bierbuikje

[Antwoord] Je kunt je inschrijven door een PB te sturen naar de leider van deze contest (ik dus). Dit kun je ook hier zien onder het kopje 'Inschrijven'.

[Vraag] Waar kan ik me uitschrijven? - zamg0d1

[Antwoord] Als je echt niet kan om één of andere reden, kun je dat gewoon in een PB naar mij (Froodooo) sturen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mag je een spel wat je ooit gemaakt hebt ook insturen? Of moet je het maken in deze tijd?

Edit

Waarom lees ik nou nooit de laatste zinnen... Excuses Froodoo dat ik gepost heb.

>>> Door Froodooo: Kan gebeuren, ik heb je post verplaatst naar het vragentopic.<<<

Bewerkt: door Froodooo
Link to comment
Delen op andere websites

Als het spel gemaakt is met GameMaker, mag je van mij een eerder gestuurd spel ook insturen als je dat wilt. Als je wilt, mag je er natuurlijk ook nog aan sleutelen om het beter te maken. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Moet je per se de game maken met gamemaker? Ik heb namenlijk een hekel aan die primitive zooi waar je niet eens zelf kan programmeren en ik gebruik liever een game engine. Mag dat ook? Ik zal dan een game engine van Doom II of Wolfenstein 3D gebruiken zodat de graphics en geluid gelijk staan aan die van Gamemaker.

Bewerkt: door warrock_123_321
Link to comment
Delen op andere websites

Moet je per se de game maken met gamemaker? Ik heb namenlijk een hekel aan die primitive zooi waar je niet eens zelf kan programmeren en ik gebruik liever een game engine. Mag dat ook? Ik zal dan een game engine van Doom II of Wolfenstein 3D gebruiken zodat de graphics en geluid gelijk staan aan die van Gamemaker.

Ik had het al gevraagd aan Froodoo (over MSN weliswaar). In deze contest moet je gebruik maken van GameMaker :) .

Link to comment
Delen op andere websites

Moet je per se de game maken met gamemaker? Ik heb namenlijk een hekel aan die primitive zooi waar je niet eens zelf kan programmeren en ik gebruik liever een game engine. Mag dat ook? Ik zal dan een game engine van Doom II of Wolfenstein 3D gebruiken zodat de graphics en geluid gelijk staan aan die van Gamemaker.
Ik had het al gevraagd aan Froodoo (over MSN weliswaar). In deze contest moet je gebruik maken van GameMaker :) .
Klopt, in de contest mag je alleen gebruik maken van GameMaker. Ik begrijp dat als je enige ervaring hebt, dat je dan een ander programma zou willen gebruiken, maar aangezien niet iedereen de programmeerervaring heeft, is GM een beter programma. Misschien dat in een volgend toernooi meerdere programma's toegestaan zijn. Daarnaast kun je wel programmeren met een programmeertaal in GM, met de GameMaker Language.
Wie zitten er in de jury?

Hoe moet je je game inzenden?

De leden van de jury worden (nog) niet bekendgemaakt. Als het zover is dat je de game moet gaan inzenden, hoor je hier meer over. In ieder geval kan je in GameMaker je spel heel makkelijk publiceren. ;)
Link to comment
Delen op andere websites

Mag je ook GameMaker Pro gebruiken in plaats van GameMaker Lite? (freeware)
Nee. Het is de bedoeling dat iedereen gelijke kansen heeft, en niet iedereen zal willen betalen om mee te willen doen aan deze contest. Als je dus de pro-versie hebt van GameMaker, zorg dan dat je alleen gebruik maakt van de functies die ook in de lite-versie te gebruiken zijn.
Link to comment
Delen op andere websites

Mag je ook GameMaker Pro gebruiken in plaats van GameMaker Lite? (freeware)
Nee. Het is de bedoeling dat iedereen gelijke kansen heeft, en niet iedereen zal willen betalen om mee te willen doen aan deze contest. Als je dus de pro-versie hebt van GameMaker, zorg dan dat je alleen gebruik maakt van de functies die ook in de lite-versie te gebruiken zijn.

Zat er ook al een online functie in de Lite versie? Want dan kan ik ook een leuke multiplayer mode maken. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Mag je ook GameMaker Pro gebruiken in plaats van GameMaker Lite? (freeware)
Nee. Het is de bedoeling dat iedereen gelijke kansen heeft, en niet iedereen zal willen betalen om mee te willen doen aan deze contest. Als je dus de pro-versie hebt van GameMaker, zorg dan dat je alleen gebruik maakt van de functies die ook in de lite-versie te gebruiken zijn.

Zat er ook al een online functie in de Lite versie? Want dan kan ik ook een leuke multiplayer mode maken. ^_^

Nee, er zit in de Lite versie geen multiplayer of online mode.
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...