Jump to content

Bedreigingen om proef oerknal

Recommended Posts

Geplaatst:
Eerste dode gevallen door deeltjesversneller:
NEW DELHI - Een 16-jarig meisje uit India heeft woensdag zelfmoord gepleegd uit angst dat een oerknalexperiment in de grootste deeltjesversneller ter wereld de aarde zou vernietigen. Dat heeft haar vader laten weten.

Het meisje maakte zich volgens haar vader de laatste dagen steeds meer zorgen over een mogelijke ondergang van de wereld. "We zeiden tegen haar dat ze zich geen zorgen moest maken, maar tevergeefs."

Wetenschappers namen woensdag de Large Hadron Collider, een deeltjesversneller op de grens van Frankrijk en Zwitserland, in gebruik.

Door het ontstaan van het heelal met de oerknal na te bootsen, willen de onderzoekers ontdekken hoe het universum in elkaar zit. Critici vrezen echter dat de proeven zwarte gaten veroorzaken en de aarde zullen verwoesten.

http://www.nu.nl/news/1738819/24/Mei...zwart_gat.html

Volgens mij had dat meisje inderdaad een zwart gaatje ontdekt - in haar hoofd :7

Alhoewel, het begint hier nu wel donker te worden en de wolken lijken wel allemaal naar een punt te worden opgezogen... rw3w47.gif

Hier ook, de lucht ziet er steeds vreemder uit. En zelfmoorden zijn er altijd in deze situaties. :puh:

• Reacties 102
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Robin2130

6

• Mania-92

6

• ikt

6

• Bierbuikje

5

Geplaatst:
Waarom gaan ze meer tests doen ?

Om te kunnen zien wat er buiten ons Zonnestelsel bevindt door de Oerkanl na te boosten in het klein en zo kunnen ze een beetje het heelal in kaart brengen lijkt mij (Correct me if i am wrong)

Geplaatst:
Bekijk het positief, als het mislukt en we inplaats van informatie over het verleden gewoon vermoorden met een oerknal is het ook goed, want we voelen er niks van als we allemaal in dat gat opgezogen worden.

Dan neem ik aan dat jij al in een Zwart Gat geweest bent?

Zeg niet zulke onzinnige dingen...

Om te kunnen zien wat er buiten ons Zonnestelsel bevindt door de Oerkanl na te boosten in het klein en zo kunnen ze een beetje het heelal in kaart brengen lijkt mij (Correct me if i am wrong)

Met de nadruk op: "Beetje" het Helal is zo oneindig groot! Dat in nog geen 500 Jaar (Mits de mensheid zichzelf nog niet vernietigt heeft.) het Helal in kaart kan worden gebracht.

Zelfs in ons eigen Sterrenstelsel worden nog Sterren ontdekt...

Maar we leven nog, dus alles is in orde ^_^

Maar goed, het zal wel een keertje echt mis gaan...

Geplaatst:
Waarom gaan ze meer tests doen ?

Volgens mij juist om te ontdekken hoe ons helaal ontstaan is en wat de omstandigheden na de oerknal waren. En om de mysteries van het Higgs-Boson deeltje en de zwaartekracht op te lossen.

Geplaatst:
Bekijk het positief, als het mislukt en we inplaats van informatie over het verleden gewoon vermoorden met een oerknal is het ook goed, want we voelen er niks van als we allemaal in dat gat opgezogen worden.

Dan neem ik aan dat jij al in een Zwart Gat geweest bent?

Zeg niet zulke onzinnige dingen...

Met de nadruk op: "Beetje" het Helal is zo oneindig groot! Dat in nog geen 500 Jaar (Mits de mensheid zichzelf nog niet vernietigt heeft.) het Helal in kaart kan worden gebracht.

Zelfs in ons eigen Sterrenstelsel worden nog Sterren ontdekt...

Maar we leven nog, dus alles is in orde ^_^

Maar goed, het zal wel een keertje echt mis gaan...

Eigenlijk is het heelal uit elkaar aan het vliegen. Sterrenstelsels die dicht bij mekaar zitten, worden door elkaar aangetrokken (zwaartekracht), en zullen 1 sterrenstelsel worden. Er komt dan steeds meer afstand tussen sterrenstelsels, en dat gaat oneindig door ofzo. Dat 'uit mekaar rukken' wordt veroorzaakt door donkere energie. Wat dat is, weetnog niemand. Hopelijk kunnen ze ook dat fenomeen uitvogelen met behulp van de LHC.

Geplaatst:
Eerste dode gevallen door deeltjesversneller:
NEW DELHI - Een 16-jarig meisje uit India heeft woensdag zelfmoord gepleegd uit angst dat een oerknalexperiment in de grootste deeltjesversneller ter wereld de aarde zou vernietigen. Dat heeft haar vader laten weten.

Het meisje maakte zich volgens haar vader de laatste dagen steeds meer zorgen over een mogelijke ondergang van de wereld. "We zeiden tegen haar dat ze zich geen zorgen moest maken, maar tevergeefs."

Wetenschappers namen woensdag de Large Hadron Collider, een deeltjesversneller op de grens van Frankrijk en Zwitserland, in gebruik.

Door het ontstaan van het heelal met de oerknal na te bootsen, willen de onderzoekers ontdekken hoe het universum in elkaar zit. Critici vrezen echter dat de proeven zwarte gaten veroorzaken en de aarde zullen verwoesten.

http://www.nu.nl/news/1738819/24/Mei...zwart_gat.html

Volgens mij had dat meisje inderdaad een zwart gaatje ontdekt - in haar hoofd :7

Alhoewel, het begint hier nu wel donker te worden en de wolken lijken wel allemaal naar een punt te worden opgezogen... rw3w47.gif

Ik weet maar één ding te zeggen over dat meisje:

:7

Geplaatst:

Als het oneindig is, hoe kunnen we 't dan in kaart zetten? ;)

Geplaatst:

Als het oneindig is, hoe kunnen we 't dan in kaart zetten? ;)

Volgens mij beweerde ik dat niet.. :N

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...