Jump to content

pentium 4


.Senne

Recommended Posts

helloow mede forummertjes :D

ik krijg van een vriend een desktop pc met pentium 4 en XP erop. z'n ouders kopen een nieuwe pc, dus die oude wordt afgedankt, en ik wil 'm van de schroothoop redden.

nu is mijn vraag: is het praktisch gezien mogelijk om op een pentium 4 verschillende besturingssystemen te zetten?

dus: zou ie dan niet verschrikkelijk sloom gaan of zouden er problemen zijn enzo..

als dit kan, werp ik er waarschijnlijk linux bij op, naast die XP (nu ik gehoord heb dat dat gratis is _0_ :D

en ((misschien de domste vraag: ) ik denk sowieso van niet, maar toch: ) kan je er dan ook vista bijzetten, is dat niet te zwaar?

ik weet niet de precieze specs van die pc, al ziet ie er vrij goed uit voor een pentium 4..

alvast bebedankt :Y

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet zo bekend met Multiboot systemen, maar ik weet wel; Als je het ene besturingssysteem draait, heb je geen last van het andere. Behalve de ruimte die het inneemt misschien. En je zou Windows Vista in principe kunnen installeren, maar je hebt inderdaad de kans dat hij langzaam draait, omdat het een behoorlijk zwaar besturingsysteem is.

Link to comment
Delen op andere websites

dank je Tjerk ^_^

vista is zwaar, en uitgegeven lang na de pentium 4, dus dacht ik: dat werkt niet. maar als het wel werkt en enkel een beetje sloom is, kan het niet zoveel kwaad :D en als ik eerst de pc terugzet op fabrieksinstellingen en er alle onnodige troep afsmijt, en dan de verschillende OS-jes erop zet, hoop ik dat het werkt. :Y XP laat ik er sowieso opstaan, en vista ga ik er als eerste proberen op te zetten. als dat zonder problemen werkt, zwier ik er mss nog linux in ook (d8 toch dat dat ging ?). ^_^

kan iemand me trouwens even melden hoeveel harde schijfruimte vista inneemt aub? :D

en misschien iemand die zelf ervaring heeft met multiboot op pentium 4? :D

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

kan iemand me trouwens even melden hoeveel harde schijfruimte vista inneemt aub? :D

en misschien iemand die zelf ervaring heeft met multiboot op pentium 4? :D

:cya:

Vista neemt bij mij iets van 15GB in. En het maakt niet uit wat voor proccesor je hebt, of je nou een pentium 1 hebt, of een quadcore, een Multiboot kan altijd wel.

Link to comment
Delen op andere websites

kan iemand me trouwens even melden hoeveel harde schijfruimte vista inneemt aub? :D

en misschien iemand die zelf ervaring heeft met multiboot op pentium 4? :D

:cya:

Vista neemt bij mij iets van 15GB in. En het maakt niet uit wat voor proccesor je hebt, of je nou een pentium 1 hebt, of een quadcore, een Multiboot kan altijd wel.

Een multi-boot met een Pentium 1? :7

Hoe diep kun je zieken om iemand te helpen met onjuiste informatie?

Lees dit eens door:

http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpa...t-met-Vista.htm

Link to comment
Delen op andere websites

Een multi-boot met een Pentium 1? :7

Hoe diep kun je zieken om iemand te helpen met onjuiste informatie?

Lees dit eens door:

http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpa...t-met-Vista.htm

Whoeps, geintje! Ik ging uit van mijn intuïtie :puh: Wat hufterig van Vista dat ze het zo moeilijk maken!

Ik snap nu wel waarom jou Avater huilt :-(

Bewerkt: door Tjerk
Link to comment
Delen op andere websites

nou, het gaat hier niet om Pentium 1, dus dat is al niet belangrijk. :)

normaal gezien heeft die pc met pentium 4 directx 9 ondersteuning, meer dan 800mhz, 512 mb intern geheugen en meer dan 15 gb vrije ruimte :Y dus op zich mag dat al geen probleem zijn. ^_^

voor alle zekerheid zal ik dat Windows Vista Upgrade Advisor ding eens runnen als ik die pc heb.

als ie dan geen problemen geeft, maak ik de partities aan, installeer ik vista en hoop dat het werkt :D

en nog een klein (mss dom vraagje :7):

als een programma op de partitie van windows XP geinstalleerd staat, kan je er dan ook direct mee werken op het vista deel, of moet je het daar ook eerst installeren? ik denk het laatste, en hoop het eerste

al erg bedankt allebei, en Nemean^inf, die tut is meesterlijk _O_:Y

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

De meeste programma's hebben nog zooi in het register nodig dat alleen is geplaatst in het register van het OS waar het op geïnstalleerd is, XP dus.

Ik kan sommige programma's gewoon draaien op Vista terwijl ze op XP geinstalleerd zijn.

Dit geld niet voor alles, maar ligt er ook aan op je 32-bit of 64-bit pakt ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

De meeste programma's hebben nog zooi in het register nodig dat alleen is geplaatst in het register van het OS waar het op geïnstalleerd is, XP dus.

Ik kan sommige programma's gewoon draaien op Vista terwijl ze op XP geinstalleerd zijn.

Dit geld niet voor alles, maar ligt er ook aan op je 32-bit of 64-bit pakt ;) .

normaal gezien 32 bit :Y

en dan is dat waarschijnlijk de programma's waarvoor geen zooi in het register nodig is, die wel werken ^_^

dan moet ik dat eerst eens checken, welke werken en welke niet eh :D

waarschijnlijk heb ik de pc begin volgende week, en na alles deftig geregeld en geplaatst te hebben, kan ik eens proberen die multiboot te plaatsen .

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij word je pc trager als je xp en vista erop hebt en xp gebruikt omdat vista ook (deels) geladen is.

Sorry dat ik het zeg hoor maar waarom zou je vista en xp allebei op 1 pc willen hebben? Vista is hetzelfde als xp alleen heeft het een irritant beveiligingssysteem is het tien keer trager en het heeft een mooiere skin, dat vind ik het niet waard.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij word je pc trager als je xp en vista erop hebt en xp gebruikt omdat vista ook (deels) geladen is.

Sorry dat ik het zeg hoor maar waarom zou je vista en xp allebei op 1 pc willen hebben? Vista is hetzelfde als xp alleen heeft het een irritant beveiligingssysteem is het tien keer trager en het heeft een mooiere skin, dat vind ik het niet waard.

daar was ik zelf ook al over aan het denken :Y en ik zou het enkel doen om dat mooie skinnetje te hebben, en om games die niet werken op m'n XP te proberen op vista.

maar waarschijnlijk hou ik XP enkel, met een leuke vista skin, en werp ik er mac OSX op ofzo.

tenzij ik aan een officiele windows vista kan geraken, dan zou ik 't wel nog doen :Y

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...