Jump to content

Externe hardeschijf


Sdajafol

Recommended Posts

Ik heb vanmiddag bij de BCC een nieuwe 320GB externe hardeschijf gekocht (2.5", van Iomega).

Volgens de handleiding kan je de drive gewoon inpluggen en dan hoort alles te werken, dus dat deed ik. Windows detecteerd de drive, maar begint te zeuren over dat er geen stuurprogramma beschikbaar is. Ehh, een stuurprogramma voor een usb-drive? Nadat ik de pc opnieuw opgestart heb (Zoals aangegeven in de handleiding) kijk ik weer, en krijg hetzelfde probleem. Windows lijkt ook de hardeschijf en het type totaal niet te herkennen, omdat hij de schijf "STORAGE" noemt en het merk nergens noemt.

Na wat meer info bekeken te hebben, kwam ik er achter dat het mogelijk aan mijn USB drivers ligt. Geen probleem, dan installeer ik de nieuwe versie. Toen dat gedaan was startte ik opnieuw op en plugde ik de hardeschijf weer in. Nu kreeg ik een "dit apparaat kan sneller werken op een USB 2.0 poort". Raar, want hij was aangesloten op een 2.0 :?

Volgens mijn apparaatbeheer kloppen de stuurprogramma's voor de schijf niet, en zijn de USB drivers nu up to date. Bij o.a. mijn iPod, telefoon, gitaarpedaal en dvd-brander krijg ik de 2.0 melding ook nooit...

Iemand ideeën?

Mocht het helpen, hier wat screens en info van de foutmeldingen.

post-56950-1223218534_thumb.jpg

post-56950-1223218774_thumb.jpg

Foutcode: (hierin komt wel Iomega voor, wat betekent dat Windows stiekem wel weet wat voor drive het is?)

 ---===>Device Information<===---
*!*ERROR:  no String Descriptor for index 11!

ConnectionStatus:				  
Current Config Value:			  0x00  -> Device Bus Speed: Full
Device Address:					0x01
Open Pipes:						   0
*!*ERROR:  No open pipes!

	  ===>Device Descriptor<===
bLength:						   0x12
bDescriptorType:				   0x01
bcdUSB:						  0x0200
bDeviceClass:					  0x00  -> This is an Interface Class Defined Device
bDeviceSubClass:				   0x00
bDeviceProtocol:				   0x00
bMaxPacketSize0:				   0x40 = (64) Bytes
idVendor:						0x059B = Iomega Corporation
idProduct:					   0x0470
bcdDevice:					   0x0000
iManufacturer:					 0x01
 English (United States)  "JMicron"
iProduct:						  0x0B
*!*ERROR:  no String Descriptor for index 11!
iSerialNumber:					 0x03
 English (United States)  "000000000000"
bNumConfigurations:				0x01

	  ===>Configuration Descriptor<===
bLength:						   0x09
bDescriptorType:				   0x02
wTotalLength:					0x0020  -> Validated
bNumInterfaces:					0x01
bConfigurationValue:			   0x01
iConfiguration:					0x04
 English (United States)  "USB Mass Storage"
bmAttributes:					  0xC0  -> Bus Powered
MaxPower:						  0x01 =   2 mA

	  ===>Interface Descriptor<===
bLength:						   0x09
bDescriptorType:				   0x04
bInterfaceNumber:				  0x00
bAlternateSetting:				 0x00
bNumEndpoints:					 0x02
bInterfaceClass:				   0x08  -> This is a Mass Storage USB Device Interface Class
bInterfaceSubClass:				0x06
bInterfaceProtocol:				0x50
iInterface:						0x06
 English (United States)  "MSC Bulk-Only Transfer"

	  ===>Endpoint Descriptor<===
bLength:						   0x07
bDescriptorType:				   0x05
bEndpointAddress:				  0x81  -> Direction: IN - EndpointID: 1
bmAttributes:					  0x02  -> Bulk Transfer Type
wMaxPacketSize:				  0x0040 = 0x40 bytes
bInterval:						 0x00

	  ===>Endpoint Descriptor<===
bLength:						   0x07
bDescriptorType:				   0x05
bEndpointAddress:				  0x02  -> Direction: OUT - EndpointID: 2
bmAttributes:					  0x02  -> Bulk Transfer Type
wMaxPacketSize:				  0x0040 = 0x40 bytes
bInterval:						 0x00

Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso heel raar... En je hebt ook geen aanvullende software gekregen bij je schijf?

Niet dat dat vaak nodig is, maar dat is het ook niet bij m'n toetsenbord, fotocamera enzovoort. Terwijl er wel software bij zit voor als hij het niet zou doen.

K zal ook even terug naar BCC gaan en vragen wat je kan doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, geen software bijgeleverd.

Voor zover ik weet is dit ook niet nodig, want het is toch eigenlijk gewoon een oversized USB stick?

Oh en mocht het nodig zijn, specs:

Win XP professional, SP3

AMD Athlon 2200+, 1.8Ghz single core

512MB RAM

Ati Radeon 9550 GPU, 256mb

120GB HDD

Link to comment
Delen op andere websites

een vriend van me heeft denk ik dezelfde. een Iomega 320 gb, twee usb ports, en geborsteld staal look?

want die werkt bij m'n vriend op z'n vista laptop perfect, en toen ie em bij mij in de usb stopte van m'n xp desktop pc, werkte het ook feilloos. :Y

ik zou dus een nieuwe gaan halen in de winkel, en even checken of die werkt. zoniet ligt het aan je pc.

Link to comment
Delen op andere websites

Jup, die is het.

Op de PC van mijn ouders en op m'n laptop werkt 'ie ook gewoon prima, dus ik ben bang dat het aan mijn computer ligt.

Iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik heb al eerder problemen gehad met een mp3 speler, daar ging het hetzelfde mee (werd wel gedetecteerd maar kon er niks mee). Het enige wat ze allebei hebben is een mini usb aansluiting, maar hoe kan het aan mijn PC liggen dat 'ie apparaten met mini-usb niet pakt?

Link to comment
Delen op andere websites

even buiten alle andere opties om...

ik had dit laatst met men eigen usb, die deed niets, schijfbeheer gechekt, stond ie wel degelijk in, hierin ook gelijk een andere drive letter toegekend, toen deed hij het wel

mss dat hij het hiermee wel doet, gewoon even tijdelijk op X: oid zetten

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb vanmiddag bij de BCC een nieuwe 320GB externe hardeschijf gekocht (2.5", van Iomega).

Volgens de handleiding kan je de drive gewoon inpluggen en dan hoort alles te werken, dus dat deed ik. Windows detecteerd de drive, maar begint te zeuren over dat er geen stuurprogramma beschikbaar is. Ehh, een stuurprogramma voor een usb-drive? Nadat ik de pc opnieuw opgestart heb (Zoals aangegeven in de handleiding) kijk ik weer, en krijg hetzelfde probleem. Windows lijkt ook de hardeschijf en het type totaal niet te herkennen, omdat hij de schijf "STORAGE" noemt en het merk nergens noemt.

Na wat meer info bekeken te hebben, kwam ik er achter dat het mogelijk aan mijn USB drivers ligt. Geen probleem, dan installeer ik de nieuwe versie. Toen dat gedaan was startte ik opnieuw op en plugde ik de hardeschijf weer in. Nu kreeg ik een "dit apparaat kan sneller werken op een USB 2.0 poort". Raar, want hij was aangesloten op een 2.0 :?

Volgens mijn apparaatbeheer kloppen de stuurprogramma's voor de schijf niet, en zijn de USB drivers nu up to date. Bij o.a. mijn iPod, telefoon, gitaarpedaal en dvd-brander krijg ik de 2.0 melding ook nooit...

- Blabla -

Stuurprogramma's komen vaak voor bij bepaalde USB componenten, ik zelf heb een Western Digital 2x250GB externe hdd en deze moest ook geïnstalleerd worden, door middel van een soort stuurprogramma.

Wat je kunt doen is proberen je USB poorten in je computer te vernieuwen, door het volgende te doen;

Daarna gaan we alle USB poorten vernieuwen. Dit doet u als volgt: Start, Instellingen, Configuratiescherm, Systeem, Hardware en Apparaatbeheer en hier gaat u de onderniveau's van de USB controllers verwijderen. Nadien klikt u op VERNIEUWEN (als u deze knop niet heeft, herstart u gewoon de PC). De USB-poorten zullen automatisch herinstalleerd worden.

Misschien werkt het, misschien niet.

Bewerkt: door Nemean^inf
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...