Sublime Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 (bewerkt) een paar dagen geleden begon het.. en nu zit het op alle computers in het huis en ook meerdere virussen.. het begon met een tracking cookie.. nouw, gezeur van virusscanner ect... dus ik op verwijdere drukken, daarna meeredere inbraak pogingen in mijn computer (zegt virusscanner (Norton(elke keer als ik scan haal ik het stekkertje eruit))) dat was dus al aardig kut maar nu is het alleen erger geworden.. ik heb ook al spyware doctor op alle computers gezet en btw op de andere computer staat nod32. maar het virus word alleen erger! meerdere scans halen meerdere virussen/trojans/addware tevoorschijn computer 1: spyware doctor: Bedreigingen 26, 133 infecties nod32 in totaal 14 keer een trojan melding computer 2: spyware doctor: Bedreigingen 37, 823 infecties northon 4 keer inbraak pogingen en nog een paar trojans.. (houd wel in de gaten dat op de ene computer northon + spyware doctor en de andere computer nod32 en spyware docter opstaat) zelfs onder het typen van dit bericht heb ik aardig wat venstertjes, meldingen en w8tijd (voor scannen) moet wegklikken. een paar voorbeelden van namen: spyware known bad sites trojan cws trojan in mozilla firefox addware en nog een hele hoop ander gezeur.. het lijkt wel of ik een virus heb dat andere virussen download.. ik ben hopeloos.. kan iemand me helpen? notitie! ook héél veel keyloggers, en spyware..(allebei de computers) en op computer 1 was eerst nog niets aan de hand... ik kan geeneens normaal een spelletje spelen dus asjeblieft reageer als je hier iets van weet! Bewerkt: 20 oktober 2008 door Maikle Reageren
TomHagen Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 Dus als je scant haal je de internetstekker eruit? Of de elektriciteitsstekker? Maar je kan toch gewoon scannen met Norton, en dan alles wat hij vind verwijderen? Het lijkt er in ieder geval op dat je PC flink verkloot is. Scannen met Spybot - Search & Destroy en Ad-Aware wil misschien wel helpen. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 (bewerkt) http://www.malwarebytes.org/mbam.php Deze gebruik ik en die werkt heel goed. Het heeft mijn PC al eens gered. >KLIK< Dit is de Directe Downloadlink Bewerkt: 20 oktober 2008 door zamg0d1 Reageren
.Senne Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 (bewerkt) yep. download malwarebytes anti malware. verwijdert met en scan van 1 tot 2 uur alle troep van je pc, én is daarmee een van de beste virus/malware/andere junk vernietigers. download >>hier<< een gratis versie. (geen gebruikslimiet van 30 dagen ofzo, dus geen zorgen. ) download het, installeer het, laat het zoeken naar updates en wanneer dat allemaal gedaan is, kies je voor 'volledige scan'. laat 'm dan een paar uurtjes lustig scannen (hangt af van hoeveelheid bestanden op pc) en wanneer de scan gedaan is, kies je 'verwijderen'. dan verwijdert ie alle foute bestanden op je pc, die er niet thuishoren. hij zal dan waarschijnlijk vragen om je pc herop te starten. doe dit, en dan zou je pc weer tip top in orde moeten zijn. heb je trouwens door die virus fake-alerts als 'virus detected' , bijvoorbeeld onderaan naast de klok in XP of vista, een paar fake virusscanners erbij en een nieuwe duistere taakbalk in internet explorer erbij? zo ja, verwijder dan alle niet-gewenste processen van je pc, en zoek naar de naam van de taakbalk in je pc. verwijder dan <naam van taakbalk>.dll uit waar je dat vindt, en dan ben je daar ook al vanaf. zo'n taakbalken verwijzen je namelijk door naar slechte sites. vragen? PM me, of post ze hier naar me. EDIT @ Zamg0d1: jij onderkruiper Bewerkt: 20 oktober 2008 door senneken Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 Door verspreiding te voorkomen via MSN en E-mail en dergelijke is het beste je computer af te sluiten van je internet. Download op een nog vrij schone computer Asquared Anti-virus, wanneer je je computer hebt afgesloten van het internet ga je een scan doen met A2 (Asquared). Wat je moet doen is het volgende, verwijder in ieder geval het geen wat je gevonden hebt met die andere programma's. Trek de kabel uit je computer en ga vervolgens je software installeren die ik je net heb aangeraden. Wanneer je dit gedaan hebt laat je hem een diepe scan uit voeren, nu vraag je je misschien af waarom een diepe scan. Virussen kunnen diep zitten op een lange termijn kunnen ze ook in je clusters komen van je hardeschijf en daar blijven zitten. Maar eerst wat meer over Asquared, hier vind je informatie over Asquared; http://www.gtaforum.nl/index.php?s=&sh...t&p=1027091 Waarom moet je internet afsluiten, sommige virussen leggen contact met de maker om informatie die je nu intypt door te sturen. Ook bestaan er virussen die zich zelf door sturen naar je vrienden. Naast al deze informatie is het belangrijk dat hij zich niet verspreid over je systeem en zich codeert en weer op een andere plek zit. Nogmaals doe wat ik zeg en je bent er in no-time van af. Als je dit af hebt, doe je het volgende; Start je computer opnieuw op en ga naar systeem herstel, en schakel je hem uit op beide stations. Daarna start je je computer opnieuw op (Zonder INTERNET). Daarna ga je terug naar Systeem herstel en schakel je hem weer in. Waarom inschakelen en uitschakelen? Als je een virus hebt gehad, nestelt hij zich overal dus ook in je systeem herstel punten. En heb je is een probleem en je herstelt je pc terug naar het punt waar je net die virus had, zit je weer met hetzelfde. Succes. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 (bewerkt) Als laatste optie rest je maar 1 ding: Je PC herïnstalleren. M'n broer heeft dit moeten doen. Een vriend van 'm heeft wat ervaring met PC's en hij had het voor hem gedaan. Mijn PC heeft hij ook onder handen genomen. Sommige virussen roei je alleen op die manier uit. Gebruik dit alsjeblieft als laatste optie, want het is een heel karwei om je PC te herïnstalleren. In de winkel zou ik het niet doen, véél te duur. Toevallig iemand in je buurt die verstand heeft van computers? Wel, nu gaan we beginnnen over wat we eerst gaan doen: Het eraf te krijgen zonder 'dramatische' stappen. Probeer AVG 8.0 Free eens uit. Het is gratis en ik vind het een prima scanner. Probeer ook Adaware Free eens uit. Ohja, om je PC sneller te doen werken en 'brol' af je PC te doen, installeer dan maar een ATF Cleaner. Alle Virusscanners/Cleaner(s) die ik gaf zijn gratis. Bewerkt: 20 oktober 2008 door MegaPilot Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 Als laatste optie rest je maar 1 ding: Je PC herïnstalleren. M'n broer heeft dit moeten doen. Een vriend van 'm heeft wat ervaring met PC's en hij had het voor hem gedaan. Mijn PC heeft hij ook onder handen genomen. Sommige virussen roei je alleen op die manier uit. Gebruik dit alsjeblieft als laatste optie, want het is een heel karwei om je PC te herïnstalleren. In de winkel zou ik het niet doen, véél te duur. Toevallig iemand in je buurt die verstand heeft van computers? Wel, nu gaan we beginnnen over wat we eerst gaan doen: Het eraf te krijgen zonder 'dramatische' stappen. Probeer AVG 8.0 Free eens uit. Het is gratis en ik vind het een prima scanner. Probeer ook Adaware Free eens uit. Ohja, om je PC sneller te doen werken en 'brol' af je PC te doen, installeer dan maar een ATF Cleaner. Alle Virusscanners/Cleaner(s) die ik gaf zijn gratis. Virussen laten altijd data achter op je hardeschijf. Ik kan de virussen nog steeds terug halen die ik vorig jaar heb verwijderd, als voorbeeld. Mensen denken dat ze met een format alle data wel kwijt zijn. Maar er blijven altijd data staan. Download Recuva maar eens van de makers van CCleaner. Kijk maar eens wat hij terug haalt voor je . Het enige hoe je alles weg kan halen is door het over te schrijven, overschrijven, overschrijven... keer op keer. dan wis je het. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 Als laatste optie rest je maar 1 ding: Je PC herïnstalleren. M'n broer heeft dit moeten doen. Een vriend van 'm heeft wat ervaring met PC's en hij had het voor hem gedaan. Mijn PC heeft hij ook onder handen genomen. Sommige virussen roei je alleen op die manier uit. Gebruik dit alsjeblieft als laatste optie, want het is een heel karwei om je PC te herïnstalleren. In de winkel zou ik het niet doen, véél te duur. Toevallig iemand in je buurt die verstand heeft van computers? Wel, nu gaan we beginnnen over wat we eerst gaan doen: Het eraf te krijgen zonder 'dramatische' stappen. Probeer AVG 8.0 Free eens uit. Het is gratis en ik vind het een prima scanner. Probeer ook Adaware Free eens uit. Ohja, om je PC sneller te doen werken en 'brol' af je PC te doen, installeer dan maar een ATF Cleaner. Alle Virusscanners/Cleaner(s) die ik gaf zijn gratis. AVG is juist af te raden. Dit omdat het elke EXE File op je PC ziet als een Trojan. Dat kan heel erg vervelend zijn als je bijvoorbeeld aan het Gamen bent of iets anders Full-Screen, Dan krijg je steeds meldingen. Dit had ik ook. Totdat ik AVG van me PC afgooide Reageren
.Senne Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 Als laatste optie rest je maar 1 ding: Je PC herïnstalleren. M'n broer heeft dit moeten doen. Een vriend van 'm heeft wat ervaring met PC's en hij had het voor hem gedaan. Mijn PC heeft hij ook onder handen genomen. Sommige virussen roei je alleen op die manier uit. Gebruik dit alsjeblieft als laatste optie, want het is een heel karwei om je PC te herïnstalleren. In de winkel zou ik het niet doen, véél te duur. Toevallig iemand in je buurt die verstand heeft van computers? Wel, nu gaan we beginnnen over wat we eerst gaan doen: Het eraf te krijgen zonder 'dramatische' stappen. Probeer AVG 8.0 Free eens uit. Het is gratis en ik vind het een prima scanner. Probeer ook Adaware Free eens uit. Ohja, om je PC sneller te doen werken en 'brol' af je PC te doen, installeer dan maar een ATF Cleaner. Alle Virusscanners/Cleaner(s) die ik gaf zijn gratis. AVG is een virus op zichzelf het vindt uitzonderlijk eens een virus, en kan het dan meestal niet verwijderen. Malware-progjes zoals malwarebytes en het door nemean aangeraden Asquared zijn veel krachtiger dan gewone virusscanners. overigens: meestal beginnen mensen direct te flippen wanneer ze een virus hebben, en denken ze dat de enige oplossing de OS herinstalleren is, terwijl meestal dat virus met een paar scannetjes compleet verdwenen is.. dus probeer gewoon een paar krachtige malware scanners uit, en als er niets meer helpt, is windows herinstalleren misschien toch de enige oplossing. Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 Als laatste optie rest je maar 1 ding: Je PC herïnstalleren. M'n broer heeft dit moeten doen. Een vriend van 'm heeft wat ervaring met PC's en hij had het voor hem gedaan. Mijn PC heeft hij ook onder handen genomen. Sommige virussen roei je alleen op die manier uit. Gebruik dit alsjeblieft als laatste optie, want het is een heel karwei om je PC te herïnstalleren. In de winkel zou ik het niet doen, véél te duur. Toevallig iemand in je buurt die verstand heeft van computers? Wel, nu gaan we beginnnen over wat we eerst gaan doen: Het eraf te krijgen zonder 'dramatische' stappen. Probeer AVG 8.0 Free eens uit. Het is gratis en ik vind het een prima scanner. Probeer ook Adaware Free eens uit. Ohja, om je PC sneller te doen werken en 'brol' af je PC te doen, installeer dan maar een ATF Cleaner. Alle Virusscanners/Cleaner(s) die ik gaf zijn gratis. AVG is een virus op zichzelf het vindt uitzonderlijk eens een virus, en kan het dan meestal niet verwijderen. Malware-progjes zoals malwarebytes en het door nemean aangeraden Asquared zijn veel krachtiger dan gewone virusscanners. overigens: meestal beginnen mensen direct te flippen wanneer ze een virus hebben, en denken ze dat de enige oplossing de OS herinstalleren is, terwijl meestal dat virus met een paar scannetjes compleet verdwenen is.. dus probeer gewoon een paar krachtige malware scanners uit, en als er niets meer helpt, is windows herinstalleren misschien toch de enige oplossing. Nogmaals, je denkt dat het weg is. Het zit zelfs in je systeem herstel punten... Lees mijn quote hier onder. Als laatste optie rest je maar 1 ding: Je PC herïnstalleren. M'n broer heeft dit moeten doen. Een vriend van 'm heeft wat ervaring met PC's en hij had het voor hem gedaan. Mijn PC heeft hij ook onder handen genomen. Sommige virussen roei je alleen op die manier uit. Gebruik dit alsjeblieft als laatste optie, want het is een heel karwei om je PC te herïnstalleren. In de winkel zou ik het niet doen, véél te duur. Toevallig iemand in je buurt die verstand heeft van computers? Wel, nu gaan we beginnnen over wat we eerst gaan doen: Het eraf te krijgen zonder 'dramatische' stappen. Probeer AVG 8.0 Free eens uit. Het is gratis en ik vind het een prima scanner. Probeer ook Adaware Free eens uit. Ohja, om je PC sneller te doen werken en 'brol' af je PC te doen, installeer dan maar een ATF Cleaner. Alle Virusscanners/Cleaner(s) die ik gaf zijn gratis. Virussen laten altijd data achter op je hardeschijf. Ik kan de virussen nog steeds terug halen die ik vorig jaar heb verwijderd, als voorbeeld. Mensen denken dat ze met een format alle data wel kwijt zijn. Maar er blijven altijd data staan. Download Recuva maar eens van de makers van CCleaner. Kijk maar eens wat hij terug haalt voor je . Het enige hoe je alles weg kan halen is door het over te schrijven, overschrijven, overschrijven... keer op keer. dan wis je het. Reageren
Oldage Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 Waarom raden jullie AVG nou in godsnaam af? Ik gebruik hem bijna altijd , verwijdert ELKE file dat een virus is , zegt niet dat elke .exe een virus is , kortom , het perfecte anti virus programma. Het ligt waarschijnlijk aan de instelling bij jullie Reageren
.Senne Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 (bewerkt) niet elk virus. ik heb er namelijk 2 gehad, en heb deze twee keer verwijderd met malwarebytes. voor de scan, kon ik -niet meer in configuratiescherm -niet meer in m'n harde schijf (wel nog via systeembeheer) -niet meer in taakbeheer -m'n achtergrond was wit, en kon dat niet meer veranderen -naast m'n xp klok stond virus detected -m'n browser had er een fancy taakbalk bij -er stonden fake icoontjes op m'n desktop naar fake virusscanners -de helft van m'n desktop icoontjes waren verdwenen. één scan van malwarebytes, en alle problemen waren verdwenen als sneeuw voor de zon, en nooit meer teruggekomen. @ hierboven: of hoe je je pc gebruikt AVG is gewoon niet goed voor mijn bezigheden op de pc, het houdt niets van virussen tegen, en aanschouwt niet-virussen als virussen en verwijdert ze enzo. en @ maikle: doe dan gewoon een scannetje met malware, en dan ben je waarschijnlijk van de andere problemen ook af. Bewerkt: 20 oktober 2008 door senneken Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 (bewerkt) Waarom raden jullie AVG nou in godsnaam af?Ik gebruik hem bijna altijd , verwijdert ELKE file dat een virus is , zegt niet dat elke .exe een virus is , kortom , het perfecte anti virus programma. Het ligt waarschijnlijk aan de instelling bij jullie Ik had het al vanaf dat ik het downloadde en op mijn PC installeerde. Dus AVG is heel erg af te raden @hierboven: Ik heb dat ook gehad. Alleen toen kende ik Malware Byte Antimal nog niet. Nu heb ik die gewoon op me PC staan en gebruik ik het. Alleen ik heb er een klein vraagje over: Vind het uit zichzelf Virussen zoals AVG doet? Dus dat als er een Virus gevonden is dat ik een melding krijg? Of moet ik gewoon telkens zelf scannen? Bewerkt: 20 oktober 2008 door zamg0d1 Reageren
Sublime Geplaatst: 20 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 Door verspreiding te voorkomen via MSN en E-mail en dergelijke is het beste je computer af te sluiten van je internet.Download op een nog vrij schone computer Asquared Anti-virus, wanneer je je computer hebt afgesloten van het internet ga je een scan doen met A2 (Asquared). Wat je moet doen is het volgende, verwijder in ieder geval het geen wat je gevonden hebt met die andere programma's. Trek de kabel uit je computer en ga vervolgens je software installeren die ik je net heb aangeraden. Wanneer je dit gedaan hebt laat je hem een diepe scan uit voeren, nu vraag je je misschien af waarom een diepe scan. Virussen kunnen diep zitten op een lange termijn kunnen ze ook in je clusters komen van je hardeschijf en daar blijven zitten. Maar eerst wat meer over Asquared, hier vind je informatie over Asquared; http://www.gtaforum.nl/index.php?s=&sh...t&p=1027091 Waarom moet je internet afsluiten, sommige virussen leggen contact met de maker om informatie die je nu intypt door te sturen. Ook bestaan er virussen die zich zelf door sturen naar je vrienden. Naast al deze informatie is het belangrijk dat hij zich niet verspreid over je systeem en zich codeert en weer op een andere plek zit. Nogmaals doe wat ik zeg en je bent er in no-time van af. Als je dit af hebt, doe je het volgende; Start je computer opnieuw op en ga naar systeem herstel, en schakel je hem uit op beide stations. Daarna start je je computer opnieuw op (Zonder INTERNET). Daarna ga je terug naar Systeem herstel en schakel je hem weer in. Waarom inschakelen en uitschakelen? Als je een virus hebt gehad, nestelt hij zich overal dus ook in je systeem herstel punten. En heb je is een probleem en je herstelt je pc terug naar het punt waar je net die virus had, zit je weer met hetzelfde. Succes. ok, maar wanneer moet ik scannen? aan het begin van het verhaal of na het uitschakelen van systeem herstel? Reageren
Oldage Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 Waarom raden jullie AVG nou in godsnaam af?Ik gebruik hem bijna altijd , verwijdert ELKE file dat een virus is , zegt niet dat elke .exe een virus is , kortom , het perfecte anti virus programma. Het ligt waarschijnlijk aan de instelling bij jullie Ik had het al vanaf dat ik het downloadde en op mijn PC installeerde. Dus AVG is heel erg af te raden Je hebt de begininstellingen toch verandert...? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.