Jump to content

Bedreigingen om proef oerknal


DenkaanHenk

Recommended Posts

  • Reacties 102
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Robin2130

    6

  • Mania-92

    6

  • ikt

    6

  • Bierbuikje

    5

Wat is een DEELTJESVERSNELLER?

Simpel: Twee grote magneten die op elkaar afgesteld zijn, die twee componenten naar elkaar "schieten". In dit geval de protonen (Zeer verkleinde atomen, dat is wetenschaps taal.). Correct me if I'm wrong. In dit geval circuleren de deeltjes over maarliefst 27 kilometer aan de snelheid van het licht ,in een gigantische koker. Als ze botsen krijg je waarschijnlijk het "Big Bang" effect.

Uitgelegd :Een deeltjesversneller is een apparaat waarin geladen elementaire deeltjes of antiprotonen tot hoge energieniveaus gebracht worden door ze te versnellen tot snelheden in de buurt van de lichtsnelheid. Dit versnellen gebeurt met behulp van sterke elektrische velden. (Bij het CERN Expirement dacht ik dus magneten?)

Edit* *Flits* *Flits* *Flits* *Flits* *Flits* K*t ik ga te snel! ^_^. Wou ik al altijd eens zeggen. Ben de laatste tijd erg in mijn nopjes ^_^

Bewerkt: door Ice Banana
Link to comment
Delen op andere websites

Dus als het fout gaat kunnen er veel doden vallen?

Nee.. Nouja 100% zekerheid heb je nooit natuurlijk maar ik kan me niet voorstellen (en het CERN ook niet) dat 2 deeltjes nog veel kleiner als een atoom een grote ramp oid kunnen veroorzaken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat de regering enzo hun geld verprutsen aan lelijke gemeentehuizen en onnodige dingen.. Bush beloofd best veel maar er gebeurt niks :duh: Even een voorbeeldje, misschien een slechte of een goede. Hitler liet de mensen wegen maken voor geld en eten, zoiets kunnen ze ook met zwervers doen. Opknappen en laten werken in een speciaal bedrijf ofso. Want veel zwervers zijn dakloos geraakt omdat ze een geld meer hadden voor hun huis en niet bij familie terecht konden. En dan krijgen ze nog een kans :Y

>>> Door Mania-92: Huh, wat heeft dit met dit topic te maken?<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...