Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik wil jullie er nog even op wijzen dat SKETCHUP vol bugs, alle sketchupwerkers, blijf niet te lang met een sketchup bestand zitten masar test hem meteen..., het zou lullig zijn als je er ineens achterkomt dat je model het niet doet.

ik werk ondertussen alweer met 3DS max die heeft vrijwel geen bugs.

bij deze sluit ik dit topic..., vragen over sketvhup, zie het modding help forum

-slotje-

• Reacties 318
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wauzie

39

• Eclipse

19

• Bradley H.

17

• Goofy

16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Bradley ik vind dat je dit topic onnodig hebt gesloten <_< . Er werd niet gespamt. Je sluit het alleen maar omdat jij nu stopt met sketchup en zelf met 3dsmax verder gaat. Je moet niet alleen aan jezelf denken!

Ik verplaats het topic dan wel even naar het modding help forum.

-moved-

Geplaatst: (bewerkt)

nu wel :D

maar ik ben gestopt met gti dit is alleen een chekie jullie mogen wel wat dingen aanvragen

editt//

heb net een gebouw gemaakt je kan het een bedrijf noemen :D

trouwens als je een van mijn gebouwen wil voeg me dan toe op msn

http://img2.echo.cx/img2/3014/bedrijf9zh.jpg

Bewerkt: door GangBMMIQ
Geplaatst:

Daar kan je het beste een los object voor maken in VC.

Hier een kleine tutorial:

Als voorbeeld neem ik de ruiten van sunshine auto's

glas1.jpg

Dit is de txd van het glas (die textuur kan je dus ook gebruiken voor jouw ruiten):

glas2.jpg

Om een object doorzichtig te maken (dus dat je er een beetje doorheen kan kijken) moet je de alpha grijs maken. (Als je niet weet hoe je moet alphas moet werken moet je maar even op mijn site kijken. Daar staat een tutorial.)

glas3.jpg

Verder moet je hem ook nog deze flags geven:

glas4.jpg

En zoals je ziet hoef je niets met de .col te doen. Je kan hem gewoon normaal laten:

glas5.jpg

Veel succes! :)

Geplaatst:

Ja, het zijn mooie gebouwen. Ik heb inmiddels een oplossing gevonden op de donkere textures bij sketchup.

Je hoeft alleen maar dit aan te passen:

help_textu_zmodel.jpg

Je ziet op het eerste plaatje een zwart vierkantje staan. Klik hierop en neem de kleur wit. Dan is je object weer zichtbaar. Druk op ASSIGN TO SELECTION en dan op OK.

heey jongens..... zeer mooie dingen. :D

Edit by Eclipse: Van sketchup is alleen maar een gratis TRAIL te downloaden om 8 uur te proberen. Daarna moet je hem kopen.

En e-mail adressen via een PB a.u.b.

Bewerkt: door Eclipse

is het mogelijk dat wanneer je objecten met sketchup dat je dan later in vc de textures niet kan zien wat je ook doet, dan weet ik dat di tmijn grote probleem is

probleem al opgelost!

Bewerkt: door Tim

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...