Jump to content

Tijdreizen mogelijk?

Recommended Posts

Geplaatst:
damn dat was de bump toch wel waard he :').

OT ;

Nee ik denk niet dat het mogelijk is (beide kanten op dan).

Als mensen terug in de tijd konden reizen dan hadden ze ons die technologie toch al lang laten zien en zou dat betekenen dat we nu dus al konden tijdreizen ..

teministe, zo denk ik er over ^_^

Begrijp me niet verkeerd, maar het is net alsof je denkt dat de technologie die we nu hebben zich niet meer verder zal ontwikkelen. Zoals ik zelf al zei (in 2008) is dat ik denk dat het eerder onmogelijk is doordat de mens met een behoorlijke snelheid moet reizen wil de persoon teruggaan in de tijd. Daarnaast als we alle ''sprookjes'' enzovoort moeten geloven is het gevaarlijk om de geschiedenis te veranderen, maar goed ik denk als het zo is wij het niet meer zullen meemaken...

• Reacties 113
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

9

• Gta-killer

6

• Pietje II

6

• Muay Thai

6

Geplaatst:

Het schijnt dat mensen de oerknal heel ver hier vandaan in ruimte nog kunnen horen. Het licht is dus veel sneller dan het geluid. ^_^ De wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus ik geloof er wel in.

Ik denk dat het op een een of andere manier ooit mogelijk zou kunnen zijn, maar zal nog zo duren, willen ze een uitvinding hebben dat daadwerkelijk werkt. Misschien dat ze er over 3000 jaar achter komen als de mensheid dan nog bestaat.

Geplaatst:

Mij lijkt het onmogelijk aangezien voor de atomen die dan moeten worden verbonden

uit die tijd met de deze dezelfde zijn, aangezien ik geen enkele mogelijkheid zie dat

je die zo kunt verbinden en omdat als het mogelijk is je niet zeker bent dat de atomen

die dan worden verbonden bij mekaar komen, dus zie ik geen mogelijkheid ^_^ .

Geplaatst:

Jap, Hearv heeft gelijk. Daarnaast zou tijdreizen sowieso onmogelijk zijn aangezien een dergelijk apparaat maar meegaat tot op de dag dat het gemaakt is. Oftewel, zou bv 1 Januari 2011 de tijdmachine worden uitgevonden, dan kunnen we er niks mee omdat dat ding dan pas bestaat. Je zou hem pas 5 seconden later kunnen gebruiken, om 5 seconden terug in de tijd te kunnen. Snappen jullie mijn punt?

Geplaatst: (bewerkt)

Dat zijn allemaal theorieën, die best waar kunnen zijn. Maar je kan niet met zekerheid zeggen dat het niet kan. We weten er nog niet veel over (alleen theorie), we hebben het nog niet kunnen testen, en het belangrijkste: Wij staan helemaal ingesteld op dat het niet kan. Ons denken is nog niet zo ver in dit onderwerp, in ieder geval wat wij er ons van voor kunnen stellen :). Want je weet maar nooit, al die theorieën zijn gebaseerd op wat wij NU weten. Ik denk overigens dat het ons niet veel goeds zal doen als het op een gegeven moment kan.

@Hierboven: Ik snap je punt, en ik ben het hier ook wel mee eens, maar je weet 't nooit..

Bewerkt: door Beagle
Geplaatst:
Jap, Hearv heeft gelijk. Daarnaast zou tijdreizen sowieso onmogelijk zijn aangezien een dergelijk apparaat maar meegaat tot op de dag dat het gemaakt is. Oftewel, zou bv 1 Januari 2011 de tijdmachine worden uitgevonden, dan kunnen we er niks mee omdat dat ding dan pas bestaat. Je zou hem pas 5 seconden later kunnen gebruiken, om 5 seconden terug in de tijd te kunnen. Snappen jullie mijn punt?

Waar baseer jij je op? Als je terug in de tijd kan reizen kan dat, ongeacht de bouwdatum van de machine, zo werkt dat toch? Verder denk ik niet dat tijdreizen ooit echt mogelijk gaat worden. Je kan in theorie vooruit in de tijd reizen door even snel als het licht te gaan (hoe dichter je bij die snelheid komt, hoe langzamer de tijd voor jou loopt, dus als jij drie maanden onder weg bent is de aarde al pak hem beet een jaar verder) maar van terug heb ik nog nooit een theorie gehoord.

Geplaatst:
terug heb ik nog nooit een theorie gehoord.

En die zal ook nooit komen want als het ooit mogelijk zou zijn dan hadden we nu al lang een toekomst rijziger op bezoek gehad, want dan was die van uit de toekomst hierheen gekomen. dit is nog nooit gebuurt dus zal het ook nooit gaan gebeuren.

Als er in de toekomst mensen zijn met een tijdmachine, waarom hebben wij dan nog nooit een tijdrijzer gezien/er over gehoord?

Arg, dat wou ik typen :ch: Hierboven

Bewerkt: door Mevin
Geplaatst:

En die zal ook nooit komen want als het ooit mogelijk zou zijn dan hadden we nu al lang een toekomst rijziger op bezoek gehad, want dan was die van uit de toekomst hierheen gekomen. dit is nog nooit gebuurt dus zal het ook nooit gaan gebeuren.

Hoezo? Dat iemand uit de toekomst naar deze tijd kan reizen wil niet zeggen dat hij dat ook doet. Het zou goed kunnen er ooit zo'n techniek beschikbaar komt, alhoewel het ook niet kan natuurlijk.

Geplaatst:

De toekomst is nog niet gebeurd. Dus dat kan sowieso niet ;).

Geplaatst:

De toekomst is nog niet gebeurd. Dus dat kan sowieso niet ;).

Hoe weet je dat? Heb je een experiment waarmee dergelijke stelling te bewijzen is? Of gok je maar wat?

Geplaatst:

Of er ooit een mogelijkheid zal zijn, weten we niet en zullen we ook hoogwaarschijnlijk nooit achter komen. Wat voor ons nu onmogelijk lijkt, kunnen ze in de toekomst net zo goed om lachen en vinden ze het één van de normaalste dingen die er zijn.

Ik denk wel dat "als" er een mogelijkheid zou kunnen zijn om tijd te reizen, dat het nog behoorlijk ver van ons vandaan is, OF er komt op een dag een mysterieus mannetje aan uit de toekomst met een uitvinding. ^_^

Geplaatst:

Het ligt er eigenlijk aan.

Staat de toekomst 'geschreven', en we onze toekomst gewoon leven zoals het in onze 'levensboekje' staat, of kiezen we onze eigen toekomst, naar mijn weten, zullen we daar nooit achterkomen.

Want we kunnen wel denken, nu ga ik naar a toe, en dan toch stiekem naar b gaan, maar wie zegt dat dat juist ook niet geschreven staat, enigste wie je dan voor de gek houd, is jezelf.

want voor zelfde geld, als de toekomst geschreven staat, leef er iemand in 2011, de ander in 2010, de ander nog in 2007, maar staat de toekomst zo geschreven dat het bij jezelf dit allemaal gebeurd zoals geschreven staat, en dan pas meemaakt.

sommige vragen zich af, wat is dit voor vage theorie, maar deze theorie vraag ik me al heel lang af, omdat sommige zeggen 'tijd gaat snel', en sommige juist heel langzaam gaat, kan dit natuurlijk ook in iemands hoofd zitten, maar het is niet uit te sluiten.

Misschien zijn de UFO's die mensen schijnen te zien, mensen uit de toekomst. :puh: Misschien is er allang iemand in onze tijd gekomen van de toekomst maar mocht het niet bekend maken.

Ik vind zelf dat in de tijd vooruit reizen logischer klinkt dan terug reizen of ik heb het goed mis en het antwoord ligt al de hele tijd onder onze neus. :puh::7

Bewerkt: door pilot

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...