Jump to content

Bedreigingen om proef oerknal


DenkaanHenk

Recommended Posts

Aaaaaaaaaaaaah. Heerlijk! Semi-Intellectueel Optimisme :eten::7

Ik vind het wel erg toevallig dat precies NU deze dingen moeten beginnen... De Wereld zou eindigen: 21 December 2012. Nu is het weer 10 September 2008, en ook in 2007 zou de wereld moeten eindigen. Ook 6 Juni 2006 was een doemdag. Tegenwoordig weet je niet meer wat je moet geloven...

Maar ik ben deels overtuigd dat het een keer mis gaat...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 102
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Robin2130

    6

  • Mania-92

    6

  • ikt

    6

  • Bierbuikje

    5

Bekijk het positief, als het mislukt en we inplaats van informatie over het verleden gewoon vermoorden met een oerknal is het ook goed, want we voelen er niks van als we allemaal in dat gat opgezogen worden.

Daarbij komt, hier op aarde, overal, altijd zijn zwarte gaten. Miniscuul en onzichtbaar omdat ook licht op slokken.

Oerknal x Oerknal = Oerknal in 't kwadraat?

Ik denk dat als we om 15:00 nog leven dat het wel goed komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus als het fout gaat kunnen er veel doden vallen?

veel Doden , zeg maar gerust 6, nogwat miljard doden .

als t echt gebeurt zoals ze zeggen , in ieder geval is dit nog beter dan een kogel door je kop krijgen toch :bonk:

nee even serieus over zoiets ga ik me dus egt geen zorgen maken.

ik bedoel die wetenschappers weten toch wel wat ze doen?

Bewerkt: door GreyFox-Smurf
Link to comment
Delen op andere websites

Dames en heren: Het onomstotelijke bewijs dat het einde van de mensheid presenteer ik u nu hier.

gmanoo0.png

2q37yh5.jpg

Voor de mensen die em niet snappen btw; http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life_2#Prologue

Nee, eigenlijk valt dat best mee. Er zal een gigantisch hoeveelheid energie vrijkomen, dat wel. Ik ben alleen wel bang dat een aantal delen van Zwitserland/omstreken zonder stroom komt te zitten voor een tijd. (hoewel het logisch is dat daar wel rekening mee gehouden wordt, maar goed. Het kan toch gebeuren)

Bewerkt: door Fyre
Link to comment
Delen op andere websites

Dames en heren: Het onomstootelijke bewijs dat het einde van de mensheid presenteer ik u nu hier.

gmanoo0.png

2q37yh5.jpg

Voor de mensen die em niet snappen btw; http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life_2#Prologue

Nee, eigenlijk valt dat best mee. Er zal een gigantisch hoeveelheid energie vrijkomen, dat wel. Ik ben alleen wel bang dat een aantal delen van Zwitserland/omstreken zonder stroom komt te zitten voor een tijd. (hoewel het logisch is dat daar wel rekening mee gehouden wordt, maar goed. Het kan toch gebeuren)

:schater: lol jij let goed op :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dus dan kunnen we aannemen als we morgen wakker worden hebben we het overleefd :D

Ik denk dat er helemaal niet gebeurt qua zwarte gaten e.d.

De wetenschap weet niet eens wat ze zijn, Hoe ze werken of hoe ze ontstaan....

Dus hoe kunnen ze met zekerheid zeggen dat deze "zwarte gaten" gaan komen en de gehele aarde opslokken ???

Het is een verwachting welke ik niet denk dat deze zal opspelen....

Maar ik merk het wel als ik wakker wordt..... Of niet :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zeer veel vertrouwen in het onderzoek wat plaats vind op CERN. Dat komt ook omdat ik er enig zins kennis van heb. Het valt me op dat vooral mensen die er geen kennis van hebben niet veel vertrouwen van hebben.

Ieder geval wil ik bij deze een weddenschap met wie dan ook (van dit forum) afsluiten om te laten zien hoe veel vertrouwen ik er in heb. Mocht de hele aarde en iedereen daarop worden opgeslokt dan betaal ik 10.000 euro, indien dat niet gebeurd ontvang ik 10.000 euro. ^_^

Nu weer even serieus. Wat ze op CERN doen is dus onderzoek naar de botsingen van hele kleine deeltjes, zoals hier boven al vaak is uitgelegd. Echter bij het uitleggen wordt niet gemeld dat CERN niets meer dan een testomgeving is van botsingen van deeltjes die overal in het heelal en zelfs op aarde al plaats vinden.

De enige reden dat ze dit onderzoek dus bij CERN doen is omdat je het normaal niet kan meten en hier dus een hele dure testopstelling voor nodig hebt. Mocht er dus iets fout gaan dan was dit al lang gebeurt ergens anders op aarde. Volgens mij heeft nog nooit iemand een zwart gat zien verschijnen op aarde.

Voor de mensen die vinden dat die miljarden beter ergens anders naar toe konden gaan bedenk dan ook dat er waarschijnlijk geen groot snel Internet had bestaan. Een van de dingen die voorkomt uit onderzoek uit CERN is hoe je zo snel mogelijk data op vele plekken binnen Europa bij diverse universiteiten en onderzoeksinstellingen kan opslaan van de data die ontstaat bij het uitvoeren van de experimenten.

Andere kennis die ook is opgedaan is natuurlijk het gebruik van supergeleidende spoelen/magneten die nodig zijn om de deeltjes te versnellen. Supergeleiding zal in de toekomst onder andere kunnen worden gebruikt om computers vele malen sneller te maken. De Supergeleidende spoelen worden ook gebruikt bij MRI scanners in ziekenhuizen. De kennis die op wordt gedaan over supergeleiding kan dus ook worden gebruikt om MRI scanners in de toekomst beter te laten werken en hiermee dus mensenlevens te redden.

Behalve deze paar voorbeelden is er nog veel meer kennis die nu al vrijkomt die voor totaal andere toepassingen worden gebruikt.

Het argument natuurlijk waarom we dit doen is ook omdat we willen weten hoe de wereld/helal in elkaar zit. Van het kleinste deeltje tot en met ontstaan van de grootste sterren kunnen we beter gaan beantwoorden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet een werk maken over deze proe(f)(ven) die het CERn uitvoerd met de LHC voor fysica :). Vanzelfsprekend spreekt het onderwerp me dan ook enorm aan en heb ik er al veel over gelezen.

Het belangrijkste doel van de proef is het vinden van het Higgs-boson. Een zeer fundamenteel iets dat in het hele universum aanwezig is en andere deeltjes een "massa" meegeeft. Het is tot nu toe nog nooit waargenomen.

De hysterie van het gevaar van zwarte gaten die zouden gevormd worden zijn uiteraard zoals altijd overdreven en uit de lucht geplukt.

Het gevaar dat zoiets ontstaat is al miniem klein, en zelfs als zo'n zwart gat zou ontstaan zal het waarschijnlijk zo klein zijn en binnen de miliseconde weer verdwijnen dat we er zlefs niets van zouden merken.

Het is gewoon super dat de wetenschap zo ver al staat, en dat met de LHC in de (nabije) toekomst nog vele elementaire dingen zullen ontdekt worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Tsja, sommige mensen willen liever een leuk pensioentje en meer wapens. =]

En een zwart gat kan toch alleen ontstaan door een überster die uitgebrand is, daarna zijn binnenste energie verder gebruikt, en -wat er al niet gaat gebeuren-, en daarna pas een zwart gat?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...