Jump to content

[help] héél ieritant virus


Sublime

Recommended Posts

niet elk virus.

ik heb er namelijk 2 gehad, en heb deze twee keer verwijderd met malwarebytes.

voor de scan, kon ik

-niet meer in configuratiescherm

-niet meer in m'n harde schijf (wel nog via systeembeheer)

-niet meer in taakbeheer

-m'n achtergrond was wit, en kon dat niet meer veranderen

-naast m'n xp klok stond virus detected

-m'n browser had er een fancy taakbalk bij

-er stonden fake icoontjes op m'n desktop naar fake virusscanners

-de helft van m'n desktop icoontjes waren verdwenen.

één scan van malwarebytes, en alle problemen waren verdwenen als sneeuw voor de zon, en nooit meer teruggekomen. :Y

dit precies hetzelfde had ik ook, deze problemen zijn weg maar daarvoor heb ik andere gekregen..

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom raden jullie AVG nou in godsnaam af?

Ik gebruik hem bijna altijd , verwijdert ELKE file dat een virus is , zegt niet dat elke .exe een virus is , kortom , het perfecte anti virus programma.

Het ligt waarschijnlijk aan de instelling bij jullie :puh:

Geweldig Av hoor, kan nooit updaten, krijg elk uur een melding dat er een virus inzit, kan bijna niks afstellen noem maar op. Download eerst gewoon malwarebytes en scan je pc MET DE INTERNETKABEL ERUIT! daarna start je je pc opnieuw op en schakel je de herstelconsole uit, alle herstelpunten zullen verwijdert worden, nu start je je pc opnieuw op en voila weg virus.

niet elk virus.

ik heb er namelijk 2 gehad, en heb deze twee keer verwijderd met malwarebytes.

voor de scan, kon ik

-niet meer in configuratiescherm

-niet meer in m'n harde schijf (wel nog via systeembeheer)

-niet meer in taakbeheer

-m'n achtergrond was wit, en kon dat niet meer veranderen

-naast m'n xp klok stond virus detected

-m'n browser had er een fancy taakbalk bij

-er stonden fake icoontjes op m'n desktop naar fake virusscanners

-de helft van m'n desktop icoontjes waren verdwenen.

één scan van malwarebytes, en alle problemen waren verdwenen als sneeuw voor de zon, en nooit meer teruggekomen. yep.gif

@ hierboven: of hoe je je pc gebruikt yep.gif AVG is gewoon niet goed voor mijn bezigheden op de pc, het houdt niets van virussen tegen, en aanschouwt niet-virussen als virussen en verwijdert ze enzo.

en @ maikle: doe dan gewoon een scannetje met malware, en dan ben je waarschijnlijk van de andere problemen ook af.

Ik had exact hetzlefde virus, malwarebytes had toen ook mijn computer gered.

maikle ik zou maar snel de internetkabel eruit trekken en malwarebytes van een andere pc downloaden, installeer hem dan op een cd en bevelig de cd tegen schirijven(heel belangrijk) dan scan je via dit op jou pc, en het snel doen is handig, zo bestaan er trojan horses die in je bios gaan zitten en als hij daar inkomt is je pc niet meer te redden.

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had het al vanaf dat ik het downloadde en op mijn PC installeerde. Dus AVG is heel erg af te raden

@hierboven: Ik heb dat ook gehad. Alleen toen kende ik Malware Byte Antimal nog niet. Nu heb ik die gewoon op me PC staan en gebruik ik het. Alleen ik heb er een klein vraagje over: Vind het uit zichzelf Virussen zoals AVG doet? Dus dat als er een Virus gevonden is dat ik een melding krijg? Of moet ik gewoon telkens zelf scannen?

dat is enkel bij de betalende versie van malwarebytes.

dan heb je real-time protection en dagelijkse scan.

bij de free version heb je niet echt goede protection, die is enkel goed als je al een virus hebt.

:cya:

@ wesley: helemaal hetzelfde virus zal het wel niet geweest zijn, enkel een gelijkaardig.

zo een soort virussen heet Bomber, en is niet leuk om te hebben :puh:

trojans en worms zijn niets tegenover zoiets.

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Door verspreiding te voorkomen via MSN en E-mail en dergelijke is het beste je computer af te sluiten van je internet.

Download op een nog vrij schone computer Asquared Anti-virus, wanneer je je computer hebt afgesloten van het internet ga je een scan doen met A2 (Asquared).

Wat je moet doen is het volgende, verwijder in ieder geval het geen wat je gevonden hebt met die andere programma's.

Trek de kabel uit je computer en ga vervolgens je software installeren die ik je net heb aangeraden.

Wanneer je dit gedaan hebt laat je hem een diepe scan uit voeren, nu vraag je je misschien af waarom een diepe scan. Virussen kunnen diep zitten op een lange termijn kunnen ze ook in je clusters komen van je hardeschijf en daar blijven zitten.

Maar eerst wat meer over Asquared, hier vind je informatie over Asquared;

http://www.gtaforum.nl/index.php?s=&sh...t&p=1027091

Waarom moet je internet afsluiten, sommige virussen leggen contact met de maker om informatie die je nu intypt door te sturen. Ook bestaan er virussen die zich zelf door sturen naar je vrienden. Naast al deze informatie is het belangrijk dat hij zich niet verspreid over je systeem en zich codeert en weer op een andere plek zit.

Nogmaals doe wat ik zeg en je bent er in no-time van af.

Als je dit af hebt, doe je het volgende;

Start je computer opnieuw op en ga naar systeem herstel, en schakel je hem uit op beide stations.

Daarna start je je computer opnieuw op (Zonder INTERNET). Daarna ga je terug naar Systeem herstel en schakel je hem weer in.

Waarom inschakelen en uitschakelen?

Als je een virus hebt gehad, nestelt hij zich overal dus ook in je systeem herstel punten. En heb je is een probleem en je herstelt je pc terug naar het punt waar je net die virus had, zit je weer met hetzelfde.

Succes. :)

ok, maar wanneer moet ik scannen? aan het begin van het verhaal of na het uitschakelen van systeem herstel?

Download het bestand, schakel je internet uit en daarna scannen.

Heb je dat gedaan verwijder alles. En daarna opnieuw opstarten, Systeem herstel uitschakelen, Opnieuw opstarten, Systeem herstel inschakelen. Internet er in. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Download het bestand, schakel je internet uit en daarna scannen.

Heb je dat gedaan verwijder alles. En daarna opnieuw opstarten, Systeem herstel uitschakelen, Opnieuw opstarten, Systeem herstel inschakelen. Internet er in. :)

ok bedankt.. nu ga ik het bij de 2 computers doen

Link to comment
Delen op andere websites

Succes, als er problemen zijn stel je vragen gerust ook mijn inbox staat open voor je vragen. :)

:dans::dans::dans::dans::dans::dans::dans::dans:

lol, 1tje helemaal klaar andere moet ik nog ff met die andere scanner want die vind ook nog virussen die de ander niet vind :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Succes, als er problemen zijn stel je vragen gerust ook mijn inbox staat open voor je vragen. :)

:dans::dans::dans::dans::dans::dans::dans::dans:

lol, 1tje helemaal klaar andere moet ik nog ff met die andere scanner want die vind ook nog virussen die de ander niet vind :puh:

Netjes. :)

Hopelijk is het binnenkort helemaal weer in orde. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...