Jump to content

Internetradio


X-Qyeh

Recommended Posts

Hey!

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, ik kom enkel op een aantal links uit die leiden naar topics die ergens anders over gaan of mijn vraag simpelweg niet beantwoorden

Misschien is het een domme vraag die ik stel, maar hoe maak ik een soort internet radio? Dus dat je mensen een bepaalde link geeft (Bijvoorbeeld: http://www.********.nl/radio.*) en dat daar muziek wordt afgespeelt die ik uitkies of in een bepaald lijstje heb gezet.

Zelf heb ik al enige tijd een host + domein, dus daar zal ik waarschijnlijk geen problemen vinden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik jouw was zou ik Mogulus.com of justin.tv gebruiken.

Je kan bij allebei embed player doen en ook plaatjes bij de muziek.

Er was laatst een nieuwe site waar je een eigen gratis online radiostation kon beginnen.

Maar ik weet helaas niet meer hoe die heet :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik blijf volgens mij zeuren.. :puh: Maar ik wil dat ik hem zelf host en hem op m'n host zet. Niet dat ik op een andere pagina alles moet instellen en de htmlcode op mijn site moet zetten. Dus dat ik hem host, dus niet vanaf een andere site. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Niet vanaf je eigen host (ik weet trouwens niet precies wat je daarmee bedoeld, maar ik neem aan dat dit het niet is), maar wel een goeie www.flatcast.com . Werkt (helaas) via iframe, maar dit kun je waarschijnlijk ook wel op een andere manier doen.

Je kunt gewoon liedjes uploadenen in een playlist zetten. Je hebt ook de mogelijkheid om een microfoon te gebruiken. Zit ook (kun je uitschakelen) een chatbox bij voor luisteraars, waar je zelf ook kunt meechatten.

Misschien heb je hier wat aan (ik heb het een tijdje gebruikt), maar in ieder geval suc6 met het opzetten van een internetradio.

RoL0

EDIT: Okay, ik snap wat je bedoelt, dit is niet wat :puh:

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Ook bedankt voor je snelle reactie. :) Bij een host heb je altijd een bepaald aantal schrijfruimte. Dus de ruimte die je hebt om je site op te zetten. Dus met het hosten van een eigen internetradio bedoel ik dat je, je radiosysteem daar upload.

Als je mensen dus de link geeft van dat bestand, komen ze bij jou radio terecht. Het liefst heb ik dat er een mediaplayervenster opent waarin de muziek continu wordt afgespeelt. ;)

Ik hoop dat ik het zo begrijpelijk heb uitgelegd. :puh: Maar het bovenstaande is dus wat ik wil.

Link to comment
Delen op andere websites

Is dit ook wanneer je het enkel op je eigen site zou willen afspelen? Want €500,- vind ik wel erg veel voor zoiets. Of is dat wanneer je wilt uitzenden op golven, dus zoals bijv. radio 538, Skyradio dat doen? Want dat is totaal niet wat ik wil. ;)

Ik wil gewoon simpel radio op mijn site. Hier plaats ik dan een link, dan opent er een venster van mediaplayer waarin de door mij afgespeelde muziek wordt afgespeeld. Of een lijstje dat ik upload en dat wordt dan afgespeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil eigenlijk dat de link naar de 'internetradio' alleen zichtbaar is voor forumleden, maar daar zal ik geen problemen treffen. De site zelf heeft een ander onderwerp, maar ik wil gewoonweg een link naar de internetradio voor leden. :)

Dus hoe zorg ik ervoor dat ik een link kan plaatsen, wanneer je daarop klikt opent er een WMP venster waarin muziek die door mij uitgekozen is wordt afgespeeld? Is dat enkel een code of moet ik daarvoor een bepaald systeem hebben?

Bewerkt: door X-Qyeh
Link to comment
Delen op andere websites

Als je de radio voor je eigen IP gebruikt, No Problem, maar als je bijv. voor mensen van je eigen forum of van gtaforum, moet je dat betalen,

en ja radio538 betaalt dit ook, zelfs meer, maar dat is niet alleen een internetradio en dat is voor hun geen probleem, maar ik denk voor jou wel, voor privegebruik, dat is dus eigenlijk voor jezelf en bijv. je vader die bij je thuis op zijn PC zit, zelfs niet bij zijn werk.

Anders word het tog $$$..

Link to comment
Delen op andere websites

Is het btw zowiezo niet illigaal? Ik bedoel: Je mag niet zomaar muziek versprijden (en uitzenden dus). Daar zit tenslotte ook copiright op. Tenzij het natuurlijk zelf gemaakt is, maar dat lijkt mij niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...