Jump to content

Adobe Flash


kees1991

Recommended Posts

hallo,

voor school moet ik ik een website maaken met Photoshop en Dreamwever. ik vint het opsig wal wel redelijk goed gaan alleen ik wil er graag nog wat Flash elementen in toe voegen.

header2uc7.jpg

je ziet hier mijn header ik wil graag dat er over die rode lijnen een soort van *bling* van boven naar beneden rolt. dus eigenlijk gewoon een soort van sterretje dat van boven naar beneden gaat. en ik zou graag willen dat wanneer je met de muis over de framboos gaat die dan beweegt en misschien een geluidje maakt.

weet iemand een tutorial voor of kan die het mij uitleggen?

bij voorbaat dank martijn

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal zo even kijken wat ik voor je kan doen ;) Met die bling bedoel je gewoon een soort van 'doorzichtige' streep die beweegt?

EDIT: Kan je misschien die .psd file even naar mij toe sturen? Kan ik je framboos laten bewegen ;)

Bewerkt: door xgaming
Link to comment
Delen op andere websites

ik hoor al een poosje niets meer van xgaming dus is er mischien iemand anders die mij kan helpen??

EDIT

alleen een tutorial is al genoeg maar die kan ik ook niet vinden.

Bewerkt: door kees1991
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

toch toevallig dat ik me hebt verdiept in flash :7

voor die bling zou ik een extra movieclip aanmaken (f8) met die bling op layer1 en dan via de timeline verschillende motion tweens gebruiken en keyframes om hem de goede kant op te sturen.

voor de bewegende framboos zou je het zelfde kunnen doen maar dan moet je via actionscript de framboos aanroepen om te starten met bewegen.

Ook het stoppen natuurlijk.

niet zo moeilijk als je een beetje verstand van actionscript hebt.

EDIT: :7

Je kan trouwens de tijd tussen de blings enzo bepalen.

Bewerkt: door gybrus
Link to comment
Delen op andere websites

toch toevallig dat ik me hebt verdiept in flash :7

voor die bling zou ik een extra movieclip aanmaken (f8) met die bling op layer1 en dan via de timeline verschillende motion tweens gebruiken en keyframes om hem de goede kant op te sturen.

voor de bewegende framboos zou je het zelfde kunnen doen maar dan moet je via actionscript de framboos aanroepen om te starten met bewegen.

Ook het stoppen natuurlijk.

niet zo moeilijk als je een beetje verstand van actionscript hebt.

EDIT: :7

Je kan trouwens de tijd tussen de blings enzo bepalen.

Flash is idd een prachtig programma als je het goed kent :Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Jij hebt nog geluk dat je het met Dw mag maken. Ik moet zoiets in puur XHTML en CSS schrijven (mogen nog geen Dw gebruiken :N )

Maargoed, Flah:

Allereerst maak je een nieuwe graphic aan (Insert -> New Symbol) en noem het 'sterretje' of zo. Maak nu je 'blingbling' in de graphic etc. en keer terug naar de Stage als je klaar bent.

Plaats je graphic aan het begin van zo'n sliert. Bepaal nu hoe lang het moet duren voordat het bij de eerste bocht komt. Ga op die plaats op de timeline staan en druk op F6. Verplaats nu je sterretje tot aan de eerste bocht. Maak vervolgens een motion tween. Dit herhaal je een paar keer tot dat je beneden bent (je hebt dus verschillende motion tweens). Zorg wel dat hij gelooped wordt hè ;)

Action Script ken ik jammer genoeg nog niet zo veel van, maar ik geloof dat er in ieder geval een functie On.Mouse.Over o.i.d. is

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
Jij hebt nog geluk dat je het met Dw mag maken. Ik moet zoiets in puur XHTML en CSS schrijven (mogen nog geen Dw gebruiken :N )
Dreamweaver is enkel een hulpmiddel om sneller te kunnen ontwerpen. Om de echte harde kennis te bemachtigen van het website maken kun je het ook beter zonder doen. Het beste begin is gewoon via het kladblok. Als je eenmaal de codes volledig uit je hoofd kent kun je met gemak Dreamweaver gebruik. Is echt een prachtig mooi programma, voor elke programmeur.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...