Jump to content

Tijdreizen mogelijk?


Muay Thai

Recommended Posts

Ik ben ook van mening dat het mogelijk is.....

Echter zijn we nog niet "slim en ontwikkeld" genoeg om dit technisch mogelijk te maken.

Maar waarom zou het niet mogelijk zijn??

Tijd is maar een relatief iets....

Wat is nu tijd ?? Dat kan ook niemand uitleggen. We hebben ooit eens met z'n alle bedacht dat een seconde is zoals we de seconde nu kennen... Maar dat is maar een bedachte definitie van tijd.... Maar wat tijd nu echt is ??

Einstein heeft in ieder geval de Algemene Relativiteitstheorie bedacht en ik moet zeggen....

Einstein heeft tot nu toe gelijk gehad in alles wat hij voorspelde en leerde.....

Dus waarom dan niet de Relativiteitstheorie ??

Maar voor dat deze bewezen kan worden of het wel of niet waar is... Moeten we ons eerst nog een stuk verder ontwikkelen voordat we daar zijn....

En voordat mensen roepen dat het gewoon allemaal niet kan.... In 1960 riepen ze ook dat we niet elkaar konden oproepen en praten ala Startrek......

startrek.jpg

En wie heeft er nu geen mobiel... ???

Goedzo jongen ben blij dat er nog serieuze mensen zijn. En Lantyz jij ook bedankt voor je uitleg!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 113
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    9

  • Gta-killer

    6

  • Pietje II

    6

  • Muay Thai

    6

Dat ligt er vanuit van wiens oogpunt je het bekijkt (dit is waar de relativiteitstheorie om de hoek komt kijken). Voor jezelf blijft je tijd gewoon normaal terwijl je aan het joggen bent, terwijl de tijd van iedereen die uitslaapt voor jou sneller gaat. Echter, vanuit het oogpunt van iemand die nog in bed ligt blijft zijn tijd gewoon hetzelfde, terwijl de tijd van jij die aan het joggen is langzamer gaat. Tegen de tijd dat je uitgeput thuiskomt, de uitslaper uit zijn nest komt en jogger en uitslaper samen aan de ontbijttafel zitten, ervaren jullie tijd weer hetzelfde. Maar in feite heeft de uitslaper dus langer in zijn bed gelegen dan de jogger gelopen heeft.

Nodeloos om te zeggen dat de snelheid van de gemiddelde jogger niet genoeg is om een doorbraak in tijdreizen te veroorzaken, maar laten we ons weer even die raket voorstellen. Stel dat TheGuardian in zijn uur 100 rondjes rond de aarde heeft gedraait. 100 rondjes in een uur vindt TheGuardian aardig snel (4 miljoen km/u), maar op aarde verstreken er in dat uur een paar jaar. Wij op aarde zien TheGuardian dus een paar jaar doen over 100 rondjes, en wij vinden dat helemaal niet zo snel (zeg 100 km/u).

Link to comment
Delen op andere websites

Dat ligt er vanuit van wiens oogpunt je het bekijkt (dit is waar de relativiteitstheorie om de hoek komt kijken). Voor jezelf blijft je tijd gewoon normaal terwijl je aan het joggen bent, terwijl de tijd van iedereen die uitslaapt voor jou sneller gaat. Echter, vanuit het oogpunt van iemand die nog in bed ligt blijft zijn tijd gewoon hetzelfde, terwijl de tijd van jij die aan het joggen is langzamer gaat. Tegen de tijd dat je uitgeput thuiskomt, de uitslaper uit zijn nest komt en jogger en uitslaper samen aan de ontbijttafel zitten, ervaren jullie tijd weer hetzelfde. Maar in feite heeft de uitslaper dus langer in zijn bed gelegen dan de jogger gelopen heeft.

Nodeloos om te zeggen dat de snelheid van de gemiddelde jogger niet genoeg is om een doorbraak in tijdreizen te veroorzaken, maar laten we ons weer even die raket voorstellen. Stel dat TheGuardian in zijn uur 100 rondjes rond de aarde heeft gedraait. 100 rondjes in een uur vindt TheGuardian aardig snel (4 miljoen km/u), maar op aarde verstreken er in dat uur een paar jaar. Wij op aarde zien TheGuardian dus een paar jaar doen over 100 rondjes, en wij vinden dat helemaal niet zo snel (zeg 100 km/u).

Nu begin ik het te begrijpen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk ook niet dat de techniek ooit zo ver komt om zo snel te kunnen gaan. Een spaceshuttle gaat in de ruimte ongeveer 22.000km/u (op volle snelheid) en dan moet het lichaam al erg veel G-krachten verwerken. Dus laat staan als we op het snelheid van het licht moeten gaan reizen.

De G krachten heb je alleen bij versnelling en vertraging, heeft niet met de totale snelheid te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat ligt er vanuit van wiens oogpunt je het bekijkt (dit is waar de relativiteitstheorie om de hoek komt kijken). Voor jezelf blijft je tijd gewoon normaal terwijl je aan het joggen bent, terwijl de tijd van iedereen die uitslaapt voor jou sneller gaat. Echter, vanuit het oogpunt van iemand die nog in bed ligt blijft zijn tijd gewoon hetzelfde, terwijl de tijd van jij die aan het joggen is langzamer gaat. Tegen de tijd dat je uitgeput thuiskomt, de uitslaper uit zijn nest komt en jogger en uitslaper samen aan de ontbijttafel zitten, ervaren jullie tijd weer hetzelfde. Maar in feite heeft de uitslaper dus langer in zijn bed gelegen dan de jogger gelopen heeft.

Nodeloos om te zeggen dat de snelheid van de gemiddelde jogger niet genoeg is om een doorbraak in tijdreizen te veroorzaken, maar laten we ons weer even die raket voorstellen. Stel dat TheGuardian in zijn uur 100 rondjes rond de aarde heeft gedraait. 100 rondjes in een uur vindt TheGuardian aardig snel (4 miljoen km/u), maar op aarde verstreken er in dat uur een paar jaar. Wij op aarde zien TheGuardian dus een paar jaar doen over 100 rondjes, en wij vinden dat helemaal niet zo snel (zeg 100 km/u).

Waarom zouden wij TheGuardian dan niet met 4miljoen km/u zien bewegen maar met 100?

Wat ik ook nog even kwijtwilde is dat ik denk dat mensen moeiteloos snelheden van 300.000 km/u aankunnen. Het ligt hem alleen aan de acceleratie. Als je rustig van 0 naar 300.000 gaat is het dus niet erg. Je weet tenslotte ook dat als je heel snel optrekt van 0 naar 100 je dat ook behoorlijk voelt en als je dat rustig doet niet. En eenmaal op een constante snelheid van 100 km/u ervaar je dat toch ook alsof je stilzit? Je moet weten dat we op aarde toch al om onze as draaien met 1000 km/u zonder het te merken.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zouden wij TheGuardian dan niet met 4miljoen km/u zien bewegen maar met 100?

Omdat tijd relatief is (zie mijn eerste post in dit topic). De afstand blijft gelijk, maar voor ons doet TheGuardian er veel langer over. Hoe langer iets over een afstand doet, hoe lager de snelheid ligt.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik denk dat het haast onmogenlijk is . Hoe kom je inhemelsnaam aan een wormgat :7 ?

Misschien als je sneller dan de licht gaat, dat je in de toekomst kan komen, maar of een menselijk lichaam tegen de 300.000 km/p kan, is ook een vraag, denk het zelf niet.

Een wormgat is niet zozeer een verschijnsel dat optreedt als je zo snel als het licht zou gaan, maar is een verschijnsel in de ruimte.

Neem nou eens een vel papier, een A4'tje bijvootbeeld. Je tekent punt A bij de rand van het vel, en bij de andere rand (zo'n 20 cm verderop) teken je punt B. Wat is de afstand om van punt A om naar punt B te komen? Zo'n 20 cm. Maar, hoe zou je die afstand nu kunnen verkorten? De ruimte verkleinen: pak met je vinger het vel papier bij punt A vast en pak met je andere vinger het vel papier bij punt B vast en vouw nu het papier zodanig zodat punt A en punt B bij elkaar komen. Oh jee, de afstand tussen beide punten is nu zomaar verkort! Zoiets zouden wormgaten dus nu ook moeten doen.

@ Lantyz: zoals een wetenschapper ooit al zei: tijd valt alleen te meten in hoedanig iemand het intensief meemaakt.

@ TheGuardian: ik denk doordat wij het heden zijn, en de toekomst dus gewoonweg nog niet plaatsgevonden heeft.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat tijdreizen onmogelijk is. Gewoonweg doordat je niet sneller dan het licht kunt gaan. En als je de lichtsnelheid hebt, staat de tijd stil, maar gaat hij niet vooruit of terug. En als het toch zou kunnen, dan zijn daar vele paradoxen op te bedenken. Bijvoorbeeld: Je gaat terug in de tijd en vermoordt je opa toen hij nog jong was. Dan zou jij dus niet kunnen bestaan, maar omdat je niet kunt bestaan, kun je ook niet je opa vermoorden. Zo heb je één grote cirkel. En zullen we voor eeuwig gevangen zijn in een stilstaande wereld :7 .

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat tijdreizen onmogelijk is. Gewoonweg doordat je niet sneller dan het licht kunt gaan. En als je de lichtsnelheid hebt, staat de tijd stil, maar gaat hij niet vooruit of terug. En als het toch zou kunnen, dan zijn daar vele paradoxen op te bedenken. Bijvoorbeeld: Je gaat terug in de tijd en vermoordt je opa toen hij nog jong was. Dan zou jij dus niet kunnen bestaan, maar omdat je niet kunt bestaan, kun je ook niet je opa vermoorden. Zo heb je één grote cirkel. En zullen we voor eeuwig gevangen zijn in een stilstaande wereld :7 .

:duh:

Zal ook maar een poging wagen..

Waarom zou je niet sneller als licht kunnen reizen? En hoezo staat de tijs stil als je met lichtsnelheid reist? Je bedoeld zeker dat als je met de lichtsnelheid van de aarde af reist, dat je dan alles op aarde stil ziet staan. Dat komt gewoon door de maximum lichtsnelheid, de tijd staat dan echt niet stil.

En jij stelt je (door (teken)films?) nog altijd voor dat je bij tijdreizen opeens in de wereld beland 3 jaar terug (hebben we gezegd dat je terug in de tijd kan rijzen??), en dat je jezelf daar ziet lopen. Met tijdreizen wordt bedoeld dat de tijd bij jouw sneller vooruit gaat (weet/denk niet of langzamer mogelijk is) dan bij anderen.

Moraal van dit verhaal: luie mensen worden sneller oud dan actieve mensen.

Ze worden toch even snel oud? alleen de actievere mens zullen meer tijd hebben gehad in hun leven, oftewel bij de luie mensen gaat leven sneller over (ja ik weet dat dat die lage snelheid totaal geen merkbaar verschil maakt). Maar zie ik dat goed? dat je met hogere snelheid toch na evenveel jaren (zoals wij jaren tellen) dood gaat dan mensen met lagere snelheid?

Link to comment
Delen op andere websites

Ze worden toch even snel oud? alleen de actievere mens zullen meer tijd hebben gehad in hun leven, oftewel bij de luie mensen gaat leven sneller over (ja ik weet dat dat die lage snelheid totaal geen merkbaar verschil maakt). Maar zie ik dat goed? dat je met hogere snelheid toch na evenveel jaren (zoals wij jaren tellen) dood gaat dan mensen met lagere snelheid?

Zo kan je het wel stellen. Ik heb vaak genoeg het gevoel dat als ik meer in mijn kamer zit in een weekend, bijvoorbeeld door gruwelijke hoeveelheden huiswerk of slecht weer, het lijkt alsof het weekend korter duurt als wanneer ik bijvoorbeeld naar een evenement ga van weet ik veel wat.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zouden wij TheGuardian dan niet met 4miljoen km/u zien bewegen maar met 100?

Omdat tijd relatief is (zie mijn eerste post in dit topic). De afstand blijft gelijk, maar voor ons doet TheGuardian er veel langer over. Hoe langer iets over een afstand doet, hoe lager de snelheid ligt.

Het zelfde als je een vliegtuig ziet vliegen, hij lijkt er langzaam te gaan door de afstand die er tussen jullie in zit, maar toch vliegt het vliegtuig sneller dan je denkt.

Ik denk toch dat tijdreizen mogelijk is, maar het eist teveel krachten ven het menselijk lichaam waardoor het lichaam het naar mijn weten wel zal begeven, als mensen zo snel willen bewegen rond de aarde dat ze in de tijd vooruit of juist achteruit gaan dat het dan ook wel zo snel moet gebeuren dat het zo'n hoge tol eist van het menselijk lichaam dat dit uiteindelijk gewoon begeeft of misschien uit elkaar spat, naar mijn mening lijkt het meer een droom dan werkelijkheid, maar tegenwoordig zijn veel dingen mogelijk, ik wacht daarom ook wel gewoon wat er gebeurt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat ligt er vanuit van wiens oogpunt je het bekijkt (dit is waar de relativiteitstheorie om de hoek komt kijken). Voor jezelf blijft je tijd gewoon normaal terwijl je aan het joggen bent, terwijl de tijd van iedereen die uitslaapt voor jou sneller gaat. Echter, vanuit het oogpunt van iemand die nog in bed ligt blijft zijn tijd gewoon hetzelfde, terwijl de tijd van jij die aan het joggen is langzamer gaat. Tegen de tijd dat je uitgeput thuiskomt, de uitslaper uit zijn nest komt en jogger en uitslaper samen aan de ontbijttafel zitten, ervaren jullie tijd weer hetzelfde. Maar in feite heeft de uitslaper dus langer in zijn bed gelegen dan de jogger gelopen heeft.

Nodeloos om te zeggen dat de snelheid van de gemiddelde jogger niet genoeg is om een doorbraak in tijdreizen te veroorzaken, maar laten we ons weer even die raket voorstellen. Stel dat TheGuardian in zijn uur 100 rondjes rond de aarde heeft gedraait. 100 rondjes in een uur vindt TheGuardian aardig snel (4 miljoen km/u), maar op aarde verstreken er in dat uur een paar jaar. Wij op aarde zien TheGuardian dus een paar jaar doen over 100 rondjes, en wij vinden dat helemaal niet zo snel (zeg 100 km/u).

Dan ga je er vanuit dat de relativiteitstheorie van Einstein tot op de letter klopt met de werkelijkheid, dit is natuurlijk helemaal niet zeker. De wetten van Newton zijn ook eeuwen lang voor waar aangenomen, maar nu blijken ze gewoon achterhaald te zijn, het gaat veel dieper dan Newton dacht.

Tevens denk ik dat als je een uitspraak wilt doen over het al dan niet mogelijk zijn van tijdreizen je eerst moet weten en begrijpen wat tijd is, dat tijd relatief is denk ik ook maar het zijn alleen maar theorieën en de werkelijkheid is gewoon dat we nog bijna niets van de ruimte en tijd afweten.

In theorie is het wel mogelijk om in een andere tijd te kijken. Stel je zou een gigantische spiegel ergens in de ruimte plaatsen die op een afstand van 40 lichtjaar van de aarde. Als een veertigjarige man door een telescoop naar deze spiegel zou kijken, zou hij zijn eigen geboorte kunnen meemaken, doordat het licht al 40 jaar onderweg is. In de praktijk lukt dit natuurlijk nooit.

Fout, in theorie heeft het licht 80 jaar nodig om naar een spiegel op 40 lichtjaar afstand te reizen en terug.

Link to comment
Delen op andere websites

In theorie is het wel mogelijk om in een andere tijd te kijken. Stel je zou een gigantische spiegel ergens in de ruimte plaatsen die op een afstand van 40 lichtjaar van de aarde. Als een veertigjarige man door een telescoop naar deze spiegel zou kijken, zou hij zijn eigen geboorte kunnen meemaken, doordat het licht al 40 jaar onderweg is. In de praktijk lukt dit natuurlijk nooit.

Fout, in theorie heeft het licht 80 jaar nodig om naar een spiegel op 40 lichtjaar afstand te reizen en terug.

Dan zet je de spiegel op 20 lichtjaar.

Ze worden toch even snel oud? alleen de actievere mens zullen meer tijd hebben gehad in hun leven, oftewel bij de luie mensen gaat leven sneller over (ja ik weet dat dat die lage snelheid totaal geen merkbaar verschil maakt). Maar zie ik dat goed? dat je met hogere snelheid toch na evenveel jaren (zoals wij jaren tellen) dood gaat dan mensen met lagere snelheid?

Zo kan je het wel stellen. Ik heb vaak genoeg het gevoel dat als ik meer in mijn kamer zit in een weekend, bijvoorbeeld door gruwelijke hoeveelheden huiswerk of slecht weer, het lijkt alsof het weekend korter duurt als wanneer ik bijvoorbeeld naar een evenement ga van weet ik veel wat.

lol, ik zei, dat beetje extra snelheid die je maakt op een 'actieve dag', is echt niet merkbaar. Volgens de theorie zou je echt enorme snelheden moeten hebben om er wat van te merken. Dat van jouw komt omdat als je je verveelt, je het gevoel hebt dat het eeuwen duurt. En als je het naar je zin hebt dat lijkt het alleen maar sneller te gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...