Jump to content

Tijdreizen mogelijk?


Muay Thai

Recommended Posts

Even beter teruglezen, kees1991. In mijn post leg ik juist uit dat tijdreizigers nooit uit het verleden kunnen komen, omdat tijd volgens volgens deze theorie alleen te vertragen of te versnellen is, en niet om te draaien. Als we alleen naar de toekomst kunnen, betekent dat dus dat we pas 'tijdtoeristen' kunnen verwachten nadat we de tijdmachine hebben uitgevonden.

mischien heb je wel gelijk hoor en snap ik het niet echt hellemaal. maar stel dit even voor.

vandaag is de tijdmachine echt uitgevonden, je kan nu dus naar voren en naar achteren in de tijd. dan kun je dus ook naar een jaar geleden rijzen enkel was toen de tijdmachine nog niet uitgevonden en zou de gene die door de tijd terug is gerezen kunnen vertellen hoe je die machiene moet maken. enkel is dat nog nooit gebuurt en daaruit kun je dus opmaken dat het nooit mogelijk is om terug te gaan. enkel ben ik er wel van overtuicht dat je vooruit kan in de tijd en het terug kijken dus ook. door middel van die spiegel en naar een ster toe rijzen.

maar terug rijzen word in de toekomst uitgevonden en dan zou je naar elk moment van wat geweest is kunnen rijzen en dat is nog altijd nooit gebuurd.

ik vind het trouwens wel heel knap van Einstein dat hij in die tijd al zulke dingen kon bedenken zonder alle technieken van de hedendaagse tijd.

pietje bedankt voor je filmpjes. die eerste is echt heel duidelijk uitgelegd hoe dat werkt, bedankt voor die post.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 113
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    9

  • Gta-killer

    6

  • Pietje II

    6

  • Muay Thai

    6

Ik weet eigenlijks niet wat ik hier van moet denken.

Ik zelf denk gewoon dat dat niet kan.

Maar, wie weet..

Eerst zien en dan geloven.

Btw. is er ooit iets bewezen dat het eventueel mogelijk is?

Heeft er ooit een proces plaatsgevonden waaruit blijkt dat het eventueel mogelijk is?

Naar mijn weten niet.

En anders.. Zou ik het graag horen!! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet eigenlijks niet wat ik hier van moet denken.

Ik zelf denk gewoon dat dat niet kan.

Maar, wie weet..

Eerst zien en dan geloven.

Btw. is er ooit iets bewezen dat het eventueel mogelijk is?

Heeft er ooit een proces plaatsgevonden waaruit blijkt dat het eventueel mogelijk is?

Naar mijn weten niet.

En anders.. Zou ik het graag horen!! ;)

lees even een paar post terug daar staat uitgelegd hoe het mogelijk zou zijn. en als je er goed over naar denkt klopt dat best wel ja.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet eigenlijks niet wat ik hier van moet denken.

Ik zelf denk gewoon dat dat niet kan.

Maar, wie weet..

Eerst zien en dan geloven.

Btw. is er ooit iets bewezen dat het eventueel mogelijk is?

Heeft er ooit een proces plaatsgevonden waaruit blijkt dat het eventueel mogelijk is?

Naar mijn weten niet.

En anders.. Zou ik het graag horen!! ;)

lees even een paar post terug daar staat uitgelegd hoe het mogelijk zou zijn. en als je er goed over naar denkt klopt dat best wel ja.

Ja inderdaad.

Daar heb je wel gelijk, maar ik blijf er bij, eerst zien dan geloven.

Maar als je kijkt naar die theorie, dan zie je er inderdaad wel iets in. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk is dit mogelijk, Ik heb dit zelf meegemaakt!

nu ff ontoptic :puh:

Ik denk dat dit wel mogelijk is, Maar (helaas) nog niet nu, En als we ooit een planeet met menselijk leven vinden zouden we kunnen kijken, Hoe we vroeger/in de toekomst Hebben geleeft/Leven

Groetjes Wrieh

Link to comment
Delen op andere websites

En als we ooit een planeet met menselijk leven vinden zouden we kunnen kijken, Hoe we vroeger/in de toekomst Hebben geleeft/Leven

Je denkt toch niet dat, je op één andere planeet menselijke wezens gaat tegenkomen?

Als er leven is op andere planeten, zijn dat hoogstwaarschijnlijk bacterieën, nog niet eens geëvolueerd in "hogere" levensvormen (zoals vissen).

En stel dat die bacterieën net zo geëvolueerd zijn als ons, gaan die er nooit hetzelfde uitzien, als wij nu, of elk ander wezen op onze planeet.

Link to comment
Delen op andere websites

ok mijn eerste post... ik zal even poging wagen...

Een tijd terug heb ik een documantaire gezien (ofja documantaire) waarin een professor bij een volle college zaal aan het vertellen was over het sterrenstelsel en ook alles wat daar bij hoort.

Op een gegeven moment kwam hij aanztten met foto's die genomen waren door de Hubble telescoop van sterrenstelsels die zich 13 miljard jaar van ons bevonden. Dit zijn sterrenstelsels die zo oud zijn als het heelal!

Om een lang verhaal kort te maken: in principe zijn we al bezig met tijdrijzen aangezien we nu min of meer 13 miljard jaar terug kunnen kijken in de tijd. Dus ik denk dat tijdrijzen naar het verleden eigenlijk al bestaat in een hele ruwe vorm. Wat ik over tijdrijzen naar de toekomst moet vinden? Ik denk dat het één dezer dagen mogelijk zal zijn...

Ok we hebben nog geen mensen uit de toekomst gezien maar dat heeft een reden. Wij zijn tot nu toe de eerste "afstammelingen" sinds de oerknal. De toekomst moet nog gemaakt worden! Dus wij zullen dus nooit een tijdreiziger mee maken. Tijreizen naar het verleden zal in een bepaalde vorm altijd onmogelijk zijn. Naar de toekomst reizen, daar durf ik geen uitspraken over te doen...

pfff ik wordt zelf helemaal bang in deze gedachte...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Nee, Lukt ze niet, Wij zijn niet bestendigd tegen zo'n grote snelheid. Dit gaat ons nooit lukken..

^^ inderdaad ons lichaam kan dat nooit aan .. het zou gewoon uit mekaar spatten.. en mocht dat niet zo zijn dan moet je nog adem halen en dat lukt niet met zon snelheid..

-> kijkt naar 11 september -> twin towers

De mensen die eraf sprongen, waren al dood voor ze de grond raakten omdat ze met zon hoge snelheid vallen dat ze geen zuurstof kunnen halen en je longen gewoon knappen.

een andere manier zie ik ook niet zitten ,maar dat neemt niet weg dat het niet leuk zou wezen!

Link to comment
Delen op andere websites

En als we ooit een planeet met menselijk leven vinden zouden we kunnen kijken, Hoe we vroeger/in de toekomst Hebben geleeft/Leven

Je denkt toch niet dat, je op één andere planeet menselijke wezens gaat tegenkomen?

Als er leven is op andere planeten, zijn dat hoogstwaarschijnlijk bacterieën, nog niet eens geëvolueerd in "hogere" levensvormen (zoals vissen).

En stel dat die bacterieën net zo geëvolueerd zijn als ons, gaan die er nooit hetzelfde uitzien, als wij nu, of elk ander wezen op onze planeet.

kijk toch iemand die denkt zoals ik.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 9 maanden later...

damn dat was de bump toch wel waard he :').

OT ;

Nee ik denk niet dat het mogelijk is (beide kanten op dan).

Als mensen terug in de tijd konden reizen dan hadden ze ons die technologie toch al lang laten zien en zou dat betekenen dat we nu dus al konden tijdreizen ..

teministe, zo denk ik er over ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...