Binnenkort zal ik mijn eigen PC'tje gaan kopen waarbij ik vooral eindelijk is bezig kan zijn met Fraps, Artwork etc. (Met artwork ben ik in de leer, mijn Avatar en SIG heb ik helemaal zelf gemaakt, niet van Google ofzo gehaald).
Nou heb ik twee ontzettend goede PC's gevonden, ik weet alleen niet welke ik ga kopen, ik wil graag advies aan jullie vragen.
De eerste is eentje van 999,- euro, de tweede maar 799,- euro. De goedkope is bijne hetzelfde, maar aan de details weet ik niet zo veel. Daarom vraag ik jullie: is er echt zoveel verschil tussen die twee PC's? En; welke raden jullie me aan om te kopen?
Hier de informatie:
De Alternate Saturnus P830[999,- euro]
Behuizing
Type Procase Zirco AX
Uitvoering Midi Tower
5,25 inch, extern 5 bay(s)
3,5 inch, extern 1 bay(s)
3,5 inch, intern 3 bay(s)
Formaat (BxHxD) 200 x 485 x 430 mm
Voeding
Omschrijving OCZ StealthXStream
Vermogen 600 Watt
Processor
Omschrijving AMD Phenom X4 9950 (2,6 GHz)
Fabrikantcode -
Kloksnelheid 4x 2600 MHz
Level 2 Cache 4x 512 KB
Bussnelheid 3600 MT/s (HyperTransport)
Socket AM2+
Geheugen
Omschrijving 4096 MB DDR2
Totaal capaciteit 4.096 MB
Aantal modules 2
Type SDRAM-DDR2
Standaard DDR2-800
Grafisch
Grafische chip Radeon HD4870
Interface PCIe x16
Geheugen 512 MB
Aansluitingen 2x DVI met HDCP, 1x S-video
Chipset
AMD 790X
Moederbord
Aansluitingen 4x USB 2.0, 2x PS/2, 1x Serial en 1x RJ-45
Netwerk
Gigabit-LAN
Optische drives
DVD-ROM, DVD-Brander
Harddisk
1.000 GB bruikbaar, SATA / 7200 / 32MB / 8.9ms
Cardreader
CF I, CF II, MD, SD, MMC, SM, MS, MS Duo, MS PRO, MS PRO Duo
TV-Tuner
Analoog
Features Creative X-Fi Xtreme Audio, Procase CRS2040-12BP, Procase CardReader, Sharkoon System Fan S80, Sharkoon System Fan S120
Besturingssysteem
Windows Vista Home Premium (OEM)
Software
Roxio Creator 9 suite en Phoenix Recovery Pro.
Overige informatie
Let op: deze PC beschikt over 4GB DDR2 geheugen, hiervan kan maximaal 3,25GB worden benut. Met de Alternate Saturnus P830 haal je een krachtige en hoogwaardige desktop in huis. Deze allround PC is uitermate geschikt voor geavanceerde computertoepassingen zoals het bewerken van grote media- of videobestanden. Ook andere multimedia- en dagelijkse taken zijn geen enkel probleem voor de Saturnus P830: DVD's bekijken, muziek luisteren, tegelijkertijd werken met meerdere applicaties of gamen, het kan allemaal!
Opmerking
Bij deze pc wordt niet meegeleverd: toetsenbord, muis, monitor
CF I, CF II, MD, SD, MMC, SM, MS, MS Duo, MS PRO, MS PRO Duo
TV-Tuner
Analoog, DVB-T
Features
Sound Blaster Audigy SE 24bit, Procase CardReader, Creatix CTX946 DVB-T + Analog, Sharkoon System Fan 80MM, Sharkoon System Fan 120MM.
Besturingssysteem
Windows Vista Home Premium (OEM)
Software
Windows Vista Home Premium, Roxio Creator 9 suite, Phoenix Recovery Pro
Opmerking
Bij deze pc wordt niet meegeleverd: toetsenbord, muis, monitor
Garantieperiode
24 maanden
Natuurlijk wil ik GTA: IV ook kopen en hierop installeren, en dan wil ik natuurlijk als het kan de beste graphics, maar volgens mij kan je met een 512mb graphics een mooi beeld hebben.
Goededag allemaal..
Binnenkort zal ik mijn eigen PC'tje gaan kopen waarbij ik vooral eindelijk is bezig kan zijn met Fraps, Artwork etc. (Met artwork ben ik in de leer, mijn Avatar en SIG heb ik helemaal zelf gemaakt, niet van Google ofzo gehaald).
Nou heb ik twee ontzettend goede PC's gevonden, ik weet alleen niet welke ik ga kopen, ik wil graag advies aan jullie vragen.
De eerste is eentje van 999,- euro, de tweede maar 799,- euro. De goedkope is bijne hetzelfde, maar aan de details weet ik niet zo veel. Daarom vraag ik jullie: is er echt zoveel verschil tussen die twee PC's? En; welke raden jullie me aan om te kopen?
Hier de informatie:
Natuurlijk wil ik GTA: IV ook kopen en hierop installeren, en dan wil ik natuurlijk als het kan de beste graphics, maar volgens mij kan je met een 512mb graphics een mooi beeld hebben.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Mvg,
Die Hard
Bewerkt: door Die Hard