Jump to content

Tijdreizen mogelijk?


Muay Thai

Recommended Posts

Dit is echt een interessant onderwerp, zou iemand mij mischien kunnen uitleggen wat er wordt bedoelt met tijd is relatief?

Dat betekent gewoon dat tijd geen absolute waarde heeft: als je je hand op een grill legt die erg heet is, lijkt elke seconde wel een uur, maar als je een hete vrouw vasthoudt, dan lijkt elk uur maar een seconde :7 Snap je? Tijd is niet volstrekt.

Ik heb ook weleens gehoord van een 4e dimensie. Heeft tijd daarmee niet iets mee te maken?

Tijd wordt ook wel de 4e dimensie genoemd, het onderdeeltje van 'ruimte-tijd'. Tijd is het ding waarin ruimte zich kan uitbreiden, zeg maar. (Kan er ook helemaal naastzitten hoor.)

Dankje Pietje!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 113
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    9

  • Gta-killer

    6

  • Pietje II

    6

  • Muay Thai

    6

1. Je zou nooit naar het verleden kunnen, omdat tijd niet achteruit kan gaan.

Waar in vredesnaam baseer je dat op? :7 Kun jij hier een definitie of uitleg van tijd geven? Niemand heeft enig idee wat tijd precies is, hoe kun je dan stellen dat tijd niet achteruit kan?

waar ik dat op baseer ik dat op.

op de dingen die ik weet, en ik weet dat het verleden niet ongedaan kan maken.

Stel dat het op een of andere mannier mogelijk zou zijn dat zou de kleinste aanpassing grote veranderingen hebben maar dat is dan onmerkbaar aangezien die veranderingen ook heel de tijdlijn hebben veranderd zodat niets of niemand iets zou kunnen merken.

alles wat je nu doet verandert de toekomst, maar niemand merkt daar niets van

Link to comment
Delen op andere websites

1. Je zou nooit naar het verleden kunnen, omdat tijd niet achteruit kan gaan.

Waar in vredesnaam baseer je dat op? :7 Kun jij hier een definitie of uitleg van tijd geven? Niemand heeft enig idee wat tijd precies is, hoe kun je dan stellen dat tijd niet achteruit kan?

waar ik dat op baseer ik dat op.

op de dingen die ik weet, en ik weet dat het verleden niet ongedaan kan maken.

Stel dat het op een of andere mannier mogelijk zou zijn dat zou de kleinste aanpassing grote veranderingen hebben maar dat is dan onmerkbaar aangezien die veranderingen ook heel de tijdlijn hebben veranderd zodat niets of niemand iets zou kunnen merken.

alles wat je nu doet verandert de toekomst, maar niemand merkt daar niets van

Misschien, maar misschien ook niet.. Het kan ook dat ieders leven al vast staat, dat het al vooreeuwig vast staat dat ik dit nu schrijf. Dat weet je niet.. En als je het wel weet, doe een onderzoek en haal de nobelprijs maar alvast op.

Link to comment
Delen op andere websites

1. Je zou nooit naar het verleden kunnen, omdat tijd niet achteruit kan gaan.

Waar in vredesnaam baseer je dat op? :7 Kun jij hier een definitie of uitleg van tijd geven? Niemand heeft enig idee wat tijd precies is, hoe kun je dan stellen dat tijd niet achteruit kan?

waar ik dat op baseer ik dat op.

op de dingen die ik weet, en ik weet dat het verleden niet ongedaan kan maken.

Stel dat het op een of andere mannier mogelijk zou zijn dat zou de kleinste aanpassing grote veranderingen hebben maar dat is dan onmerkbaar aangezien die veranderingen ook heel de tijdlijn hebben veranderd zodat niets of niemand iets zou kunnen merken.

alles wat je nu doet verandert de toekomst, maar niemand merkt daar niets van

Misschien, maar misschien ook niet.. Het kan ook dat ieders leven al vast staat, dat het al vooreeuwig vast staat dat ik dit nu schrijf. Dat weet je niet.. En als je het wel weet, doe een onderzoek en haal de nobelprijs maar alvast op.

je kan gelijk hebben, als alles al is ''voorgeprogrameert'' om dingen te doen. dat alles wat je doet al berekent is.

bv je zegt: ik ga de toekomst veranderen. en je trapt een mier doodt. mss is het dan wel voorgeprogrameert. dat je die mier ging doodt trappen.

maar dan moet elke persoon, dier, alles. al voorgeprogrameert zijn.

dan is het mogelijk

Link to comment
Delen op andere websites

1. Je zou nooit naar het verleden kunnen, omdat tijd niet achteruit kan gaan.

Waar in vredesnaam baseer je dat op? :7 Kun jij hier een definitie of uitleg van tijd geven? Niemand heeft enig idee wat tijd precies is, hoe kun je dan stellen dat tijd niet achteruit kan?

waar ik dat op baseer ik dat op.

op de dingen die ik weet, en ik weet dat het verleden niet ongedaan kan maken.

Stel dat het op een of andere mannier mogelijk zou zijn dat zou de kleinste aanpassing grote veranderingen hebben maar dat is dan onmerkbaar aangezien die veranderingen ook heel de tijdlijn hebben veranderd zodat niets of niemand iets zou kunnen merken.

alles wat je nu doet verandert de toekomst, maar niemand merkt daar niets van

Misschien, maar misschien ook niet.. Het kan ook dat ieders leven al vast staat, dat het al vooreeuwig vast staat dat ik dit nu schrijf. Dat weet je niet.. En als je het wel weet, doe een onderzoek en haal de nobelprijs maar alvast op.

je kan gelijk hebben, als alles al is ''voorgeprogrameert'' om dingen te doen. dat alles wat je doet al berekent is.

bv je zegt: ik ga de toekomst veranderen. en je trapt een mier doodt. mss is het dan wel voorgeprogrameert. dat je die mier ging doodt trappen.

maar dan moet elke persoon, dier, alles. al voorgeprogrameert zijn.

dan is het mogelijk

Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg alleen dat het zo kan zijn. Ik weet niet hoe het precies zit, daarom zeg ik dat je geen uitspraken kunt doen over tijdreizen zolang je niet kunt verklaren wat tijdreizen precies is.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is altijd intressant maar wel heel ingewikkeld.

Altijd wordt er gezegd dat of dit is onmogelijk maar heel wat dingen zijn al mogelijk geworden, we streven ernaar en het wordt werkelijkheid. Alhoewel sommige dingen kunnen vast niet maar je weet nooit!

Zoals er in die filmpjes gezegd wordt dat het niet mogelijk is verder terug in de tijd te kunnen dan de 1e tijdmachine, dat is mogelijk maar klopt vast helemaal niet. Heb wat films en dergelijke gezien waar ze terug in het verleden kunnen lijkt me ook veel waarschijnlijker.

Wat de professors en genie's einstein en newton en wie meer allemaal zeiden klopten zover, al al kan het achterhaald zijn het heeft geholpen om verder te leren en komen.

Ik denk echt niet dat het binnenkort mogelijk is dat duurt echt nog zo lang ''als'' het al mogelijk is, mensen gaan al meer dingen doen en gaan over hun limieten, maar ze kunnen niet alles aan zoals hoge snelheden. Misschien in de toekomst maar dan moeten er vast ook aanpassingen in het lichaam gedaan worden. (bijv robot dingen)

Wat er gezegd werd in de filmpjes dat ooit tijdreismachine's in de winkel liggen voor iedereen, is heel erg fout en verkeerd zo wordt het verleden en toekomst ontregeld en misschien einde van wat eigenlijk? de aarde nee meer!

Er zijn mensen bij die ze niet mogen hebben of kwaad in de zin hebben, dingen veranderen, heersen. Maar een aantal zouden het kunnen of mogen.

Tijd is ook raar, met lol gaat het sneller en niks doen/vervelen juist langzaam, net zoals uitlapen en joggen maar uiteindelijk is de tijd hetzelfde alleen anders voor de persoon zelf. En of je daar nou langer/korter door leeft omdat je tijd mist/snel/langzaam gaat lijkt me niet.

over wat theguardian zei:

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst.

Dat komt vast omdat dit het heden nog is ''misschien'' of anders is het idd niet mogelijk.

Misschien omdat we dan meer weten en het niet zomaar kunnen doen of alleen dingen rechtzetten als er iets bijzonders gebeurt, maar dat kunnen wij dan niet weten omdat het veranderd is.

Nou kan een heel verhaal zeggen maar kijk discovery of andere zenders en lees erover heel wat info is er.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat dat ooit mogelijk word, en ik snap ook niet waarom we dat nodig hebben. De tijd neemt ons mee, hoe het over 100 jaar word maken wij dan niet mee. Maar eigenlijk wil ik het ook niet echt weten..

het is wel mogelijk om zeg maar 115 te worden dus sommige mensen mischien wel

Link to comment
Delen op andere websites

Een paar interessante filmpjes die Einsteins relativiteitstheorie uitlegt. Waarom tijd dus relatief is en licht de sleutel is om door tijd te kunnen reizen.

Pfeew, zware kost :-s

Ik snap het tweede en het laatste vrij goed, maar het eerste is toch wat vreemd om te kunnen vatten. Ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Het is wel leuk dat hier filmpjes over gemaakt zijn. Dat helpt mij en andere niet-wetenschappelijk aangelegde personen om daar wat meer van te begrijpen en ons er bewust van te maken.

BTW: is dat apparaatje met die groene lichtbol echt( 1e filmpje)?

Link to comment
Delen op andere websites

BTW: is dat apparaatje met die groene lichtbol echt( 1e filmpje)?

Jazeker, zo'n ding heet geloof ik een 'ticker'. Twee spiegels en een foton die steeds tussen de twee spiegels gekaatst wordt. Juist als je het apparaat laat bewegen (zoals je die man ziet doen) moet de foton een langere afstand afleggen tussen de twee spiegels, waardoor de tijd voor die foton vertraagt. Eén van de duidelijkste instrumenten om dit weer te geven.

Als je het nog niet begrijpt heb ik er hier nog een filmpje van:

Trouwens, zwaartekracht schijnt ook invloed op tijd te hebben. Dus hoe hoger je zit, hoe sneller de tijd gaat.

Als je dit alles een beetje doorkijkt en snapt begrijp je gewoon wel dat Einsteins brein wel zó briljant heeft moeten zijn om tot dit soort theorieën te komen :puh: Het is allemaal fucking ingewikkeld omdat het gewoon voor ons iets onbekends is! Dat maakt het natuurlijk ook extra interessant.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat we nog nooit tijdreizigers gezien hebben, komt simpelweg doordat de tijdmachine nog niet uitgevonden is.

Je helle verhaal zou best wel eens kunnen kloppen allen dit laatste stukje niet. terug in de tijd gaan zal echt nooit mogelijk zijn anders had je het al wel gemerkt want ik de 'toekomst' zou die tijdmachine al wel uitgevonden zijn om terug te gaan. aangezien er nog nooit iemand uit de toekomst op bezoek geweest is kun je dus aanrijden dat er echt nooit een manier is om terug in de tijd te gaan.

groeten martijn

Link to comment
Delen op andere websites

Even beter teruglezen, kees1991. In mijn post leg ik juist uit dat tijdreizigers nooit uit het verleden kunnen komen, omdat tijd volgens volgens deze theorie alleen te vertragen of te versnellen is, en niet om te draaien. Als we alleen naar de toekomst kunnen, betekent dat dus dat we pas 'tijdtoeristen' kunnen verwachten nadat we de tijdmachine hebben uitgevonden.

Link to comment
Delen op andere websites

BTW: is dat apparaatje met die groene lichtbol echt( 1e filmpje)?

Jazeker, zo'n ding heet geloof ik een 'ticker'. Twee spiegels en een foton die steeds tussen de twee spiegels gekaatst wordt. Juist als je het apparaat laat bewegen (zoals je die man ziet doen) moet de foton een langere afstand afleggen tussen de twee spiegels, waardoor de tijd voor die foton vertraagt. Eén van de duidelijkste instrumenten om dit weer te geven.

Als je het nog niet begrijpt heb ik er hier nog een filmpje van:

Trouwens, zwaartekracht schijnt ook invloed op tijd te hebben. Dus hoe hoger je zit, hoe sneller de tijd gaat.

Als je dit alles een beetje doorkijkt en snapt begrijp je gewoon wel dat Einsteins brein wel zó briljant heeft moeten zijn om tot dit soort theorieën te komen :puh: Het is allemaal fucking ingewikkeld omdat het gewoon voor ons iets onbekends is! Dat maakt het natuurlijk ook extra interessant.

Weet je wat het leuke is.

Als je een tweeling broer hebt en je doet hem in de raket.

Dan word je andere broer op aarde veel ouder over 1 jaar dan op je broer in de raket.

Bewerkt: door Dieko
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...