Jump to content

Beeldresolutieprobleem


Pietje II

Recommended Posts

Beste leden,

op de vrije zaterdagmiddag besloot ik na al die tijd maar eens een computerspel te installeren en te spelen. Dat verliep prima. Het spel verandert de beeldresolutie naar 800x600 pixels (o.i.d.). Helaas liep het spel op de een of andere manier vast en nu is de beeldresolutie blijvend 800x600. Uiteraard vind ik dit geweldig storend en zou ik het graag weer naar de normale beeldresolutie zetten (1024xnogwat of zo?). Ik heb Windows Vista en ik wilde dus naar Grafische Eigenschappen... gaan, maar dit wil m'n laptop nu op de een of andere manier niet openen. Ook via Configuratiescherm>Persoonlijke Instellingen>Beeldscherminstellingen kan ik gewoonweg niets: hij loopt op de een of andere manier voortdurend vast. Ook na de laptop zo'n 10x opnieuw opgestart te hebben. :{

Ik hoop echt dat iemand een oplossing weet om mijn beeldresolutie weer naar een normale stand te zetten, want ik word hier op zijn zwakst gezegd strontziek van...

Jullie hulp zou ik absoluut waarderen!

Link to comment
Delen op andere websites

heb je een Nvidia Grafische kaart?

zo ja, dan moet er ergens op jouw pc een Nvidia programma moeten staan, waarmee je ook je schermresolutie kan wijzigen.. (is toch het geval bij mijn nvidia geforce 7200 GT)

en over dat herstelpunt:

herstelpunten zijn momenten waarop je pc automatisch alle instellingen opslaan die op dat moment op de pc zijn toegepast. Als je dan zo'n herstelpunt laadt met systeemherstel, worden de instellingen van de gekozen datum toegepast op je pc nu. Bijvoorbeeld: je kiest het herstelpunt van 22 oktober 2008, dan worden die instellingen van toen nu van toepassing ^_^

zo doe je dat:

Systeemherstel kun je openen via volgende stappen:

Start -> Alle programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel

In het venster zie je 3 verschillende dingen staan die je kan doen:

*Een eerdere status van deze computer herstellen

*Een herstelpunt maken

*De laatste herstelbewerking ongedaan maken

Kies de eerste functie en druk op volgende.

Nu zie je een kalender met de verschillende herstelpunten. De computer maakt zelf geregeld herstelpunten aan. Maar ook als je programma's installeert worden herstelpunten aangemaakt.

Kies een dag en druk op volgende.

dan wordt Systeemherstel uitgevoerd

De computer wordt hersteld een daarna afgesloten. Dan start hij weer op en is hij hersteld.

zorg dus wel dat, wanneer je systeemherstel doet, al je programma's uitstaan.

veel suc6 nog :D

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

heb je een Nvidia Grafische kaart?

zo ja, dan moet er ergens op jouw pc een Nvidia programma moeten staan, waarmee je ook je schermresolutie kan wijzigen.. (is toch het geval bij mijn nvidia geforce 7200 GT)

en over dat herstelpunt:

herstelpunten zijn momenten waarop je pc automatisch alle instellingen opslaan die op dat moment op de pc zijn toegepast. Als je dan zo'n herstelpunt laadt met systeemherstel, worden de instellingen van de gekozen datum toegepast op je pc nu. Bijvoorbeeld: je kiest het herstelpunt van 22 oktober 2008, dan worden die instellingen van toen nu van toepassing ^_^

zo doe je dat:

Systeemherstel kun je openen via volgende stappen:

Start -> Alle programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel

In het venster zie je 3 verschillende dingen staan die je kan doen:

*Een eerdere status van deze computer herstellen

*Een herstelpunt maken

*De laatste herstelbewerking ongedaan maken

Kies de eerste functie en druk op volgende.

Nu zie je een kalender met de verschillende herstelpunten. De computer maakt zelf geregeld herstelpunten aan. Maar ook als je programma's installeert worden herstelpunten aangemaakt.

Kies een dag en druk op volgende.

dan wordt Systeemherstel uitgevoerd

De computer wordt hersteld een daarna afgesloten. Dan start hij weer op en is hij hersteld.

zorg dus wel dat, wanneer je systeemherstel doet, al je programma's uitstaan.

veel suc6 nog :D

:cya:

Senneken (:bier:), superbedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik hier veel aan ga hebben. Straks even uitproberen (ik zit nu even niet achter m'n eigen laptop). Aangezien jouw naam me op de een of andere manier altijd aan Heineken doet denken, krijg je er van mij een :bier: Super!

Link to comment
Delen op andere websites

thanx, maar ik ben belg, dus doe mij maar een duvel of jupiler :D

wel even melden:

als je zo'n systeemherstel doet, wel opletten dat je niets ergs ongedaan maakt daarmee eh.

Het beste neem je de datum van de dag vóór de resolutie veranderd is, en niet een maand geleden ofzo.

als je zo'n systeemherstel doet, worden namelijk de geïnstalleerde programma's enzo van ná die periode weer verwijderd. :Y Je pc wordt dus zeg maar weer zoals net op dat moment, zonder de programma's die je na dat moment erop hebt gezet.

veel suc6 :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

(ik heb enkel pc's met nvidia, dus dat kan ik niet weten :puh: ), maar het beste zoek je dus eerst die programmaatjes op, en probeer je het daarmee te wijzigen. Bij Nvidia weet ik niet waar het zit, het startte bij mij enkel op na het herinstalleren van windows :puh: maar je moet het ook gewoon kunnen opendoen ergens :Y

en voor ati kaarten moet je dus warrock z'n bericht lezen :D

en als dat ook niet gaat, doe je best systeemherstel, als je niet wil voortleven met een 800x600 resolutie :-(

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...