Jump to content

Eredivisie 2008/2009


Flying Dutchman

Recommended Posts

Suarez gaat inderdaad veel te makkelijk liggen, en voor veel mensen staat dat kennelijk gelijk aan 'niet kunnen voetballen'. Ik zie het verband tussen die twee dingen niet, want wanneer je beelden uit de wedstrijd tegen NEC terugkijkt, kun je niet anders dan concluderen dat 'ie gewoon een fantastische voetballer is. Mario Been zei het ook al: "Hij is vervelend als tegenstander, maar een geweldige speler om in je team te hebben."

Zoals al eerder gezegd heb ik zelf niet zo veel met de Eredivisie (Ik kijk liever naar de Premier League), maar de wedstrijd van Ajax tegen NEC bevatte gewoon alles wat een mooie wedstrijd moet bevatten: Fraaie doelpunten, technische hoogstandjes en een sterk staaltje samenwerking. Doe mij nog zo'n wedstrijd! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 260
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • AXIO

    37

  • GreyFox-Smurf

    21

  • TomHagen

    17

  • Kai-ShockWave

    16

PSV alweer gelijk. :( Ze hadden wel een aantal honderd-procent-kansen op de 2-1, maar toen werd het 1-2. Ongelofelijk knullig verdedigt, slecht georganiseerd. De verdediging is niet echt scherp af en toe.

Ik hoop dat Stevens in de zomer een ijzersterke verdediger bij haalt, waardoor alles op rolletjes loopt, dan kunnen ze in 2010 kampioen worden, met al dat talent. Maar dit jaar hoop ik dat ze nog 2e worden, maar ik vrees dat ze 3e of 4de eindigen. Want het kan eigenlijk alleen maar beter gaan de komende weken.

Link to comment
Delen op andere websites

PSV alweer gelijk. :( Ze hadden wel een aantal honderd-procent-kansen op de 2-1, maar toen werd het 1-2. Ongelofelijk knullig verdedigt, slecht georganiseerd. De verdediging is niet echt scherp af en toe.

Ik hoop dat Stevens in de zomer een ijzersterke verdediger bij haalt, waardoor alles op rolletjes loopt, dan kunnen ze in 2010 kampioen worden, met al dat talent. Maar dit jaar hoop ik dat ze nog 2e worden, maar ik vrees dat ze 3e of 4de eindigen. Want het kan eigenlijk alleen maar beter gaan de komende weken.

Maar ook wanneer je een verdediger van het kaliber Cannavaro zou binnenhalen, zelfs dan is er meer nodig dan alleen die ene speler om een wedstrijd te winnen. Je kunt gewoon niet anders dan concluderen dat de verdediging van PSV zo lek als een mandje is (Om Cruijff maar even te citeren), en dat daar wat aan gedaan moet worden. Maar ja, PSV heeft geen rijke oliesjeik uit het Midden-Oosten om dat probleem op korte termijn de mond te snoeren. Ze moeten, net als elke Eredivisieclub, roeien met de riemen die ze hebben wat betreft het budget, en dat gaat naar verloop van tijd zijn tol eisen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ook wanneer je een verdediger van het kaliber Cannavaro zou binnenhalen, zelfs dan is er meer nodig dan alleen die ene speler om een wedstrijd te winnen. Je kunt gewoon niet anders dan concluderen dat de verdediging van PSV zo lek als een mandje is (Om Cruijff maar even te citeren), en dat daar wat aan gedaan moet worden. Maar ja, PSV heeft geen rijke oliesjeik uit het Midden-Oosten om dat probleem op korte termijn de mond te snoeren. Ze moeten, net als elke Eredivisieclub, roeien met de riemen die ze hebben wat betreft het budget, en dat gaat naar verloop van tijd zijn tol eisen.
Ik denk dat 'een type Cannavaro' juist heel veel zou helpen. Ik denk dat iemand die de rest wakker schud en constant leiding geeft, een groot gemis is in de huidige verdediging. Ze hebben geen vaste waarde die er altijd staat. Alex zou er toch niet misstaan. Ik denk dat Bréchet wel een leider van de verdediging kan zijn, maar dan moet hij wel een aantal niveaus beter gaan spelen.
Link to comment
Delen op andere websites

PSV alweer gelijk. :( Ze hadden wel een aantal honderd-procent-kansen op de 2-1, maar toen werd het 1-2. Ongelofelijk knullig verdedigt, slecht georganiseerd. De verdediging is niet echt scherp af en toe.

Ik hoop dat Stevens in de zomer een ijzersterke verdediger bij haalt, waardoor alles op rolletjes loopt, dan kunnen ze in 2010 kampioen worden, met al dat talent. Maar dit jaar hoop ik dat ze nog 2e worden, maar ik vrees dat ze 3e of 4de eindigen. Want het kan eigenlijk alleen maar beter gaan de komende weken.

Ze hadden Alex De Tank, En Gomes nooit weg moeten doen! Om geen enkele reden!

Link to comment
Delen op andere websites

PSV alweer gelijk. :( Ze hadden wel een aantal honderd-procent-kansen op de 2-1, maar toen werd het 1-2. Ongelofelijk knullig verdedigt, slecht georganiseerd. De verdediging is niet echt scherp af en toe.

Ik hoop dat Stevens in de zomer een ijzersterke verdediger bij haalt, waardoor alles op rolletjes loopt, dan kunnen ze in 2010 kampioen worden, met al dat talent. Maar dit jaar hoop ik dat ze nog 2e worden, maar ik vrees dat ze 3e of 4de eindigen. Want het kan eigenlijk alleen maar beter gaan de komende weken.

Ze hadden Alex De Tank, En Gomes nooit weg moeten doen! Om geen enkele reden!

Op een gegeven moment wil een speler weg, als je een speler dan niet weg laat gaan, zal de motivatie van de speler achteruit gaan, omdat hij in principe liever ontslagen wordt dan verder speelt voor de club. Ik vind dat ze die spelers lang hebben kunnen vasthouden, en optimaal hebben benut. Alhoewel Gomes meer of min is weggejaagd door Reker.

Het punt is, dat ze geen waardige vervanger hebben gevonden. Iemand halen van het kaliber Gomes is vrij onmogelijk, maar iemand die de verdediging neerzet zodat daar een blok achterin staat die constant als geheel functioneert, ontbreekt op dit moment in de PSV selectie, denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar zoals jullie vast wel weten gaat het voor Gomes ook niet van een leien dakje bij zijn werkgever Tottenham Hotspur. De club staat 17e (Terwijl ze op papier toch zeker tot de subtop behoren), en heeft tot nu toe slechts 21 punten behaald. Dat is net zoveel als de nummers 18, 19 en 20 op de ranglijst, dus wanneer je het enkel op het aantal punten zou sorteren bungelen ze met een klein groepje onderaan. Bij hun laatste wedstrijd wisten ze niet van Portsmouth te winnen, en het is nog maar de vraag of ze morgen tegen Stoke City wél een goed resultaat neerzetten.

Maar goed, ik begin nu meer naar de Premier League te neigen, en dat is niet de bedoeling. :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
PSV alweer gelijk. :( Ze hadden wel een aantal honderd-procent-kansen op de 2-1, maar toen werd het 1-2. Ongelofelijk knullig verdedigt, slecht georganiseerd. De verdediging is niet echt scherp af en toe.

Ik hoop dat Stevens in de zomer een ijzersterke verdediger bij haalt, waardoor alles op rolletjes loopt, dan kunnen ze in 2010 kampioen worden, met al dat talent. Maar dit jaar hoop ik dat ze nog 2e worden, maar ik vrees dat ze 3e of 4de eindigen. Want het kan eigenlijk alleen maar beter gaan de komende weken.

Ze hadden Alex De Tank, En Gomes nooit weg moeten doen! Om geen enkele reden!

PSV had niet zoveel keus.. Alex was gehuurd van Chelsea. Chelsea wilde Alex terug, daar kan PSV niks aan doen. En Gomes wilde weg, die konden ze niet bij PSV houden.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...