Jump to content
Joriz

Grand Theft Auto IV PC release uitgesteld!


tn_gallery_1_50_69082.jpg
Zojuist heeft IGN op hun website bekend gemaakt dat Grand Theft Auto 4 is uitgesteld. In een kort nieuwsbericht wordt gemeld dat de uitgave van de PC versie van GTA4 in Amerika is uitgesteld tot dinsdag 2 december 2008. De reden van het uitstellen heeft Rockstar Games niet bekend gemaakt, al is het denkbaar dat ze de uitgave dichter bij de kerst willen doen aangezien dan de verkoop van consumentenwaar in Amerika zeer hoog is.
Wel goed nieuws is dat IGN tevens de officiële systeemeisen voor GTA4 bekend heeft gemaakt. Opvallend is dat de systeemeisen redelijk hoog zijn en dat je dus minimaal een processor met 2 kernen in je computer nodig hebt en ook aardig wat werkgeheugen.
Minimale systeemeisen:
  • Besturingssysteem: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
  • Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz, AMD Athlon X2 64 2.4Ghz
  • Werkgeheugen: 1.5GB
  • 16GB vrije hardeschijfruimte.
  • Videokaart: 256MB NVIDIA 7900 / 256MB ATI X1900

Aanbevolen systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
  • Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz
  • Werkgeheugen: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)
  • 18 GB vrije hardeschijfruimte.
  • Videokaart: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870

Over het uitstellen van GTA4 in Nederland is op dit moment nog niets bekend al verwacht ik dat hierover binnenkort ook (uitstel) nieuws zal volgen. Houd GTAGames.nl in de gaten om ook up to date te blijven over Nederlands GTA4 nieuws.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Lol GTA IV hogere systeemseisen dan crysis.. vage sh1t?

EDIT: Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz is minimale.. en ik heb Pentium 4 3.06 GHz dus ik zou het makkelijk aan moeten kunnen toch? :sst:

Bewerkt: door JeGe

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Lol GTA IV hogere systeemseisen dan crysis.. vage sh1t?

EDIT: Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz is minimale.. en ik heb Pentium 4 3.06 GHz dus ik zou het makkelijk aan moeten kunnen toch? :sst:

1.8*1.5=2.7

Een Core 2 Duo is toch anderhalve keer zo sterk als een Pentium 4? Ik dacht van wel.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Lol GTA IV hogere systeemseisen dan crysis.. vage sh1t?

EDIT: Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz is minimale.. en ik heb Pentium 4 3.06 GHz dus ik zou het makkelijk aan moeten kunnen toch? :sst:

1.8*1.5=2.7

Een Core 2 Duo is toch anderhalve keer zo sterk als een Pentium 4? Ik dacht van wel.

Ja 2.7.. en ik heb 3.06 :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

ja dat was eerst veel minder juist! toen kon je kijken of je vrysis kon spel en kon dat dan kon je ook GTA IV.. Zooo jammer die eisen, kan ik mn pc weer ombouwen...

Ow vaag, dat was al veel eerder... Heel raar, fouten in GTAF of FF, ik zie soms niet alle berichten :S

Nou, het is een reactie op ikt, die met de vergelijking van Crysis op GTA IV aankwam...

Bewerkt: door Remi-X

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat scheelt, ik kan 'm spelen op m'n laptop :dans: . Wel wat kantje boord, m'n processor (Core 2 Duo T5750 @2.0 GHz) en videokaart (256mb NVidia GeForce 8600M GT) zitten wel wat dicht bij de minimum specs. En dan is ie nog geen half jaar oud :N.

Bewerkt: door Preddy

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Kan me laptop het aan?

het is een Acer ASPIRE 5920G

  • Intel Core2 duo processor T7500
    2.2 GHZ 800 MHZ FSB, 4 MB Cache
  • 15.4 WXGA Acer Crystalbrite LCDims 220 nit
  • Up to 1536MB Ati Mobility Radeon HD 3470 Hypermemory
  • 4 GB DDR2
  • 320 GB HDD
  • 802.11a/b/g WLAN

ik heb geen idee wat alles betekend. Ik denk wel dat me lappie het aankan want hij kan Test Drive Unlimited ook aan.

Bewerkt: door GekkieJ01

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

1.8*1.5=2.7

Een Core 2 Duo is toch anderhalve keer zo sterk als een Pentium 4? Ik dacht van wel.

Nee, theoretisch bijna 4x zo snel...

Mijn pentium D ( 2 pentium 4's in 1 chip) op 4 ghz was even snel als een E6400 core 2 duo ( 2.13 ghz)...

Met een 3 ghz pentium 4 haal je het bij lange na niet als de minimale specs ook echt kloppen, het is niet eens een dual core cpu...

@ Gekkie: Je kan em net aan denk k, maar je gpu is langzamer dan de officiele minimum specs...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nou, dat wordt dus een nieuwe pc... :cry:

Is dit het geld een beetje waard?:

[plaatje]

Ik heb minder verstand van hardware.

Iemand tips? :puh:

Mvg,

Flitskikker

Ik vind persoonlijk de videokaart nogal duur. Maar z'n geld is het wel waard denk ik. ^^

Kan me laptop het aan?

het is een Acer ASPIRE 5920G

[...]

ik heb geen idee wat alles betekend. Ik denk wel dat me lappie het aankan want hij kan Test Drive Unlimited ook aan.

Je kan hem zeker draaien, maar met je processor moet je geen high verwachten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waarom kan ik Flitskikkers Infotool niet downloaden als ik het nodig heb :cab:

Dan maar gewoon via dxdiag want ik wil zo graag zeker zijn dat ik hem aankan, als n00b op het gebied van hardware:

Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium (6.0, build 6001)

Processor: Intel Core 2 Duo E8400 @ 3.00 GHz

Geheugen: 3326 Mb RAM

Wisselbestand: 1550 gebruikt, 5336MB beschikbaar

DirectX 10

In elk geval voldoende ruimte ( 1 TB )

Videokaart: ATI Radeon HD 2400 Pro, 1651 MB geheugen

Dit gaat lukken toch? Jatoch? Ja? Echt? :roll:

In elk geval bedankt voor jullie reactie!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...