Jump to content

The Beatles


PowerPats

Recommended Posts

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • haai

    22

  • PowerPats

    20

  • ColdTurkey

    8

  • De Stofzuiger

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik wist niet eens dat ze hieraan deden, Wel jammer. Maar ik ga zo veel mogelijk ervan proberen te checken.

Als je wat Nederlandse radio hierover wilt horen incl samples moet je dit checken:

http://schiffersfm.omroep.nl/page/artikel/178600

Vrijdag 28 augustus 15:00 en dan doorspoelen naar 33 minuten. (doorspoel systeem is lastig, maar je moet op einde van balk klikken, wachten tot de balk naar achter gaat en terug op einde klikken tot je op juiste moment bent :7 )

Radio 2 is kut, maar toch :clown:

Bewerkt: door haai
Link to comment
Delen op andere websites

Maar eigenlijk zijn de remasters nog niet eens zo interessant! Om te beginnen zijn ze veel te laat uitgekomen (duh) en ten tweede wordt het veel interessant als alles ge-remixt wordt, net zoals op Love. Dan krijg je pas echte een goede geluidskwaliteit, want nu worden de originele mastertapes aangepast en worden er fouten in de tapes hersteld, drop outs worden gefixt (zoals je kan horen in BBC programma) etc. Maar bij de remixes worden alle sporen apart verbeterd, waardoor je een veel beter resultaat krijgt. Ter vergelijking:

http://www.dailymotion.com/user/DoublingBr...um-and-lo_music

Dit is een vergelijking tussen de originele versie uit de sixties van Back in The USSR en de versie van Love (geremixte versie dus). Een vrij groot verschil, moet ik zeggen!

Bij I am the Walrus exact dezelfde vergelijking en ook een groot verschil:

http://www.dailymotion.com/video/xp3xq_i-a...c-myst-tour-lov

Dus de remasters zijn nog niet eens zo interessant, de remixes wel. Maar geruchten gaan de ronde dat die pas het licht zien in 2012.. En met Apple weet je nooit.

Link to comment
Delen op andere websites

damn, Ik kende Love al maar ik had er nooit een hoge pet van op omdat ik altijd dacht dat de remixes een al geweldige origineel lied van the beatles helemaal zouden willen veranderen, Maar nu ik het echt naast elkaar hoor, Moet ik toch zeggen dat Love, toch wel iets meer pit heeft qua stem, instrumenten enz.

Link to comment
Delen op andere websites

damn, Ik kende Love al maar ik had er nooit een hoge pet van op omdat ik altijd dacht dat de remixes een al geweldige origineel lied van the beatles helemaal zouden willen veranderen, Maar nu ik het echt naast elkaar hoor, Moet ik toch zeggen dat Love, toch wel iets meer pit heeft qua stem, instrumenten enz.

Idd. Dus eigenlijk zou ik de remasters niet kopen. (tenzij je het geld makkelijk kan spenderen)

Ik luister overigens al jaren naar remasters die door een fan/audiokenner zijn gemaakt en die al wel wat beter zijn dan de originele CD versies. De authentieke remasters zullen nog wel beter zijn (die 'fan' is namelijk volledig gestopt met zijn activiteiten nadat hij de remasters hoorde) maar zo'n groot verschil, nah.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Excuseer me voor deze gigantische bump, maar dit topic kunnen we toch niet zomaar laten verstoffen? Ik was eigenlijk wel benieuwd wat jullie nou eigenlijk het meest overrated nummer van The Beatles vinden. En welk nummer is nou juist heel erg ondergewaardeerd?

Ik ben in ieder geval niet zo'n fan van het nummer 'Michelle'. Het klinkt zeurderig, alsof de band er eigenlijk helemaal geen zin in had. Verder zijn 'Help!' en 'Come Together' prima nummers, maar voor mij behoren ze absoluut niet tot het beste wat de band gemaakt heeft.

Tot m'n favorieten behoren 'Till There Was You', 'I Need You', 'Your Mother Should Know' en 'Mother Nature's Son'. Dit is slechts een kleine greep uit m'n favorieten, en het zijn ook wel de bekendere daarvan, maar ik zou er zo nog een heleboel kunnen opnoemen.

Bewerkt: door Empire
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk dat er weer wat leven in dit topic is gebracht. :tu:

Till there was you is inderdaad een geweldig nummer hoewel het eigenlijk van iemand anders was hebben The beatles dat nummer naar een heel nieuw niveau gebracht. De solo in dat nummer vind ik geweldig. :D

Het meest overrate nummer vind ik For the benefit of Mr Kite, het staat op misschien wel de geweldigste album ooit, Sergeant Peppers lonely hearts club band. Maar de haast verveelde stem van John maakt het voor mij moeilijk om dit liedje leuk te vinden. Het is gewoon erg saai, ook de achtergrondmuziek, geen boeiende solo's geluidseffecten etc. Jammer voor zo een album als SPLHCB.

favorieten is moeilijk voor mij, ik ga er nog even over nadenken. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een favoriete album kan ik ook niet 1, 2, 3 noemen. Ik vind Magical Mystery Tour geweldig, maar A Hard Day's Night en The Beatles/White Album zijn ook top. Die laatste heeft er voor gezorgd dat ik echt naar The Beatles ben gaan luisteren. Da's inmiddels alweer een hele tijd geleden, maar ik kan me nog herinneren dat ik vooral Martha My Dear (Dat over McCartney's hond gaat) een geweldig nummer vond. Andere favorieten van dat album waren (En zijn) Mother Nature's Son, Blackbird en Dear Prudence. Het is sowieso het album waar ik het meest naar geluisterd heb. M'n favoriet durf ik het echter niet te noemen, want 't album heeft veel concurrentie van de twee eerder genoemde albums.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 years later...

Wel, ik ben onlangs eigenlijk echt beginnen luisteren naar The Beatles. Natuurlijk kende ik ze al en kende ik liedjes van hun, maar begin dit jaar heb ik de cd's die ik thuis heb liggen uit de kast gevist en ben ik er naar beginnen luisteren. Hoe ik er eigenlijk opkwam was toen ik informatie opzocht of psychedelische liedjes. Toevallig hebben The Beatles er enkele gemaakt en, hoe kan het ook anders, ik vond ze steengoed.

Ik had eerder wel al geprobeerd om te luisteren naar The Beatles, maar ik ben dan snel afgehaakt. Ik gaf liedjes maar één kans, dan kan je nooit goed oordelen. Dat had ik met Lucy in the Sky with Diamonds bijvoorbeeld.

The Beatles zijn zeker de beste groep ooit voor mij. Er zijn wel andere groepen die goede liedjes maken, maar je kan onmogelijk rond de invloed en de legende die The Beatles zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Yellow Submarine de beste? In de soundtrack van de gelijknamige film kwam ie prima tot zijn recht, maar als album op zich vind ik het veruit hun zwakste plaat. Hey Bulldog is wel oke, maar ze hadden het mijns inziens niet verder moeten uitmelken na de film. Daar is het gewoon te experimenteel voor.

Net als twee jaar geleden (zie een paar posts hierboven) luister ik nog steeds veel naar de Fab Four. De liefde is alleen maar gegroeid, maar ik heb inmiddels wel andere favorieten. Ik ben vooral Rubber Soul en Sgt Peppers veel meer gaan waarderen. Fixing A Hole, Getting Better, Nowhere Man, In My Life, wat een nummers. _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Yellow Submarine het beste nummer? Grapje, toch? :puh: Mijn favoriete albums zijn toch wel A Hard Day's Night, Revolver, The Beatles en Abbey Road. Al zijn het allemaal wel klassiekers. Qua nummers is het te moeilijk maar als ik moest kiezen: Strawberry Fields Forever, A Day In The Life, In My Life, For No One, Tomorrow Never Knows, I'm Only Sleeping, ..

Link to comment
Delen op andere websites

Voor mij mist Yellow Submarine net dat beetje pit om er bovenuit te steken. Het beste nummer kan ik niet meteen aanduiden, de meesten zijn wel goed: Lucy in the Sky with Diamonds, Strawberry Fields Forever, Hard Day's Night,...

De lijst kan nog wel even door gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...