Jump to content

Nieuwe PC


Sandra

Recommended Posts

  • Reacties 107
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sandra

    41

  • TaartJJ~!

    19

  • Djmaddox

    10

  • Limbolander

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Of de HD4850 / HD4830 (ATi), respectievelijk €119,50 en €104,09. De HD4670 is geen echte gamingkaart, meer een mid-range. Verder zou ik niet voor Vista Basic gaan maar voor Home Premium.

Bewerkt: door xgaming
Link to comment
Delen op andere websites

2lwalwg.jpg

9800GTX+ speelt bijna alle spellen op maximum. Ik spreek uit ervaring mijn vorig systeem had deze kaart en op een resolutie van 1680x1050 was hij prachtig.

De DVD-brander van samsung zijn ietsje goedkoper en leveren de zelfde prestaties als die jij hebt genomen. (Ik heb er zelf 2 van SH-223F en ze werken gewoon goed).

De samsung HDD heeft op Alternate meer goede reviews dan kan je er ook van uit gaan dat hij goed is. Overigens kost hij even duur als de Hitachi, dus je kiest maar.

4GB geheugen van GEIL (5-5-15) is een klein beetje sneller dan 4GB van OCZ (5-5-18) en de prijs is hetzelfde.

Overigens heb ik ook voor de Coolermaster 590 gekozen, dit omdat je een grote behuizing nodig hebt voor je videokaart. In de Coolermaster kun je al je onderdelen zonder extra koeling koud houden.

Bewerkt: door Woetsha
Link to comment
Delen op andere websites

een duurdere kaart is beter omdat die op hogere snelheden werkt, dus ook beter grafische beelden kan verwerken, wat dus voor een mooier en scherper beeld zorgt.

aanraders zijn 9800GT/9800GTX of van ATi hd4850/hd4870, tis net wat in je budget past en of je meer van ati houdt of van nvidia, heb zelf geen ervaring met nvidia, maar ben erg te spreken over ATi.

Ik zie nergens een budget vermeld, dus wat is je maximale budget? misschien kan er nog net wat meer uitgehaald worden alhoewel de setup hier boven me erg goed is.

Met hardware is het 90% van de keren zo dat je hoe meer je besteedt hoe meer je ervoor krijgt, natuurlijk zijn er altijd mensen die je erin willen luizen en kun je ook overdrijven, maar over het algemeen is het wel zo. Probeer dan ook zo weinig mogelijk op een systeem te besparen, zodat je er ook makkelijk zo'n +- 2 jaar mee vooruit kan.

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

regel via via gewoon een Windows xp licentie, scheelt je weer een hoop geld, wil je toch voor Vista gaan zou ik je de 64bit versie aanraden, zowiezo niet de home basic pakken, dat is de waardelooste vista versie die er is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou eigenlijk met een dual core systeem nog steeds voor XP gaan, omdat die nog altijd een stukje beter presteert in games.

Of het nou echt beter is betwijfel ik. Ik heb het namenlijk niet zelf op mijn pc staan (gaat ook zo lekker met een 800mhz processor :clown: ) maar de keren dat ik het bij andere gebruikt heb heb ik geen vervelende dingen gevonden.

@ =>Sandra>=. Gewoon er een 32 bit XP op zetten en op een andere patitie een 64 bit Vista. De nieuwere spellen als Crysis en FarCry 2 schijnen niet goed te werken op XP. En je kan op een 64 bit ook een heleboel oudere spellen niet spelen. Zo kan je op Vista de nieuwste spellen goed spelen en op en op XP de wat oudere spellen. Vista werkt toch ook niet zo goed met oudere spellen. (of je wilt alles in DOSbOx gooien) Het kost je waarschijnlijk met 2 patities zo'n 25 gig aan harde schijf ruimte. Maar je weet wel zeker dat het grootste deel van je games collectie gewoon werkt.

Bewerkt: door warrock_123_321
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou eigenlijk met een dual core systeem nog steeds voor XP gaan, omdat die nog altijd een stukje beter presteert in games.

Of het nou echt beter is betwijfel ik. Ik heb het namenlijk niet zelf op mijn pc staan (gaat ook zo lekker met een 800mhz processor :clown: ) maar de keren dat ik het bij andere gebruikt heb heb ik geen vervelende dingen gevonden.

@ =>Sandra>=. Gewoon er een 32 bit XP op zetten en op een andere patitie een 64 bit Vista. De nieuwere spellen als Crysis en FarCry 2 schijnen niet goed te werken op XP. En je kan op een 64 bit ook een heleboel oudere spellen niet spelen. Zo kan je op Vista de nieuwste spellen goed spelen en op en op XP de wat oudere spellen. Vista werkt toch ook niet zo goed met oudere spellen. (of je wilt alles in DOSbOx gooien) Het kost je waarschijnlijk met 2 patities zo'n 25 gig aan harde schijf ruimte. Maar je weet wel zeker dat het grootste deel van je games collectie gewoon werkt.

gewoon veel spelen met compatibiliteitsmogelijkheden en je krijgt 99% gewoon draaiende onder 64bit vista.

En ik heb nog nooit gehoord dat mensen geen crysis/farcry 2 konden spelen omdat ze windows XP hadden, daar geloof ik niks van.

zowiezo is 64 bit ten opzichtve van 32 bit gewoon een OS die meer tegenlijk kan verwerken, ik zal niet de hele theorie hierachter gaan uitleggen, maar je kan het zien alsof 64bit gewoon een grotere en bredere snelweg heeft dan die van 32 bit, dus meer vervoer en sneller.

Zowiezo gaan hedendaagse dualcores zoals de E8400 nog goed mee hoor, voor een gelijke quadcore ben je al wat duurder uit, en wil je meteen een fatsoenlijke quadcore dan kom je al in het i7 segment, wat je toch een paar honderd euro duurder uitmaakt, zou dus gewoon fijn bij dualcore blijven. Over 2 jaar zal dualcore zowat vast helemaal verdwenen zijn en dan zou ik gewoon een quadcore aanschaffen, quadcores bestaan nu wel al een tijdje maar nogsteeds zijn ze erg prijzig, mensen houden nu eenmaal van "sterke" namen, en daar maken fabrikanten alleen maar misbruik van. Kijk maar eens op fora hoeveel mensen uitkramen "ik heb een dikke quadcore" terwijl ze geen hol ervan snappen wat het allemaal is en doet.

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

Oke, ik denk dat ik me hou aan de config die Woestha gaf.

Ik kijk later wel naar een besturingssysteem.

Nog 1 (dom) vraagje: Kan je met die DVD-brander ook CD's branden? :{

andere neem je toch gewoon een

Optical Drives ±R / SATA DVD±RW Branders / Sony/NEC AD7203S 20x Bulk zwart LF

Schrijven (DVD+R) 20 x

Schrijven (DVD-R) 20 x

Schrijven (DVD+R9) 8 x

Schrijven (DVD-R9) 12 x

Schrijven (CD-R) 48 x

Herschrijven (DVD+RW) 8 x

Herschrijven (DVD-RW) 6 x

Herschrijven (CD-RW) 32 x

Lezen (DVD-ROM) 16 x

Lezen (CD-ROM) 48 x

Toegangstijd (DVD) 160 ms

Toegangstijd (CD) 140 ms

Buffer 2 MB

Aansluiting SATA

Ondersteunt DVD-ROM, DVD-R (DL), DVD-RW (DL), DVD-RAM, DVD +R (DL), DVD +RW, CD-ROM, CD-R and CD-RW with 80mm and 120mm diameter

Prijs informatie:

Prijs per stuk: € 32,95

http://www.schako.nl/Webwinkel-Product-361...k-zwart-LF.html

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou de voeding nog veranderen naar een CoolerMaster Real Power M520 klik. Voordeel tegenover die van OCZ: deze is modulair. Dat houdt in dat je de kabels die je gebruikt alleen in je systeem hebt zitten en dat het een minder grote wirwar in je kast wordt. Voordeel daarvan is dat je airflow beter wordt waardoor je een koeler systeem hebt. Verder zou ik een andere HDD nemen. Niet dat deze slecht is maar de klik is toch wat sneller.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...