Jump to content

Mijn PC doet niks meer


DaRick1993

Recommended Posts

Mijn PC viel 's avonds in een keer uit en gaat niet meer aan.

Voordat het uitviel hoorde je ongeveer een geluid van een kleine explosie in de systeemkast

De printer zat in dezelfde stopcontactdoos als mijn computer. Dus aan de stroom ligt het niet

Ligt het misschien aan de voeding die kapot gesprongen is of is het iets anders?

En is er kans dat mijn harde disk beschadigd is?

Alvast bedankt voor jullie meldingen

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een plof hoorde, weet je al wel genoeg denk ik.

Het kan inderdaad zo zijn dat je voeding een stroomstoot kreeg en het loodje heeft gelegd. Probeer eens om, als je toevallig nog ergens een voeding hebt liggen, een andere voeding te proberen.

Anders zou ik het ook niet weten. Ga eens langs bij een PC winkel bij jou in de buurt, die weten vast meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk ook niet dat het verstandig is om een apparaat als een pc op je contactdoos aan te sluiten met andere apparaten.

Je kunt beter een apart stopcontact gebruiken voor je pc want dan is de kans op overbelasting kleiner en de voeding is constanter.

Ik denk dat er gewoon kabels zijn doorgebrand ergens in de kast

Link to comment
Delen op andere websites

Het maakt toch niks uit als je de computer op een stopcontactdoos hebt staan of niet.

De printer bijvoorbeeld die op het stopcontactdoos doet het ook nog steeds

Dus het maakt niks uit

O jawel, als je een contactdoos hebt met 4 contacten en die dan weer naar het stopcontact gaan en je stopt bijvoorbeeld je pc printer stereo en tv in een zo'n ding kan hij overbelast raken en op een contact kortsluiting krijgen.

Weet het niet zker maar volgens mij kan dat wel.

Ik sluit daarom ook nooit mijn pc op een stekkerdoos aan, ik gebruik er een apart contact voor.

Link to comment
Delen op andere websites

Het maakt toch niks uit als je de computer op een stopcontactdoos hebt staan of niet.

De printer bijvoorbeeld die op het stopcontactdoos doet het ook nog steeds

Dus het maakt niks uit

O jawel, als je een contactdoos hebt met 4 contacten en die dan weer naar het stopcontact gaan en je stopt bijvoorbeeld je pc printer stereo en tv in een zo'n ding kan hij overbelast raken en op een contact kortsluiting krijgen.

Weet het niet zker maar volgens mij kan dat wel

Ik sluit daarom ook nooit mijn pc op een stekkerdoos aan, ik gebruik er een apart contact voor.

Er zit niet meer in als de computer, Een lamp en de printer.

De printer en de lamp stonden uit

Ik laat vanavond mijn systeemkast naar de computerzaak brengen. En die zullen een nieuwe voeding erinzetten voor €25. Ze controleren ook de computer. En laten een uur aanstaan kijken als het nog doet en niet weer zomaar uitvalt

Bewerkt: door Wiermans
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gisteren mijn pc naar een computerzaak gestuurd

Ze hebben mijn net gebeld en ik kan de computer vanmiddag ophalen

Dus bedankt voor de reacties en hopelijk doet de computer het nog

EDIT: Ik heb mijn computer opgehaald en doet het weer perfect

Bewerkt: door Wiermans
Link to comment
Delen op andere websites

EDIT: Ik heb mijn computer opgehaald en doet het weer perfect

Ik ben toch wel benieuwd wat nu uiteindelijk het probleem was. Weet je dat toevallig, of heb je dat niet mee gekregen?

@ hierboven. Ik heb mijn PC, Printen, Beeldscherm, Ventilator en opladers allemaal op één stekkerdoos aangesloten. En ik heb nooit problemen. Dus het kan wel degelijk. ^_^

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

EDIT: Ik heb mijn computer opgehaald en doet het weer perfect

Ik ben toch wel benieuwd wat nu uiteindelijk het probleem was. Weet je dat toevallig, of heb je dat niet mee gekregen?

@ hierboven. Ik heb mijn PC, Printen, Beeldscherm, Ventilator en opladers allemaal op één stekkerdoos aangesloten. En ik heb nooit problemen. Dus het kan wel degelijk. ^_^

Het was inderdaad de voeding.

Ze hebben er een nieuwe voeding ingezet

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...