Jump to content

Vista belemmert gamen!


Remi-X

Recommended Posts

K heb sinds kort een nieuwe pc met Windows vista home premium. nu is het stomme dus dat er geen enkel spel is die ik kan spelen. Heb er al 5 geprobeerd, maar ze blijven(zoals San Andreas, topic) tijdens het laden hangen en vastlopen. Anderen die lopen al vast tijdens het installeren, en weer anderen starten gewoon niet op, soms met en error.

Dit heb ik sinds ik vista heb. San Andreas kan ik wel spelen, maar allen net als mn pc een tijdje heeft uitgestaan en net na het opstarten al sa start. Daarna lijkt vista door te hebben dat het een spel is en lijkt vista het spel op de achtergrond te blokkeren. Dit idee heb ik ook bij andere spellen.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen en of er iemand ook last heeft van dit probleem, of ben ik weer de enige?

dit heb ik al geprobeert:

-aero systeem is volledig uitgeschakelt

-zo'n 5 keer alles opnieuw geinstalleerd

-ander account aangemaakt(gehoord dat het mischien kon helpen, topic)

-lang wachten in de hoop dat het wel nog gaat laden.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat komt niet door vista @_@. Er is iets fout met je hardware. Ik denk dat er iets te warm word. Als ik zou moeten gokken de CPU. Ik zou even google.nl naar speedfan en ff die laten lopen. Maak een screen en post die ff.

En als het toch aan vista ligt ben je de enige :puh:

Bewerkt: door gta-pilot
Link to comment
Delen op andere websites

Om nog even een cliche te proberen... Compitabiliteits modus! Rechtsklik op snelkoppelling, eigenschappen, compitabiliteit. En dan de modus van xp kiezen.

EDIT: Owja. Dat heeft natuurlijk niks met installeren te maken. Wat daar wel mee te maken heeft is een vista kwaal. Vroeger (misschien is dat al in een update verholpen) kon het wel eens gebeuren dat wanneer je pc naar stand by wilt gaan vastloopt.

Bewerkt: door IV trailer
Link to comment
Delen op andere websites

Nou ja, comptabiliteit spul heb ik al geprobeerd, ben helemaal teruggegaan naar Windows 95 :puh:, k heb ook om de 10 minuten nieuwe updates, totdat nu sp1 is geïnstalleerd, wat overigens niks laat merken. En hardware zou ik ook raar vinden. ik heb elke centimeter van m'n pc nagezocht, en alles lag wel zo rond kamertemperatuur. En oververhitting ligt toch zo bij 90 graden? K zal zo ook wat screens geven.

Link to comment
Delen op andere websites

nou ja die anderen boeien me niet echt veel. Dat was alleen om te checken of het echt aan vista lag. Het gaat me eigenlijk echt om san andreas, die wil ik echt graag spelen. Lekker modden en alles :puh:

Screen weet ik nu niet te maken. Als ik op de knop prt scr druk, dan krijg ik gewoonlijk wel een screen. Nu dus niet... Klik ik op het windows logotje op mn toetsenbord dat start tevoorschijn komt, dan kan ik wel een screen maken. Maar er valt niet echt veel te zien.

-laadbalkje blijft simpelweg net voor het midden hangen, de muziek blijft doorspelen maar de plaatjes veranderen niet meer. En in taakbeheer staat er achter san andreas: Reageert niet

niks speciaals dus, zo'n vergelijkbaar moment kent iedereen wel denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Kan je computer jouw Vista-versie aan? Voor Vista moet je wel redelijk hoge systeemeisen hebben om het soepel te laten draaien. Update sowieso eerst je besturingssysteem naar de nieuwste updates. Kijk ook eens via Ctrl+Shift+Esc (tabblad Processen) of er niet enorm grote processen op de achtergrond draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

vista was al voorgeinstalleerd toen ik mn pc kocht, moest alleen zelf nog mijn gegevens geven. En bedoel je taakbeheer? ik heb nu alleen firefox aan staan met 4 tabs. msn, gmail, sidebar, utorrent en norton in dat stukje bij de tijd. dan is mn fysiek geheugen gebruik: 890 mb, meer dan ik dacht. cpu rond 4 procent. dit zijn de eigenschappen:

Windows: vista home premium

Computer: HP m9160.nl

Processor: Intel Core 2 Duo E6550 2.33 GhZ

Geheugen: 2047 MB

Type pc: 32 bits

Grafische kaart: Ati radeon model??? 256 mb

Harde schijf: 500 GB, 370 gb beschikbaar

Link to comment
Delen op andere websites

vista was al voorgeinstalleerd toen ik mn pc kocht, moest alleen zelf nog mijn gegevens geven. En bedoel je taakbeheer? ik heb nu alleen firefox aan staan met 4 tabs. msn, gmail, sidebar, utorrent en norton in dat stukje bij de tijd. dan is mn fysiek geheugen gebruik: 890 mb, meer dan ik dacht. cpu rond 4 procent. dit zijn de eigenschappen:

Windows: vista home premium

Computer: HP m9160.nl

Processor: Intel Core 2 Duo E6550 2.33 GhZ

Geheugen: 2047 MB

Type pc: 32 bits

Grafische kaart: Ati radeon model??? 256 mb

Harde schijf: 500 GB, 370 gb beschikbaar

Het zou aan je videokaart kunnen liggen.

Gebruik Flitskikker InfoTool om de volledige naam en overige informatie over je computer te verkrijgen.

Anders zou ik toch terugstappen op XP.

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

ben inderdaad echt klaar met dat vista spul geval... k kan zowat alleen internetten! en dan is er ook nog eens geen mogelijkheid om vista wat makkelijker te maken, bij xp wel. Bij xp kan je ook het hele uiterlijk aanpassen. en die sidebar? Vind ik bij xp ook wel weer iets op!

zo dat lucht op zeg...

en ik zal ook even flitskikkeren :D

doet het niet..

lewzxdpo2.jpg

>>> Door Thundercover: Je hoeft niet zo te schelden, dus ik heb even ingegrepen. ;) <<<

okej, sorry, wa inderdaad een beetje pissig... stond echt te stressen met de vraag waarom sa het gewoon niet doet.

Bewerkt: door R[E]/\/\i!i!
Link to comment
Delen op andere websites

Om het even makkelijker te maken, je download hier in jou geval comdlg32.ocx. Dan ga je naar Start > Start Zoeken > Uitvoeren > system32. Je plakt het bestand (comdlg32.ocx) in deze map. Hierna herstart je je computer en probeer je het programma te openen (in jouw geval 'Flitskikker InfoTool')

Hopelijk werkt het nu. Voor verdere vraag je het maar. Je kan ook Microsoft MSDN raadplegen voor library problemen zoals jij hebt ondervonden.

Link to comment
Delen op andere websites

Het lijkt erop dat er heel wat mis is met jouw PC

Ga eens naar Configuratiescherm - Apparaatbeheer. Als er ergens van die gele vraagtekens staan zijn de drivers daarvoor nog niet geïnstalleerd.

Aan vista kan het echt niet liggen. Ik heb ook Vista en speel met alle gemak SA.

BTW, ben je wel aangemeld met administrator rechten? ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind vista ook 3 keer niks, min vriend had vista op zijn pc en had 2048 mb geheugen mijne had 700mb en die van mij deed alles veel sneller, hij is nu ook naar xp geswitcht. Voor vista krijg je met alles wat je opent eerst nog de vraag of je het wel wilt openen en dan moet je als admin inloggen dat is echt een gezeik. En ook het onnodige spul dat erop zit, alleen de looks vind ik al niks. Ik snap ook niet waarom ze dat doen ik gebruik mijn pc niet om naar te kijken maar om op te internetten enzo. Het is bij jouw al een wonder dat je kunt internetten, mijn moeder en broertjes kunnen niet eens normaal internetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...