Jump to content

11 September '01


Groot-Duimpje

Recommended Posts

11 September '01

wtc.jpg

Ondertussen is het vreselijke drama dat op 11 september 2001 gebeurde al 7 jaar geleden, Vele mensen zijn toen hun familie of vrienden kwijt geraakt, Nadat er gister en ook vandaag vele programma's/reportages weer op tv komen, komt er ook weer een eigen Topic om het er met ze allen toch nog even erover te hebben ..

231006spet11.jpg

9-11_1.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 107
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ikt

    6

  • Dieko

    6

  • PowerPats

    5

  • Dwayne Forge

    4

Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er gebeurd is, en als je als mens dit doet ( Ik heb het over de terroristen) dan ben je gewetenloos. Ook al doe je dit dan voor je geloof. Alhoewel als er echt een Allah bestaat zou hij denk ik dit niet fijn vinden.

Ik ben ook familie kwijtgeraakt toen, mijn oom hij was een brandweerman en is omgekomen toen de torens neerstortten.

Bewerkt: door S.W.A.T.
Link to comment
Delen op andere websites

Het is natuurlijk elk jaar het zelfde liedje, en elk jaar blijf ik hetzelfde zeggen. Het is gebeurd, dat is zo. Ik als simpele burger kan er verder niks aan doen dan respect tonen. En dat doe ik dan ook gewoon. De beelden raken me op een of andere manier niet, ik kijk er gewoon na. Het komt “anders” over bij mij denk ik, of ik realiseer me na die 7 jaar nog niet wat er is gebeurd. Nou lijkt me dat wat sterk, maar als ik dit topic niet gezien had. Dan had ik het niet geweten denk ik.

Dan even een ander nieuwtje, Amerika beschikt nog steeds niet over een museum van deze gebeurtenis. Veel Amerikanen zijn daar niet blij mee, daarom komt er in 2010 een museum. De brokstukken die nu op een verlaten vliegveld liggen worden terug gebracht naar de huidige stad waar er een museum van word gebouwd..

Link to comment
Delen op andere websites

Het is natuurlijk elk jaar het zelfde liedje, en elk jaar blijf ik hetzelfde zeggen. Het is gebeurd, dat is zo. Ik als simpele burger kan er verder niks aan doen dan respect tonen. En dat doe ik dan ook gewoon. De beelden raken me op een of andere manier niet, ik kijk er gewoon na. Het komt “anders” over bij mij denk ik, of ik realiseer me na die 7 jaar nog niet wat er is gebeurd. Nou lijkt me dat wat sterk, maar als ik dit topic niet gezien had. Dan had ik het niet geweten denk ik.

Mee eens...

Dan even een ander nieuwtje, Amerika beschikt nog steeds niet over een museum van deze gebeurtenis. Veel Amerikanen zijn daar niet blij mee, daarom komt er in 2010 een museum. De brokstukken die nu op een verlaten vliegveld liggen worden terug gebracht naar de huidige stad waar er een museum van word gebouwd..

Het is al in aanbouw, en het zijn niet alleen brokstukken, maar ook bijvoorbeeld ambulances en brandweerwagens die"kapot (of hoe j het wil hebben) zijn gegaan toen de gebouwen instortten. En volgens mij kwam er ook nog de Freedom Tower naast ground zero, en deze zal "aanslag bestendig" zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

nog steeds na 7 jaar heel erg. heel traumatisch vooral dat er live op de tv een 2de vliegtuig zich in de toren boorde en dat er daarna ook berichten kwamen dat de pentagon (waarom is er eigenlijk minder aandacht voor de pentagon daar zijn ook veel levens verloren gegaan) ook was aangevallen. Op zo een moment denk je echt dit is te gek voor woorden. Amerika is na heel veel jaren geleden weer een keer aangevallen op eigen gebied. laatste keer was mischien Pearl Harbour.

Link to comment
Delen op andere websites

Op 11 september 2001 kon er ook een vleigtuig door het wittehuis zijn gegaan maar die is ergens anders neergestort want die mensen in dat vliegtuig die in het wittehuis moest vliegen werden gebeld door familie en kennis dat er vliegtuigen gekaapt waren en door de twintowers gegaan waren. Toen hadden hun het vliegtuig terug veroverd en storten ze ergens anders neer.

En me leraar Mens en Maatschappij is jarig en hij stinkt :puh:

Maar het boeit me niet echt die 11 september, waarom hangen ze geen parachuten neer op elke verdieping.. Want dalijk is er korrtsluiting en brand in de trappen enzo bijvoorbeeld. Kun je niet met de lift en kun je niet van de trap af. En springen heeft geen nut. Dus ze konden netzogoed parachuten neerhangen :duh: Dat had dan heel veel mensen hun leven gered.

EDIT: Ik vind het trouwens ook doelloos om heel de dag hetzelfde nieuws erover te zien op tv. Alle zender heb je toch niks aan. Een keer gezien en gehoord is al zat..

Bewerkt: door Timske
Link to comment
Delen op andere websites

Het enige vreemde is wel hoe kan het gebouw instorten terwijl die gebouwen gebouwd zijn om dit makkelijk te overleven en hoe kon het gebouw zo netjes instorten als een gebouw in vuur staat dan stort het toch niet zo netjes in?

Er zijn nu 3 dagen achterelkaar films op tv over dit terwijl dit 7 jaar geleden is gebeurt er zijn ergere dingen gebeurt die nu nog steeds bezig zijn.

Bewerkt: door Dwayne Forge
Link to comment
Delen op andere websites

waarom hangen ze geen parachuten neer op elke verdieping.. Want dalijk is er korrtsluiting en brand in de trappen enzo bijvoorbeeld. Kun je niet met de lift en kun je niet van de trap af. En springen heeft geen nut. Dus ze konden netzogoed parachuten neerhangen :duh: Dat had dan heel veel mensen hun leven gered.

En ze weten van tevoren al dat er een vliegtuig door het gebouw heen ramt? Dat kan je echt niet voorspellen. Tevens is het een beetje absurd om nu in elk hoog gebouw parachutes neer te hangen, dit omdat er wellicht nog een aanslag zal komen. Om maar serieus op je idee in te gaan onderbouw ik mijn mening. Het kost een vermogen aan voorlichting; hoe je de parachute dient te gebruiken, waarom ze er hangen etc. Mensen zullen er minder snel willen werken, aangezien de parachute er voor een dreiging hangt en ze daar snel bang van worden. Daarnaast kan het net zo goed zijn dat men geen eens toegang heeft tot de parachute als er een brand of explosie ontstaat.

Ik vind het trouwens ook doelloos om heel de dag hetzelfde nieuws erover te zien op tv. Alle zender heb je toch niks aan. Een keer gezien en gehoord is al zat..

Tja, dat is ook weer iets waar we vrij weinig aan kunnen doen. Als NOS het in de uitzending gooit moet RTL dat ook doen. Iedereen wil gewoon het grote nieuws in de uitzending.

Link to comment
Delen op andere websites

Het enige vreemde is wel hoe kan het gebouw instorten terwijl die gebouwen gebouwd zijn om dit makkelijk te overleven en hoe kon het gebouw zo netjes instorten als een gebouw in vuur staat dan stort het toch niet zo netjes in?

Er zijn nu 3 dagen achterelkaar films op tv over dit terwijl dit 7 jaar geleden is gebeurt er zijn ergere dingen gebeurt die nu nog steeds bezig zijn.

wolkenkrabbers zijn ontworpen om zo in te storten, want anders zou het betekenen dat het vooruit zou vallen en andere gebouwen zou beschadigen. als het instort is de schade gering.

En de ene verdieping viel op het andere en daardoor kwam er een domino effect.

Link to comment
Delen op andere websites

Het enige vreemde is wel hoe kan het gebouw instorten terwijl die gebouwen gebouwd zijn om dit makkelijk te overleven en hoe kon het gebouw zo netjes instorten als een gebouw in vuur staat dan stort het toch niet zo netjes in?

Er zijn nu 3 dagen achterelkaar films op tv over dit terwijl dit 7 jaar geleden is gebeurt er zijn ergere dingen gebeurt die nu nog steeds bezig zijn.

wolkenkrabbers zijn ontworpen om zo in te storten, want anders zou het betekenen dat het vooruit zou vallen en andere gebouwen zou beschadigen. als het instort is de schade gering.

En de ene verdieping viel op het andere en daardoor kwam er een domino effect.

Ok .

Link to comment
Delen op andere websites

waarom hangen ze geen parachuten neer op elke verdieping.. Want dalijk is er korrtsluiting en brand in de trappen enzo bijvoorbeeld. Kun je niet met de lift en kun je niet van de trap af. En springen heeft geen nut. Dus ze konden netzogoed parachuten neerhangen :duh: Dat had dan heel veel mensen hun leven gered.

En ze weten van tevoren al dat er een vliegtuig door het gebouw heen ramt? Dat kan je echt niet voorspellen. Tevens is het een beetje absurd om nu in elk hoog gebouw parachutes neer te hangen, dit omdat er wellicht nog een aanslag zal komen. Om maar serieus op je idee in te gaan onderbouw ik mijn mening. Het kost een vermogen aan voorlichting; hoe je de parachute dient te gebruiken, waarom ze er hangen etc. Mensen zullen er minder snel willen werken, aangezien de parachute er voor een dreiging hangt en ze daar snel bang van worden. Daarnaast kan het net zo goed zijn dat men geen eens toegang heeft tot de parachute als er een brand of explosie ontstaat.

Ik vind het trouwens ook doelloos om heel de dag hetzelfde nieuws erover te zien op tv. Alle zender heb je toch niks aan. Een keer gezien en gehoord is al zat..

Tja, dat is ook weer iets waar we vrij weinig aan kunnen doen. Als NOS het in de uitzending gooit moet RTL dat ook doen. Iedereen wil gewoon het grote nieuws in de uitzending.

Ik bedoel eigenlijk, dat ze met andere soort rampen voorberijd kunnen zijn. Dus als er bijvoorbeeld brand komt dat ze zo snel mogelijk weg kunnen en dat ze leren parachute springen..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...