Jump to content

Beoordelen van Designs


.Levi.

Recommended Posts

Helaas moet er weer zo´n topic als deze aangemaakt worden. Niks aan te doen maar het heeft gewoon te maken met het rate-gedrag van de afgelopen weken. Ik ben persoonlijk érg soft geweest de afgelopen tijd als het gaat om het beoordelen van elkaars creaties. De regels zijn te vinden in het Showroom(regels) en Arena (regels) gedeelte. Vanaf nu gaat er strenger opgetreden en gecontroleerd worden bij het beoordelen van andermans designs. Alle beoordelingen zijn goed als er verteld word waarom je dat vindt. Posts waarin gezegt wordt: "werkelijk prachtig" is natuurlijk erg leuk om te lezen voor de maker maar zo is het wel heel erg makkelijk beoordelen en sommige leden zien er zelfs nog een goudmijn in ook om op die manier hun posts op te krikken omdat veel posts hebben zo cool is?¿ De makers zien liever een onderbouwende mening waarom je dat vindt. Dan weten ze waar ze goed aan hebben gedaan of waar ze de volgende keer beter op moeten letten.

Ik wil het even hebben over de manieren waarop ze overtreden worden de laatste tijd. We houden allemaal van dezelfde hobby (designen). De één maakt graag dingen in photoshop, ontwerpt graag signatures, maakt logo's, websites en hij of zij tekent liever met de hand op papier en scant ze in om via dit forum feedback daarop te krijgen.

Wij zijn bezig met iets wat ons allemaal interesseerd en dus genoodzaakt om elkaar te respecteren en te helpen bij wat we doen. Beginner of ervaren, beide hebben elkaar nodig. Het enige verschil is dat de beginners vaak wat meer tips nodig hebben dan de ervaren. Als ervaren designer is het belangrijk dat je ook feedback krijgt van beginners of mensen die helemaal geen verstand hebben van designen. Je wil tenslotte dat je werk bij een groot deel publiek aanslaat of ze nou wel of geen verstand hebben van designing.

De laatste tijd worden rates te veel gebaseerd op het persoonlijke contact met die gene. Je mag best een pik op iemand hebben maar naar aanleiding daarvan expres een slechte beoordeling geven is absoluut niet de bedoeling wat ik toch de afgelopen tijd een aantal keer voorbij heb zien komen. Designs worden zeer serieus genomen over het Net en dat wil ik hier ook graag behouden. Een persoonlijke situatie mag dus geen aanleiding hebben op de beoordelingen en stemmen die je geeft. Je beoordeelt eerlijk en laat de problemen met die gene naast je. De sfeer bij het raten en elkaar helpen moet echt ten goede komen jongens, want zoals het er nu aan toe gaat heb ik het gevoel dat haat tussen elkaar een grote rol speelt bij het beoordelen van elkaars werk. Dan zijn er ook nog leden die denken dat ze heel Photoshop uit hun hoofd kennen en weten wat de do's en dont's zijn van graphics. Hier heb je toch echt veel ervaring en inzicht voor nodig. Ik geloof best dat een aantal veel weten over designen maar soms worden leden erg verkeerd ingelicht wat kan leiden tot misverstanden bij het ontwerpen van andere designs. Ben je ergens niet zeker over vraag dan naar uitleg waarom dat een slecht idee is. Desnoods maak je een topic aan in General en Discuss om de mening te vragen aan de merendeel van de leden. Niet iedereen heeft de stijl die jij hebt, ook ik zie weleens iets heel vreemds over het Net voorbij komen maar dat hoeft niet altijd fout of slecht te zijn. Je smaak kan hier natuurlijk wel over twisten en daar is niks mis mee.

Waarom maak ik hier nou een totaal nieuw topic over? Ten eerste valt dit nog meer op dan in mededelingen en ten tweede zou het niet mis zijn als leden hierop reageren en discussiëren zodat dit topic extra "hot" blijft en iedereen die zich niet aan de regels houdt begint in te zien dat ze zich moeten aanpassen.

Namen van leden waar jij je aan ergerd omtrent het rate-gedrag worden niet genoemd.

Ik bedankt iedereen alvast voor het lezen van dit topic, overheen gelezen en toch een warning aan je broek, helaas pindakaas maar duidelijker kan ik niet wezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Helemaal mee eens, ik zou het niet beter kunnen samenvatten. Persoonlijk kan ik me (ook in een eigen topic) ontzettend ergeren aan dit soort rates. Ik kan me bij een rate als "Ik vind het niks! 1/10" net zo goed ergeren als een rate als "Prachtig! 10/10". Het zal best wel leuk zijn dat iemand er een mening over heeft, maar uiteindelijk is het de bedoeling dat de topicstarter wat kan met de positieve feedback die hij of zij in een topic hoort te krijgen. Vooral als iemand veel moeite aan een sig heeft besteed kan het best een grote afknapper zijn als je een rate krijgt van één kort regeltje.

Dit is dan ook zeker de reden dan ik blij ben met het strengere optreden tegen dit soort rates en/of ander soort reacties die er gewoon niet thuishoren. Degene die in de Graphics Fora posten zijn er ook echt om de Graphics. Laten we het dan gezamenlijk zo mooi maken dat we met het helpen en raten de persoon ook echt vooruit willen zien gaan. Met de belachelijke rates die tegenwoordig de rondte in gaan lijkt me het sterk dat een groot deel van de raters er ook echt wat mee wil bereiken. Ik hoop serieus, voor ons allemaal dat het de komende tijd met stukken vooruit zal gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het helamaal met je eens, .Levi. en het valt mij de laatste tijd ook steeds vaker op.

Ik heb me laatst ook een keer erg misdragen in een topic (de meeste hier zullen wel weten waar ik het over heb). Ik wil me graag verontschuldigen tegenover de crew.

Ik hoop dat er nu wat beter gerated gaat worden...

Link to comment
Delen op andere websites

Zoiets was inderdaad weer eens nodig, maar naast wat persoonlijke conflicten vind ik toch dat er vrij goed gerate wordt in het algemeen. Ook wordt er ook veel meer gestemd bij battles, iets wat vroeger lang niet altijd het geval was en wat dat betreft gaat het zeker een stuk beter hier.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoiets was inderdaad weer eens nodig, maar naast wat persoonlijke conflicten vind ik toch dat er vrij goed gerate wordt in het algemeen. Ook wordt er ook veel meer gestemd bij battles, iets wat vroeger lang niet altijd het geval was en wat dat betreft gaat het zeker een stuk beter hier.

Nou M4X, dat ben ik niet met je eens. Als ik voor de lol eens 40 pagina's terug blader in het Grapics Arena fora dan zitten daar ook battle's bij die met 16-15 worden gewonnen. Tegenwoordig moet je al blij zijn met 3 stemmen in je topic. Ik heb pas nog een battle gehouden met Kloep en er was maar één keer gestemd.

Maar ik heb het helemaal met .Levi eens. Ik en velen met mij moeten nog maar eens kritisch kijken naar zijn/haar rate gedrag want dat moet en kan nog stukken beter dan dat het er nu aan toe gaat in sommige topics.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is dan wel heel lang geleden, maar een aantal weken terug heb ik ook een battle met 12-11 van Gammie gewonnen (maarliefst 23 stemmen dus). Heel lang geleden werd er ook veel gestemd, maar een aantal maanden terug (dus niet 40 pagina's in het Battle forum terug), zul je zien dat er bijna niet werd gestemd, en nu wordt het langzamerhand veel beter.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is dan wel heel lang geleden, maar een aantal weken terug heb ik ook een battle met 12-11 van Gammie gewonnen (maarliefst 23 stemmen dus). Heel lang geleden werd er ook veel gestemd, maar een aantal maanden terug (dus niet 40 pagina's in het Battle forum terug), zul je zien dat er bijna niet werd gestemd, en nu wordt het langzamerhand veel beter.

Mijn afgelopen 2 battle's (met Sprunk en Jay;) heb ik binnen een week gehad, bij beide maar 1 keer gestemd. Ligt dat aan mijn sigs of aan mijn persoonlijkheid of wordt er gewoon niet veel gerate?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Tip:

Flitskikker Rate System For Signatures.

Hiermee rate je een Signature heel goed, commentaar erop is onmogelijk! :)

MegaPilot.

Geen problemen mee bij het gebruiken van dat systeem, let er alleen wel op dat je bij het puntje commentaar: wel rate volgens de Graphics forum regels. Dat je op elke grafisch vlak een mooi cijfer weet te toveren wil nog niet zeggen dat je rate correct is. ;)

@Kloep: Zie versie 2.1

Link to comment
Delen op andere websites

Daar kun je heus wel commentaar op hebben vind ik, als je niks bij opmerkingen zet heeft degene die zijn sig laat zien er nog steeds niks aan daarom ben ik er wel een beetje op tegen maar mensen die de opmerkingen ook goed invullen vind ik wel er goed mee omgaan. Ikzelf gebruik het progje niet omdat ik het gewoon fijner vind om het zo te doen omdat ik dan meer m'n eigen mening kwijt kan en als je goed post kun je ook beter uitleggen wat er beter kan. Als er bij een post met het progje bij achtergrond 4 staat weet degene die zijn sig laat zien nog steeds niet hoe hij/zij dit kan verbeteren bijvoorbeeld en dan rate je eigenlijks voor niets. Daarom geef ik ook meestal geen cijfers maar geef ik gewoon tips voor de onderdelen die nog beter kunnen, daar heb je meer aan dan een cijfer vind ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...