Jump to content

[WIP][TC][SA]U-SA!

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Dat tankstation ziet er wel leuk uit, alleen zou je er verstandig aan doen om hem gelijk te texturen. Ik heb geen verstand van sketchup, maar het ziet er naar uit dat je je model gewoon een gele kleur hebt gegeven ipv bmp textures erop hebt gemapped.

allereerst bedankt :puh:,

en daarna: hoezo? het is inderdaad een gele texture, uit sketchup zelf. die staat in de sketchup directory ergens, als bitmap. dus als je bedoelt voor de txd te maken, is dat geen probleem.

EDIT: je bedoelt dat ik gewoon de face heb 'gekleurd' ipv een texture? dat is dus niet zo, het is gewoon een standaard gele texture dacht ik.. en die stond dus ook bij sketchup ergens in de mappen, dacht ik..

hij zit wel onder de noemer 'colors', dus misschien heb je wel gelijk, maar ik denk toch dat er ergens een bmp van in zit..

btw MFCL: weer een goed idee :D leuke minibike als voorbeeld ook :puh:

en blij dat je nog steeds mee doet, ook al is het wat minder :dans:

keep on modding, and keep up the good work dudes!

:cya:

Bewerkt: door senneken
  • Reacties 581
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Remi-X

145

• Hackman

80

• .Senne

69

• MFCL

67

Top Posters In This Topic

Posted Images

ik stap niet definitief uit de mod... ^_^

aleen ik besteed wel minder tijd aan modelen dus dat is niet zo heel erg... tog? :D

I <3 vehicles modding :sigaar:

YEEEAAAH :dans::dans::dans:

Dat tankstation ziet er wel leuk uit, alleen zou je er verstandig aan doen om hem gelijk te texturen. Ik heb geen verstand van sketchup, maar het ziet er naar uit dat je je model gewoon een gele kleur hebt gegeven ipv bmp textures erop hebt gemapped.

Ik snap het niet? Wat bedoel je met een gele kleur?

Ow nu wel XD. Kan wel nog gedaan worden. Behoorlijk simpel, gewoon in paint een 1X1 pixel blokje geel maken en dan als geel.bmp opslaan XD. Makkelijker kan niet :D.

Kan dus geen kwaad, word nog gedaan. Maar je het wel gelijk, bedankt voor de tip, anders was het geen texture geworden denk ik.

Bewerkt: door Remi-X
Geplaatst:
ik stap niet definitief uit de mod... ^_^

aleen ik besteed wel minder tijd aan modelen dus dat is niet zo heel erg... tog? :D

-----------------------------------

ik ben op dit moment begonnen met een minibike! :Y

dit gaat m worden:

-PLAATJE-

I <3 vehicles modding :sigaar:

Kun je mij dat ook leren? Ik ben namelijk bezig met zo'n vliegtuigje uit Star Trek alleen dat wil ook niet helemaal goed..

Ja echt heh, ik heb ook geen idee hoe hij dat doet...

Ik denk gewoon los beginnen in Sketchup en dan het plaatje van die minibike in een ander progje... En dan is hij verder gewoon heel goed in de goede lijnen tekenen...

PS: ik ga beagle vragen om te kijken of het eiland zelf vanavond in het spel gezet kan worden. Het eiland is verkleind om te voorkomen dat het te veel werk is en om te voorkomen dat het te groot is dat het door andere land delen gaan. Ik ga nog wel even 3DS leren zodat ik een brug naar het vasteland kan maken.

Maar ik niet weten wat nu maken XD

Iemand een idee? Voertuig/gebouw?

Ik dacht zelf aan een of ander geval: Manpack: Vervangen door de Hydra, een vliegtuig niet veel groter dan CJ zelf. Maar dan heb ik wel even een goed Sketchup bestand nodig waarbij CJ, (of een ander personage met een beetje dezelfde vormen enzo,) in een houding staat met zijn armen gespreid, maar iets hoger dan diagonaal. Vleugels dus. En z'n benen bij elkaar. Maar ik weet niet of het mogelijk is om hem zo in SA te laten vliegen, laat staan in Sketchup krijgen...

Geplaatst:
minibike progress :D

---------------------------------

-PLAAJTES-

Kan je mij alsjebliefd uitleggen hoe je zulke dingen maakt? Daar zou je namelijk iedereen die meedoet met de modificatie een groot plezier mee doen en dan kan ik bezig met het maken/afmaken van mijn dingen. :) Het flatgebouw is trouwens gewoon weg omdat ik gewoon de maten niet weet en qua verhouding klopt er totaal helemaal niets van..

Geplaatst:

Alsnog geeft een texture die geheel geel is een zeer lelijk resultaat ingame. Je zult moeilijk diepte kunnen zien.

Geplaatst:
Kan je mij alsjebliefd uitleggen hoe je zulke dingen maakt?

ik kan wel veel tips geven ;)

--------------------------------------------------------------

eerst altijd de helft doen en daarna de helfd copieren en daarna flippen en op de andere helfd plakken

(flippen die je zo: selecteer je model en dan rechtermuisknop; flip along / *kies je axis*)

als je van een plaatje modelt... eerst het plaatje goed inspecteren en kijken wat je alvast kan modelen

(belangrijk! nooit full van het plaatje modelen behalve als je nog meer plaatjes hebt van meerdere zijde)

somige details apart maken aan daarna op het model plakken

(bijv: ik heb het zadel van de mini eerst apart gemaakt, daarna gescaled en daarna erop geplakt)

als je een auto modelt... maak altijd eerst een cilinder (dat het wiel gaat worden) zoals bij mijn minibike

(dit is aleen voor een hulp stuk als je klaar bent met het chassis dan kan je ze detail geven)

sorry maar dit is alles waar ik op dit moment op kan komen...

tutorails zij ook handig om somige dingen die je niet weet te ontdekken

sketchup video tut's:

http://sketchup.google.com/training/videos.html

----------------------------------------------------------------

vragen altijd welkom :cya:

Geplaatst:
Kan je mij alsjebliefd uitleggen hoe je zulke dingen maakt?

ik kan wel veel tips geven ;)

eerst altijd de helft doen en daarna de helfd copieren en daarna flippen en op de andere helfd plakken

(flippen die je zo: selecteer je model en dan rechtermuisknop; flip along / *kies je axis*)

als je van een plaatje modelt... eerst het plaatje goed inspecteren en kijken wat je alvast kan modelen

(belangrijk! nooit full van het plaatje modelen behalve als je nog meer plaatjes hebt van meerdere zijde)

somige details apart maken aan daarna op het model plakken

(bijv: ik heb het zadel van de mini eerst apart gemaakt, daarna gescaled en daarna erop geplakt)

als je een auto modelt... maak altijd eerst een cilinder (dat het wiel gaat worden) zoals bij mijn minibike

(dit is aleen voor een hulp stuk als je klaar bent met het chassis dan kan je ze detail geven)

sorry maar dit is alles waar ik op dit moment op kan komen...

tutorails zij ook handig om somige dingen die je niet weet te ontdekken

sketchup video tut's:

http://sketchup.google.com/training/videos.html

----------------------------------------------------------------

vragen altijd welkom :cya:

Veel daarvan wist ik al behalve dat met verschillende delen apart maken, dat ga ik proberen! Die video's heb ik trouwens al allemaal gekeken.

Geplaatst:

Wat is het hier toch een kabaal..

Kan dat niet wat rustigger hier? Wat ik hier (nergens trouwens) niet meer wil zien is de extreme vijandigheid ten opzichte van andere programma's, het lijkt wel op rasisme.. Remi-X, bekijk het trouwens niet als vijandigheid, maar als advies. En berichten als voor je edit (voordat je was gaan eten) wil ik niet meer zien!

Dus graag wat meet menselijkheid ten opzichte van elkaar, we zijn tenslotte bondgenoten.. Mocht ik meer van die zooi zien, gooi ik er gewoon een slotje op, dus dit is je enige en laatste waarschuwing..

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Geplaatst:
-ALLES WAT DEBEAST ZEGT EN HET IS WAAR-

Vind ik ook hoor alleen Remi begon opeens en ik vond het helemaal niet leuk hoor! :(

Ik ga trouwens weer verder met mijn Star Trek Hydra, zie jullie laters beroerde katers! ;)

Geplaatst:
Jorge_F, We zijn zo lekker bezig. Het gaat hartstikke goed en we hebben echt wel een eiland. MET RELIËF. De afdaling heb ik met Sketchup gedaan, maar bergen en dat soort dingen ben ik toch van plan in 3DSMAX te doen. Omdat ik weet dat dat sneller is bij hogere poly's. En over de 3D tekst, dat heb ik ook al tegen ze gezegd en 2 andere mensen ook. Zelf ben ik nu echt wel 3DSMAX leren omdat ik het toch wel nodig ga hebben, dat wist ik van te voren al.

Waarom 100.000.000 huizen? omdat we dat dan desnoods nog voor de TC kunnen gebruiken.

Polys verwijderen? Ik kijk in ieder geval vaak naar het aantal polys en bedenk dan ook wat ik zou kunnen verwachten. En elke keer lig ik daar in de buurt.

En de stranden kunnen altijd nog mooier gemaakt worden, dat is het super gemak van SKP.

En wil je niet meer zulke ontmoedigende berichten schrijven? Ik weet dat je het zelf wel beter kan, maar ga eerst wat meer informeren voordat je besluit dat het een vlakke afdaling is. Of dat het ons niet gaat lukken. Ik zal eens een inzooming sturen.

Ik zeg niet dat het jullie niet gaat lukken, ik wijs jullie op dingen waar je tegen aan stuit. Ik heb zelf een andere mods gemaakt en ik ben ook problemen tegengekomen. Dus zie het niet als ontmoedigende stukken maar een waarschuwing voor valkuilen.

En waarom geen 100.000 huizen bouwen? Omdat je niet eerst de huizen moet maken en dan die dingen op het eiland pleuren. Dan komt het over als een rommeltje en kan je nooit de juiste sfeer creëeren. Wat ik zelf doe: ik maak een stukje van een eiland, bouw hem vol met wat gebouwen en ga daarna verder met nog een stukje eiland eraan vast modellen en daarna nog eens wat huisjes erop pleuren. Zo creëer je sfeer en ben je niet gebonden aan een vast eiland.

Maar goed het is jullie mod en ik wens jullie er veel succes mee. Maar ik heb mods als deze al eerder langs zien komen, en die zijn ook niet behoorlijk goed uitgevallen.

Ik hoop dat jullie het tegendeel gaan bewijzen!

Geplaatst:
Maar goed het is jullie mod en ik wens jullie er veel succes mee. Maar ik heb mods als deze al eerder langs zien komen, en die zijn ook niet behoorlijk goed uitgevallen.

Ik hoop dat jullie het tegendeel gaan bewijzen!

Dat hoop ik ook. :7 Zelf heb ik niet echt veel hoop meer dat het een mooi eiland gaat worden en laat staan een TC want die zal binnen de kortste keren uit elkaar vallen..

Ja, jullie begrijpen het goed, ik sluit me totaal aan bij Jorge_F. Ik ken hem totaal niet maar hij heeft wel een punt naar mijn mening. ;)

Ben vergeten op de quote knop te klikken :schater: Bericht van Wazuup bedoel ik.

Maar okej, bedankt voor je tip. We zullen er rekening mewe houden!

PLAATJE van MFCL

Ziet er goed uit!

TEKST

Ja, ik ben het er wel mee eens. Helemaal gelijk. Ik had helaas gister een beetje chagrijnige dag, dus heb ik wel maar mn edit knop gebruikt om het wat netter te zetten. Er was idd niks aan de hand, alleen door de chagrijnigheid kon ik hed dus niet echt goed meer begrijpen, of hij nou een tegenstander of voorstander was. Maar nogmaal mijn excuses, en we zullen er nu ECHT over ophouden okej? Even weer lekker screens van anderen kijken :D

TEKST

Ja sorry, was dus een beetje chagrijnig. Alles ging fout gister XD

Nu snap ik je advies wel. Maar ik denk niet dat we nog zo heel veel gebouwen hebben? Ik ben nu bezig met het eiland en een leuke sfeer dus, maar heb nog niet het idee dat het een grauwe sfeer is. Even tellen, hoeveel gebouwen hebben we nu... Edit gebruik ik wel XD

Wat ik nu aan het doen ben is het kartstadion van MFCL erin zetten. Dan maak ik daar een component van en zet ik dat in een ander SKP bestand. Dan staat er nog wel een vierkantje op het eiland zoadat ik wel weet waar de kartbaan ingame moet komen. En daar bouw ik wat omheen. Wat we voorheen deden, yoen we nog een iets te groot eiland hadden, is iedereen een hokje van 100X100M geven. Dan begon de eerste en gaf die het eiland door aan de anders zodat de wegen ED goed aan elkaar konden sluiten.

Maar ik snap je tips nu en zal er rekening mee houden. En we gaan zekerste weten niet uit elkaar vallen en we zijn zelfs vastberaden het voor de kerst af te hebben!

>>> Door DaBeast: Mooi dan, graag ontopic nu.<<<

Okej ^_^

EDIT1

Raar de quote namen willen niet werken :schater:

Geplaatst:

Okee, dan komt hier mijn auto progress. :7 Het zijn slechts 2 plaatjes (een ander plaatje is spoorloos en ik heb even geen zin om een nieuwe te maken) maar met deze 2 plaatjes alleen kunnen jullie vast ook wel zeggen wat jullie ervan vinden dacht ik zelf..

http://i33.tinypic.com/2ir95dx.png

http://i34.tinypic.com/243pavd.png

Ik heb nu eigenlijks nog 2 vraagjes, vooral voor MFCL aangezien die weet hoe dit alles in zijn werking gaat maar als iemand anders het 100% weet dan mag diegene de vragen ook beantwoorden..

Hier komen mijn 2 vragen:

- Hoe haal ik sommige lijnen weg zonder dat die mijn auto in laten storten?

- Hoe ga ik nu precies verder?

Ik hoop dat je deze 2 nog even kunt beantwoorden, dan kan ik namelijk weer verder. :)

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...