Jump to content

PC upgraden


MartyCeha

Recommended Posts

Ik wil graag mijn PC upgraden. Ik weet wel het een en het ander, maar ik zit toch met een paar vragen.

In eerste instantie wilde ik alleen mijn intern geheugen en mijn videokaart vervangen.

Van een zielige 1GB naar 2GB (goedkoopste oplossing). Ik kan ook naar 4 GB maar dat wordt me te duur.

De grafische kaart wilde ik óf twee 9800GTX's óf twee 9800GT's. De eerste is een stuk duurder, maar is die laatste dan zoveel slechter?

Dan nog een kwestie: kan mijn oude 2Ghz core2duo processor dit allemaal wel aan? Moet ik misschien ook een nieuwe processor kopen? Dan kon ik nog een core2quad Q6600 of een core2duo E730. Beiden zijn ze sneller dan mijn huidige processor. Ik zou voor de goedkoopste gaan, maar ik weet het nog niet helemaal zeker.

En moet ik dan ook nog een nieuwe voeding kopen?

Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom 2 videokaarten? Wil je zo graag SLI gebruiken? Ik denk neit dat dat erg nodig is, tenzij je twee beeldschermen hebt :puh:

Dat wil wel eens helpen bij zware spellen (zoals GTA IV) :puh: En zo heb je voor een tijdje genoeg videokracht zodat je niet weer zo snel hoeft te upgraden. Maarja misschien spaart het toch wel geld als ik eentje maar pak...

Hoeveel watt is jou voeding op dit moment? Want als je echt 2 videokaarten wil, heb je een behoorlijk beest nodig :puh:

Ik heb geen idee hoeveel watt mijn voeding is, maar ik wilde mischien een 500 watt kopen.

Bewerkt: door MartyCeha
Link to comment
Delen op andere websites

Het zou handig zijn als we wisten wat voor mobo je hebt enzo

Mobo?

Moederbord. ;) Verder raad ik je toch de GTX aan, al ken ik er niet veel van. :puh: Laat een kenner als NemeanÎnf daar maar eens iets over zeggen. :puh:

Verder zal een Dual Core processor dat boeltje wel aan kunnen hoor. ;)

Bewerkt: door Hanneswasco
Link to comment
Delen op andere websites

Verder raad ik je toch de GTX aan, al ken ik er niet veel van. :puh: Laat een kenner als NemeanÎnf daar maar eens iets over zeggen. :puh:

Verder zal een Dual Core processor dat boeltje wel aan kunnen hoor. ;)

Ik kan ook kiezen uit een GTX van 209 euro (512 MB) of 299 euro (1024MB). Dan neem ik er wel maar 1tje, dus welke zou ik nemen?

Het zou handig zijn als we wisten wat voor mobo je hebt enzo

Mijn "mobo" is een Asus... dacht ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan ook kiezen uit een GTX van 209 euro (512 MB) of 299 euro (1024MB). Dan neem ik er wel maar 1tje, dus welke zou ik nemen?

Je hebt nog niet zoveel aan 1024MB, omdat games simpelweg nog niet zoveel eisen kwa geheugengebruik. Wat wel belangrijk is bij de keuze, is de Shadersnelheid, en de snelheid van het geheugen, dus misschien kun je die nog even posten.

Mijn "mobo" is een Asus... dacht ik.

Daar worden we niet heel veel wijzer van, weet je misschien het typenummer ook?

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn "mobo" is een Asus... dacht ik.

Daar worden we niet heel veel wijzer van, weet je misschien het typenummer ook?

Nouwjah, Asus is de beste dus dat zal wel geen probleem worden... Maar het is een computer van HP, dus ik hem hem zo gekocht als ie nu is van de fabriek uit, dus ik heb geen idee wat voor type het moederbord is...

En wat de videokaart betreft: De GTX 512 heeft een hogere GPU (600 tegen 725 Mhz) en geheugen snelheid(2000 tegen 2200Mhz)... Dan denk ik dat de 512 MB beter is...

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn "mobo" is een Asus... dacht ik.

Daar worden we niet heel veel wijzer van, weet je misschien het typenummer ook?

Nouwjah, Asus is de beste dus dat zal wel geen probleem worden... Maar het is een computer van HP, dus ik hem hem zo gekocht als ie nu is van de fabriek uit, dus ik heb geen idee wat voor type het moederbord is...

Hoe akn jij weten dat het geen probleem zal worden? Misschien is het wel een moederbord met maar een pci-e slot, of heeft hij een AGP slot ipv van pci-e.

Misschien heeft jouw pc wel DDR ipv van DDR2.

Meer info zal fijn zijn

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een beetje rondgekeken, en bijna ieder moederbord die een Dual-Core ondersteund, ondersteund ook DDR2 en heeft een PCI-E slot, dus het komt helemaal goed met MartyCeha ^_^

Kijk je zegt 'bijna', dus het kan net zo goed zijn dat hij een DDR heeft en AGP.

Ik kan me goed herrineren dat toen de eerste dual core uitkwam DDR2 nog niet uit was

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een beetje rondgekeken, en bijna ieder moederbord die een Dual-Core ondersteund, ondersteund ook DDR2 en heeft een PCI-E slot, dus het komt helemaal goed met MartyCeha ^_^

Kijk je zegt 'bijna', dus het kan net zo goed zijn dat hij een DDR heeft en AGP.

Ik kan me goed herrineren dat toen de eerste dual core uitkwam DDR2 nog niet uit was

Het is inderdaad toch wel handig om te weten wat voor moederbord je hebt ;) Dat kun je toch gewoon zien met Flitskikker Infotool?

Bewerkt: door Naudin
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil graag mijn PC upgraden. Ik weet wel het een en het ander, maar ik zit toch met een paar vragen.

In eerste instantie wilde ik alleen mijn intern geheugen en mijn videokaart vervangen.

Van een zielige 1GB naar 2GB (goedkoopste oplossing). Ik kan ook naar 4 GB maar dat wordt me te duur.

De grafische kaart wilde ik óf twee 9800GTX's óf twee 9800GT's. De eerste is een stuk duurder, maar is die laatste dan zoveel slechter?

Dan nog een kwestie: kan mijn oude 2Ghz core2duo processor dit allemaal wel aan? Moet ik misschien ook een nieuwe processor kopen? Dan kon ik nog een core2quad Q6600 of een core2duo E730. Beiden zijn ze sneller dan mijn huidige processor. Ik zou voor de goedkoopste gaan, maar ik weet het nog niet helemaal zeker.

En moet ik dan ook nog een nieuwe voeding kopen?

Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven :cya:

Als je SLi wilt draaien ga dan voor een nieuwe voeding van Cooler Master met Cable managemant, als je een voeding hebt met te weinig aansluitingen om je videokaart stroom te kunnen geven zal een 2e videokaart dus overbodig zijn.

9800GT - Chipsnelheid 600 MHz - Geheugen 512 MB - Geheugensnelheid 1800 MHz - € 125,-

GF9800GT XXX - Chipsnelheid 670 MHz - Geheugen 512 MB - Geheugensnelheid 1950 MHz - € 159,-

GF9800GTX+ 785M Black - Chipsnelheid 785 MHz - Geheugen 512 MB - Geheugensnelheid 2300 MHz - € 209,-

GF9800GTX+ 775M XXX - Chipsnelheid 765 MHz - Geheugen 512 MB - Geheugensnelheid 2200 MHz - € 199,-

GF9800GTX+ 765M - Chipsnelheid 765 MHz - Geheugen 512 MB - Geheugensnelheid 2200 MHz - € 179,-

Direct van Alternate gehaald.

Als ik kijk naar de 1e 2 zou de XXX versie van de 9800GT toch het meeste voordeel brengen maar je betaal er 30 euro meer voor. Kijk ik dan naar de 9800GTX+ 765M dan vind ik die nog het degelijkst van allemaal voor een nette prijs. Wil je toch nog iets je meer zou ik voor de 9800GTX+ 775M XXX gaan. Dat is je eigen keuze. Als ik jou was en je zou voor goedkoper gaan zou ik genoegen nemen met de 9800GTX+ 765M

Je processor zou het bij kunnen benen, maar ga je praten over goed gamen. Dan zou ik als ik jou was voor deze processor gaan: http://www.alternate.nl/html/product/CPUs_...&l2=Desktop

Dit is 1 van de best geteste Core 2 Duo's voor het gamen. 3,0 Ghz per core voor een redelijke prijs, als je er van uit gaat dat hij paar maanden terug (denk 4/5 maanden) dat hij €179,- koste.

Het is je eigen keuze, maar hopelijk heb je hier wat aan. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...