Jump to content

Internetradio


X-Qyeh

Recommended Posts

Volgens mij is dit wel goed mogelijk hoor.

Ik ken alleen deze.

Dit is eigenlijk een component die bedoeld is voor Joomla / Mamba maar als je het upload en ergens op je site een link plaatst naar de index.htm werkt het ook wel.

In het mapje "MP3" kun je jouw muziek plaatsen.

Ik heb het zelf eventjes op een eigen site uitgeprobeerd wat je hier kunt zien.

Met wat aanpassen moet het toch wel lukken om daar een leuk resultaat uit te halen.

Correct me if im wrong, maar volgens mij mag je gewoon muziek laten afspelen op je site, zolang je er maar geen downloadlink bij zet.

Edit: jeah right! laat maar, had nog niet gezien dat het topic zo oud was :$

Bewerkt: door Ymosky
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je het niet weet.

Maar een Internetradio is niet gratis, je moet hier speciale rechten voor hebben, Bumra & Stemra, dit kan oplopen tot $500-, per maand.

Ik denk dat je het niet meer zal doen zo.

JA eh.. je heb officieel gelijk, als de rechten eigenaren egt irritant doen kunne ze dat soort streken uit halen.

Maar meestal gaan ze pas zeuren als j erges geld mee verdeind met hun muziek.

Niet vanaf je eigen host (ik weet trouwens niet precies wat je daarmee bedoeld, maar ik neem aan dat dit het niet is), maar wel een goeie www.flatcast.com . Werkt (helaas) via iframe, maar dit kun je waarschijnlijk ook wel op een andere manier doen.

Je kunt gewoon liedjes uploadenen in een playlist zetten. Je hebt ook de mogelijkheid om een microfoon te gebruiken. Zit ook (kun je uitschakelen) een chatbox bij voor luisteraars, waar je zelf ook kunt meechatten.

Misschien heb je hier wat aan (ik heb het een tijdje gebruikt), maar in ieder geval suc6 met het opzetten van een internetradio.

RoL0

EDIT: Okay, ik snap wat je bedoelt, dit is niet wat :puh:

Dat flatcast had k ook al is geprobeerd mr t werkt voor geen meter.

Ik kan een acc maken een stream opzetten, maar als k dan content wil toevoegen weetik t nie meer.

Dan moest j zo'n plug-in downloaden : faltcast producer, maar wat nou verder moet doen snap k nie

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop. Tevens zou ik je willen vragen wat duidelijker te typen zonder afkortingen, zodat we allemaal begrijpen wat je bedoelt. ;)<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt gebruik maken van Shoutcast. Dit is een plugin die samenwerkt met Winamp. Het werkt vrij simpel, je download de Shoutcast server, de Shoutcast Client en Winamp. Je installeert het allemaal en zet de poorten (dit kun je opzoeken door middel van www.portforward.com) open. Je kunt nu via Winamp uitzenden richting het wereld wijde web. Geef jouw IP en de juiste poort aan iemand anders en hij kan naar jouw muziek luisteren. Je zend dan vanaf jouw eigen computer en niet vanaf jouw domein. Wil je vanaf je domein uitzenden, dan moet je contact opnemen met je hoster. Een beetje professionele hoster kan op maat een offerte maken en de diensten regelen.

Houdt rekening met Buma/Stemra rechten, want de boetes zijn fiks, dat verzeker ik je.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik het risico om fikse boetes op te lopen, dan neem ik ook maar geen risico om te proberen. Wel wil ik het ooit eens gaan proberen met die plug-in die Ymosky aangaf om mijn eigen muziek (remixes etc) te streamen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik het risico om fikse boetes op te lopen, dan neem ik ook maar geen risico om te proberen. Wel wil ik het ooit eens gaan proberen met die plug-in die Ymosky aangaf om mijn eigen muziek (remixes etc) te streamen.

Je eigen muziek streamen is sowieso toegestaan. Het is jouw eigendom dus je mag er mee doen en laten wat je wilt. Je kunt dus op elk platform daarmee onbeperkt streamen. Ga je echter beschermd materiaal van andere eigenaren streamen dan heb je wel een probleem. Je betaald namelijk aan de hand van de hoeveelheid luisteraars. Heb je weinig luisteraars dan is het prima te doen, heb je veel dan wordt het een enorme kostenpost. Ook is het streamen van bescherm materiaal op sites zoals Ymosky illegaal. Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Is het echter wel toegestaan om gewoon vrij remixes te streamen? Want er zijn ook veel artiesten die het niet fijn vinden als zonder hun toestemming een remix van hun uitgezonden wordt. Het moeilijke daaraan is, als ik een remix maak van een bekend artiest en ik vraag hem/haar om permissie dan is de kans klein dat ik daarop een reactie krijg... :(

Wel ben ik van plan gewoon geheel eigen nummers te gaan streamen en dan als ik ooit een mogelijkheid zie om te gaan streamen met toestemming doe ik dat. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...