SpacyColours Geplaatst: 29 januari 2013 Rapport Geplaatst: 29 januari 2013 Ik heb laatst voor het eerst Abbey Road geluisterd. Hopelijk zijn hier geen gefrustreerde babyboomers die nu roepen dat ik dat al veertig jaar eerder had moeten doen, want daar kan ik niet zo goed tegen. Het is sowieso niet dé muziek dat in mijn straatje past, maar ik wilde het eens proberen. Hiervoor was ik nog totaal onbekend bij The Beatles (op een paar classics na). Ik heb er wel van genoten in ieder geval. Het straalt een beetje de "kracht van simpelheid" uit. Niet op de manier zoals een Ke$ha dat hedendaags tentoonspreidt (oersimpele lyrics, toch niet te verstaan door de autotune en het feit dat niemand het ook echt boeit wat ze zingt, zolang het maar een voorspelbaar dansritme heeft), maar op een luchtige, pure manier. Je merkt dat er liefde in de muziek is gestopt, wat elke klank al een stuk waardevoller maakt dan het geloopde geblèr van Ke$ha, die duidelijk geen enkele liefde voor muz... ach waar ben ik ook mee bezig, appels met stront vergelijken. Lekker makkelijk, Spacy! Dit soort muziek bestaat nog steeds, in bijvoorbeeld de vorm van John Mayer. En het is niet beter dan dat van Ke$ha en ook niet slechter. De cultuur is verrijkt, niet veranderd, Spacy. In de jaren 70 kon je kiezen uit chocoladeijs en vanille-ijs, waar je allebei dol op bent. Nu bestaan beide smaken nog steeds, maar aangevuld met allerlei nieuwe smaken, waarvan je er een hoop lust én een hoop niet lust. Dat maakt jouw chocolade-ijsje er niet minder lekker op. Abbey Road is een goed album vind ik! Reageren
NickDrake Geplaatst: 29 januari 2013 Rapport Geplaatst: 29 januari 2013 Eerst The Beatles vergelijken met Kesha en dan met John Mayer. Ik weet niet wat erger is.. Maar serieus: Goede keuze, Abbey Road is een fantastisch album natuurlijk. Na het debacle bij de Let It Be opnames hebben ze nog een keer (iedereen wist wel dat het het laatste album ging zijn) alles gegeven, zijn prachtige liedjes uitgekomen. Something blijft een prachtige ballad en de medley op kant 2 is legendarisch natuurlijk. En dan heb ik het nog niet over I Want You (She's So Heavy) gehad, damn. Je moet maar eens naar Revolver luisteren SpacyColours, wat meer pop misschien maar bevat stuk voor stuk klassiekers. En Yellow Submarine. Voor die tijd zo'n legendarisch album.. Reageren
Silverbyte Geplaatst: 30 januari 2013 Rapport Geplaatst: 30 januari 2013 (bewerkt) Revolver is een mooi album, ja. 'Here, There and Everywhere' is één van mijn favorieten van dat album, wat een prachtig nummer. Dit is trouwens ook een ijzersterke melodie: Bewerkt: 30 januari 2013 door Silverbyte Reageren
Michael Geplaatst: 13 februari 2015 Rapport Geplaatst: 13 februari 2015 De laatste tijd heb ik maar weer eens geluisterd naar The Beatles. Hun hebben echt hele mooie nummers gemaakt! Op dit moment zit Michelle van The Beatles in mijn achterhoofd en Blackbird. Reageren
NicolaB Geplaatst: 14 februari 2015 Rapport Geplaatst: 14 februari 2015 Er zitten zeker leuke tussen, maar ook (zoals gewoonlijk) mindere nummers. Soms heb je dan nummers die gewoon gaar zijn en die vind dan iedereen toch nog wel leuk. Was het van een andere minder bekende band, dan had niemand er naar geluisterd. Reageren
Michael Geplaatst: 29 december 2015 Rapport Geplaatst: 29 december 2015 Mocht men het nog niet weten, The Beatles is sinds kerstavond onder ander te luisteren op Spotify en sommige nummers zijn al bijna drie miljoen keer beluisterd. Echt genieten van de vele oude nummers die deze mensen hebben gemaakt in uitstekende kwaliteit. Even wat anders dan de vreselijke kwaliteit die je meestal krijgt bij Youtube. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 29 december 2015 Rapport Geplaatst: 29 december 2015 Op dit moment luister ik naar de muziek van een kerstmarkt hier in de buurt. Beetje jazzy versie van Let it Be en Yesterday zijn al voorbij gekomen. Heerlijk. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.