Jorge_F Geplaatst: 6 november 2008 Rapport Geplaatst: 6 november 2008 Eigenlijk heb ik maar één vraagje: waarom maken jullie 100.000 gebouwen als je nog niet eens een eiland hebt? En als je het eiland wilt gaan maken in SketchUp, dan geef ik de raad je tijd niet te verdoen. Want niemand gaat rondrijden op een eiland waarvan het strand in een rechte lijn afloopt. Ik raad jullie aan een 3DS Maxer te regelen voor deze mod anders heeft het allemaal geen enkele nut!
Jozz Geplaatst: 6 november 2008 Rapport Geplaatst: 6 november 2008 Ik ben een 3ds maxer, maar ik werk niet volledig mee met alle models enz enz.
Hackman Geplaatst: 6 november 2008 Rapport Geplaatst: 6 november 2008 Eigenlijk heb ik maar één vraagje: waarom maken jullie 100.000 gebouwen als je nog niet eens een eiland hebt?En als je het eiland wilt gaan maken in SketchUp, dan geef ik de raad je tijd niet te verdoen. Want niemand gaat rondrijden op een eiland waarvan het strand in een rechte lijn afloopt. Ik raad jullie aan een 3DS Maxer te regelen voor deze mod anders heeft het allemaal geen enkele nut! Je hebt inderdaad wel gelijk maar misschien dat jij het dan kan gaan doen, verder niet lullig bedoelt ofzo maar gewoon dat je kan laten zien hoe je het precies bedoelt aangezien ik het even niet helemaal kan begrijpen. Dat stuk dat recht naar beneden loopt (wat jij bedoelt denk ik?) wordt naar mijn weten nog aangepast want de modificatie is immers nog niet af en met Sketch-Up kun je met de Follow Me tool ook het zo maken dat hij wat langzamer naar beneden gaat dus niet zo ruw alleen ik heb het geprobeerd en dat ging nogal lastig en ik denk niet dat dit met 3DsMax anders gaat worden, maar misschien dat het met 3DsMax wel goed wil; ik weet namelijk niet alle functies.
Jorge_F Geplaatst: 6 november 2008 Rapport Geplaatst: 6 november 2008 Eigenlijk heb ik maar één vraagje: waarom maken jullie 100.000 gebouwen als je nog niet eens een eiland hebt?En als je het eiland wilt gaan maken in SketchUp, dan geef ik de raad je tijd niet te verdoen. Want niemand gaat rondrijden op een eiland waarvan het strand in een rechte lijn afloopt. Ik raad jullie aan een 3DS Maxer te regelen voor deze mod anders heeft het allemaal geen enkele nut! Je hebt inderdaad wel gelijk maar misschien dat jij het dan kan gaan doen, verder niet lullig bedoelt ofzo maar gewoon dat je kan laten zien hoe je het precies bedoelt aangezien ik het even niet helemaal kan begrijpen. Dat stuk dat recht naar beneden loopt (wat jij bedoelt denk ik?) wordt naar mijn weten nog aangepast want de modificatie is immers nog niet af en met Sketch-Up kun je met de Follow Me tool ook het zo maken dat hij wat langzamer naar beneden gaat dus niet zo ruw alleen ik heb het geprobeerd en dat ging nogal lastig en ik denk niet dat dit met 3DsMax anders gaat worden, maar misschien dat het met 3DsMax wel goed wil; ik weet namelijk niet alle functies. Haha, ik kan het wel gaan doen maar ik heb geen zin en tijd daarin . Ik kan wel een voorbeeldje laten zien van wat ik bedoel en zelf gemaakt heb. Waarschijnlijk ken je mij niet zo goed omdat ik niet meer zo actief ben op het forum maar ik ben een van de betere modellers hier (komt arrogant over, is het ook:p). Hier een voorbeeld van een nette afgang naar water die een beetje smooth loopt en niet een strakke diagonale lijn is: En wat jullie nu maken is dit: Bovendien heb ik gezien dat jullie in SketchUp heel veel teksten modellen (dus 3d maken). Dat is, met alle respect, ongelofelijk dom! Teksten op gebouwen maak je bijna altijd door middel van textures (plaatjes die je op je model gooit). Anders krijg je ontelbaar veel bugs, en vooral met SketchUp. Die bugs uitten zich in ontzichtbare muren ingame wat zeer vervelend is voor de gameplay. Daarom raad ik jullie aan 3ds max te leren of anders zoveel mogelijk poly's te vermijden in SketchUp. Anders kan je een TC wel vergeten natuurlijk.
Hackman Geplaatst: 6 november 2008 Rapport Geplaatst: 6 november 2008 (bewerkt) Haha, ik kan het wel gaan doen maar ik heb geen zin en tijd daarin . Ik kan wel een voorbeeldje laten zien van wat ik bedoel en zelf gemaakt heb. Waarschijnlijk ken je mij niet zo goed omdat ik niet meer zo actief ben op het forum maar ik ben een van de betere modellers hier (komt arrogant over, is het ook:p).Hier een voorbeeld van een nette afgang naar water die een beetje smooth loopt en niet een strakke diagonale lijn is: -PLAATJES- Bovendien heb ik gezien dat jullie in SketchUp heel veel teksten modellen (dus 3d maken). Dat is, met alle respect, ongelofelijk dom! Teksten op gebouwen maak je bijna altijd door middel van textures (plaatjes die je op je model gooit). Anders krijg je ontelbaar veel bugs, en vooral met SketchUp. Die bugs uitten zich in ontzichtbare muren ingame wat zeer vervelend is voor de gameplay. Daarom raad ik jullie aan 3ds max te leren of anders zoveel mogelijk poly's te vermijden in SketchUp. Anders kan je een TC wel vergeten natuurlijk. Dat je tot een van de betere modellers behoort was mij al een klein beetje duidelijk, ik heb namelijk een tutorial van je gelezen en ik moet zeggen dat je erg professioneel overkwam. Verder snap ik best dat je er geen zin in hebt maar toch bedankt dat je ons er even op hebt gewezen, ik denk dat dit zo snel mogelijk wordt gefixt (met Sketch-Up natuurlijk!) en dan is ons probleempje opgelost hoop ik. Dat een TC moeilijk gaat worden waren wij ook al over uit om de volgende reden(en): - Een TC duurt ongelovelijk lang - Een teveel aan poly's is zo meegenomen als ik kijk wat sommigen allemaal bouwen.. - Ontzettend veel bugs (wat jij dus nu aan ons vertelt) - En nog meer! Daarom zijn wij nu bezig met een eiland en misschien later nog een TC (waar ik eigenlijks zwaar op tegen ben nu ik er even goed bij na denk) omdat een TC gewoon even te veel werk met zich meeneemt en vooral met Sketch-Up. Verder verloopt het proces nogal rommelig een traag en wanneer we een bespreking hebben (via Msn) dan wordt er bijna alleen maar geklootvioold. Okee, nu mogen jullie weer wat zeggen! Bewerkt: 6 november 2008 door Hackman
Beagle Geplaatst: 6 november 2008 Rapport Geplaatst: 6 november 2008 Klootviolen op MSN is leuk met zijn allen
Remi-X Geplaatst: 6 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 november 2008 (bewerkt) Jorge_F, We zijn zo lekker bezig. Het gaat hartstikke goed en we hebben echt wel een eiland. MET RELIËF. De afdaling heb ik met Sketchup gedaan, maar bergen en dat soort dingen ben ik toch van plan in 3DSMAX te doen. Omdat ik weet dat dat sneller is bij hogere poly's. En over de 3D tekst, dat heb ik ook al tegen ze gezegd en 2 andere mensen ook. Zelf ben ik nu echt wel 3DSMAX leren omdat ik het toch wel nodig ga hebben, dat wist ik van te voren al. Waarom 100.000.000 huizen? omdat we dat dan desnoods nog voor de TC kunnen gebruiken. Polys verwijderen? Ik kijk in ieder geval vaak naar het aantal polys en bedenk dan ook wat ik zou kunnen verwachten. En elke keer lig ik daar in de buurt. En de stranden kunnen altijd nog mooier gemaakt worden, dat is het super gemak van SKP. En wil je niet meer zulke ontmoedigende berichten schrijven? Ik weet dat je het zelf wel beter kan, maar ga eerst wat meer informeren voordat je besluit dat het een vlakke afdaling is. Of dat het ons niet gaat lukken. Ik zal eens een inzooming sturen. En Hackman over je klootviool, jij begint vooral. En je bent er maar 2 keer van de 20 keer geweest bij de bijeenkomst. + dat het klootviool meestal komt als we toch niks meer te bespreken hebben. Traag? We zijn al heel erg ver! Alleen merk jij er niet veel van omdat je nooit op de bijeenkomst bent. TC kan moeilijk worden. En daarom beginnen we ook met een eilandje om ervaring op te doen. Als we daarmee klaar zijn kunnen we beslissen of de TC doorgaat of dat het echt te moeilijk word omdat het eiland dat ook was. Maar ik heb tot nu toe niet het idee dat het eiland moeilijk is. En waarom ik Unmountable Tijmen niet verwijder? Omdat hij altijd nog wel wat arts voor ons kan maken en ik zijn MSN gewoon nog heb. Zo, dit is een EDITED bericht. Even wat vriendelijker en duidelijker. Bewerkt: 6 november 2008 door Remi-X
Hackman Geplaatst: 6 november 2008 Rapport Geplaatst: 6 november 2008 -Hoop gescheld- Oh my god.. Hij is helemaal op hol geslagen. Als je vaker met dit gedrag komt zeg dan maar vaarwel tegen mij want je bent op dit moment net een kwaaie stier en wij zijn volgens mij de mensen met de rode onderbroeken aan. Als iemand jou iets zegt dan hoef je toch niet meteen zo te reageren, want dit lijkt me niet echt een oplossing voor het probleem en ik zou je post maar bewerken voor dat de moderators om de hoek komen wandelen.. Jorge probeert gewoon ons een tip te geven en hij hoopt ons daar mee te helpen maar naar mijn mening krijgt hij behoorlijk stank voor dank en even over Msn, ik ben niet de enige die daar mee begint en het is buiten GTAForum om dus ik kan lekker doen wat ik wil. Verder zijn het allemaal meningen en die hoor je te respecteren, je verwacht toch ook van anderen dat ze jou'n mening respecteren?
dutchgod Geplaatst: 6 november 2008 Rapport Geplaatst: 6 november 2008 Ik heb t alweer gezien... iedereen maakt ruzie en stapt op, deze mod valt uit elkaar! Iedereen bedankt voor het verpesten van mijn tijd he!
Remi-X Geplaatst: 6 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 november 2008 (bewerkt) Vind ik ook. Echt erg ontmoedigend wat jullie doen. Als het zo door gaat laat ik het topic sluiten. Nu dus alleen gewone tips zonder geruzie of alleen maar klachten. EDIT echt jammer wat hier gebeurt. Maar ik ben vol zelfvertrouwen en weet heel zeker dat het eiland gaat lukken! en lees m'n vorige bericht nou maar, daar staat op alle punten van jorge een antwoord. Ophouden dus nu over deze ruzie en gewoon goed verdergaan. Bewerkt: 6 november 2008 door Remi-X
.Senne Geplaatst: 6 november 2008 Rapport Geplaatst: 6 november 2008 als iedereen nu eens gewoon rustig bleef, en niet bij de eerste tegenslag direct op zou geven eh..
Remi-X Geplaatst: 6 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 november 2008 Ik blijf rustig XD Maarjah nu echt ophouden allemaal, we weten het nu wel.
Timske Geplaatst: 6 november 2008 Rapport Geplaatst: 6 november 2008 Ik wil wel weer een mooi strand maken
MFCL Geplaatst: 6 november 2008 Rapport Geplaatst: 6 november 2008 ik stap niet definitief uit de mod... aleen ik besteed wel minder tijd aan modelen dus dat is niet zo heel erg... tog? ----------------------------------- ik ben op dit moment begonnen met een minibike! dit gaat m worden: I <3 vehicles modding
Wazuup Geplaatst: 6 november 2008 Rapport Geplaatst: 6 november 2008 Dat tankstation ziet er wel leuk uit, alleen zou je er verstandig aan doen om hem gelijk te texturen. Ik heb geen verstand van sketchup, maar het ziet er naar uit dat je je model gewoon een gele kleur hebt gegeven ipv bmp textures erop hebt gemapped.
Recommended Posts