Jump to content

The Beatles


PowerPats

Recommended Posts

Ik vond ze ook erg goed. Mijn favo-nummer was 'Let It Be', voor zover ik me kan herinneren.

Argh. Waarom kent iedereen maar pakweg 5 nummers? Erg jammer, vind ik.

Ow, omdat een bekend liedje mijn favo is ken ik er maar 5? Get real zeg.

Sorry, maar iedereen die Let it Be, Yesterday of Yellow Submarine als favoriet heeft, is imo geen echte kenner.

Ik vind ze allemaal ook erg goed. Maar favoriet moet toch wel hun album Let it Be zijn, veel goeie nummers erop oa Get Back, Accros the Universe One after 909 en nog veel meer.

Erg raar, had ik niet van zo'n Beatles fan als jij verwacht. Let It Be komt bij mij sowieso niet in mijn top vijf voor, er zijn toch veel betere albums? Goed, er staan goede nummers op maar eigenlijk is Let It Be gewoon een compilatie van het beste wat Spector kon vinden van die door ruzies verpestte opnames. Sowieso hadden ze muzikaal veel betere albums afgeleverd. Rare keuze!

Wat lul je nu? :?

Zucht. Er zijn muzikaal gezien zoveel betere nummers dan Let it Be. 99% van de mensen die zegt dat Let it Be (of Yesterday bijvoorbeeld) hun favoriet nummer is, kent niet alle nummers.

Ik ken ook niet alle nummers. Maar je kunt niet zeggen hoeveel nummers iemand kent als je zijn favoriet weet. Let It Be is inderdaad erg bekend, maar dat wil dus echt niet zeggen dat je dan bijna geen nummers kent. Smaak is voor iedereen anders, toch? Als dat niet zo was zou de wereld er wel erg saai uitzien.

Ik kan me als Beatlesfan niet voorstellen dat je Let it Be het beste vindt. Zowel het nummer, als het album.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • haai

    22

  • PowerPats

    20

  • ColdTurkey

    8

  • De Stofzuiger

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Let it be is het bekendste, dus logisch dat er dan goede nummers in zitten, die iedereen leuk vind anders was het niet het bekendste.

Ik geef toe ik vind ook andere nummers heel goed, maar die zitten verspreid over verschillende albums. Let it Be is voor mij dan de album met de meeste nummers erin die ik goed vind.

Iedereen heeft zijn eigen smaak. En je moet niet denken dat ik een amateuristische beatles fan ben alleen omdat ik een heel bekend album goed vind. ik ken er zat andere. en ze zijn allemaal uitstekend btw.

Om even iets anders te posten:

Ik was naar Liverpool geweest. en heb een vid met foto's die ik daar heb gemaakt op youtube gezet.

ook ben ik in de MMT bus geweest. daar heb ik vids van, als je dat wilt zien kan je gewoon naar mijn youtube profiel gaan.

Bewerkt: door PowerPats
Link to comment
Delen op andere websites

Let it be is het bekendste, dus logisch dat er dan goede nummers in zitten, die iedereen leuk vind anders was het niet het bekendste.

Ik geef toe ik vind ook andere nummers heel goed, maar die zitten verspreid over verschillende albums. Let it Be is voor mij dan de album met de meeste nummers erin die ik goed vind.

Iedereen heeft zijn eigen smaak. En je moet niet denken dat ik een amateuristische beatles fan ben alleen omdat ik een heel bekend album goed vind. ik ken er zat andere. en ze zijn allemaal uitstekend btw.

Toch heb ik nog nooit een groot Beatles fan gehoord die Let it Be als favoriete album bestempelde. (integendeel). Dat je een amateuristische fan bent, zeg ik niet, maar Let it be als je favoriet..

De bootlegs van Let it Be tov andere albums alleen al!

Link to comment
Delen op andere websites

Let it be is het bekendste, dus logisch dat er dan goede nummers in zitten, die iedereen leuk vind anders was het niet het bekendste.

Toen het gereleased was het (imo terecht!) een niet zo'n succesvol album, op Yellow Submarine na het minst succesvol zelfs. Door de jaren heen is het nummer (daar had ik het over) Let it Be gewoon een klassieker geworden die iedereen kent terwijl er eigenlijk veel betere nummers zijn.

Let It be heeft aardige nummers, met als hoogtepunt Across The Universe. Maar nee, muzikaal gezien kan het niet op tegen het witte album/Revolver/Abbey Road.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
Is dat een speciale versie van het album ofzo? Ben niet zo thuis in die dingen.

Je weet toch wat mono is? :puh: Ipv de alom gekende stereo versie, de mono versie. Je zou er niet veel van verwachten, maar klinkt verrassend goed.

Natuurlijk weet ik wat mono is :puh:. Ik zal kijken of ik er aan kan komen en hem kan luisteren.

Link to comment
Delen op andere websites

Oja die heb ik nog op een oude langspeelplaat staan. daar zitten 2 versies van Sgt Pepper in. In het begin vond ik het raar dat het liedje er 2 keer in zat. Maar een is dus de mono. Heb het helaas nooit kunnen luisteren aangezien mijn Pa's platenspeler kapot is. Het luisteren naar oude Beatles LP's met zo een langspeelplatenspeler is echt zo veel specialer dan het op youtube ofz luisteren.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je het achtsterstevoren luistert. hoor je allerlei creepy dingen die ook suggereren dat Paul dood is.

Een paar dagen geleden heb ik op Youtube een documentaire gekeken over het 'gerucht' dat de echte Paul McCartney in 1966 zou zijn omgekomen bij een auto-ongeluk en zou zijn vervangen door een look-a-like. De Beatles hebben dit nog altijd verzwegen voor de media, maar ze hebben wel heel erg veel 'hints' verstopt in hun nummers en foto's.

Een aantal voorbeelden:

- Als je een bepaald nummer van de Beatles achteruit luisterd hoor je zoiets als "Paul is dead", "I burried Paul" en "Turn me on dead man".

- Voor 1966 was Paul linkshandig, na 1966 speelt Paul opeens rechtshandig.

- Op een promo-foto staan de 4 Beatles, 3 van hen hebben een rode roos op hun borst, alleen Paul heeft een zwarte roos.

- Op een andere foto zit Paul in een kist, terwijl de andere 3 beatles er achter staan.

- Op de lp-cover van Abbey Road loopt Paul op blote voeten.

- Op die zelfde cover staat op de achtergrond een witte kever met op het kenteken "28IF". Paul zou zijn omgekomen in 1966 toen hij 25 was, Abbey Road komt uit 1969. Dus "Paul would be 28 if.... he was still alive".

Voor meer hints (en het zijn er echt heel veel), bekijk de documentaire. Ik vond hem echt heel interessant.

P.s. Alleen bij het eerste filmpje is insluiten uitgeschakeld.

Link to comment
Delen op andere websites

De Beatles hebben dit nog altijd verzwegen voor de media

Natuurlijk, ze kunnen moeilijk gaan liegen. Als je dit daadwerkelijk gelooft, is er wel een steekje los vrees ik.

Als je een bepaald nummer van de Beatles achteruit luisterd hoor je zoiets als "Paul is dead", "I burried Paul" en "Turn me on dead man".

Paul is dead en Turn me on dead man krijg je zogezegd te horen als je Revolution #9 achterwaarts afspeeld. Maar moest je niet lezen dat ze dat zogenaamd zouden zeggen, zou je nog niet eens denken dat ze dat zeggen. Daarnaast werd het nummer door Lennon gemaakt, die graag op het gerucht inspeelde. Als je kijkt naar de tekst van Glass Onion;

I told you about the walrus and me-man

You know that we're as close as can be-man.

Well here's another clue for you all,

The walrus was Paul.

Toen men aan Lennon vroeg of de tekst daadwerkelijk iets betekende, antwoordde hij dit;

I threw the line in—'the Walrus was Paul'—just to confuse everybody a bit more. It could have been 'The fox terrier is Paul.' I mean, it's just a bit of poetry. I was having a laugh because there'd been so much gobbledygook about Pepper—play it backwards and you stand on your head and all that

Dus moest Lennon het er daadwerkelijk bewust hebben ingezet (kans lijkt me klein, maar je weet maar nooit met hem!) dan was het als grap bedoeld.

En de lijn 'I burried Paul' klopt niet, Lennon zegt eigenlijk cranberry sauce maar aanhangers van deze theorie durven wel eens anders beweren.

Voor 1966 was Paul linkshandig, na 1966 speelt Paul opeens rechtshandig

Onzin. McCartney speelt nog steeds linkshandig na al die jaren. Op de Abbey Road cover heeft hij een sigaret in zijn rechterhand, maar dat is dan ook zowat het enige. Ik ben rechtshandig maar doe ook een aantal dingen met mijn linkse hand.

Op een promo-foto staan de 4 Beatles, 3 van hen hebben een rode roos op hun borst, alleen Paul heeft een zwarte roos.

Erg simpel te verklaren: De rode rozen waren op.

Op een andere foto zit Paul in een kist, terwijl de andere 3 beatles er achter staan.

Wederom een misvatting. Voor zover ik weet (misschien heb jij een andere foto voor?) gaat het eigenlijk over de Yellow Submarine cover:

1.jpg

De Submarine zelf moet zogezegd McCartney's kist voorstellen.

Op de lp-cover van Abbey Road loopt Paul op blote voeten.

Het was warm die dag. Sowieso: Blote voeten vind ik niet echt een goede aanwijzing, en volgens de Beatles was die dag gewoon warm en besloot McCartney zijn schoenen uit te doen.

Op die zelfde cover staat op de achtergrond een witte kever met op het kenteken "28IF". Paul zou zijn omgekomen in 1966 toen hij 25 was, Abbey Road komt uit 1969. Dus "Paul would be 28 if.... he was still alive".

Dat is wel erg vergezocht imo. McCartney steekt er zelf de draak mee;

album-Paul-McCartney-Paul-Is-Live.jpg

De foto is niet erg duidelijk maar er staat 51IS, zijn leeftijd toen het album uitkwam.

Link to comment
Delen op andere websites

Op een andere foto zit Paul in een kist, terwijl de andere 3 beatles er achter staan.

Wederom een misvatting. Voor zover ik weet (misschien heb jij een andere foto voor?) gaat het eigenlijk over de Yellow Submarine cover:

De Submarine zelf moet zogezegd McCartney's kist voorstellen.

Nee, ik heb het over deze foto:

post-70241-1250972939.jpg

Maar ik raad je echt aan die documentaire te kijken, echt interessant!

Link to comment
Delen op andere websites

Op een andere foto zit Paul in een kist, terwijl de andere 3 beatles er achter staan.

Wederom een misvatting. Voor zover ik weet (misschien heb jij een andere foto voor?) gaat het eigenlijk over de Yellow Submarine cover:

De Submarine zelf moet zogezegd McCartney's kist voorstellen.

Nee, ik heb het over deze foto:

post-70241-1250972939.jpg

Maar ik raad je echt aan die documentaire te kijken, echt interessant!

Die foto was al genomen voor het zogenaamde ongeluk gebeurde, dus dat klopt helemaal niet. Dat bedoel ik dus: Documentaire's als die zitten vol met fouten en dus eigenlijk niet echt interessant. Ik heb er wel eens een neutrale docu van gezien, van de BBC geloof ik zelfs, en daar hou ik het bij.

PS: Je gelooft het toch niet echt?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...