Jump to content

Nieuwe PC

Recommended Posts

Geplaatst:
Dat is toch die Medion van de Aldi? Die kost dacht ik 700 euro ofzo, je kunt beter 1 samen stellen voor dat geld...

;)

Klopt, ik heb het inderdaad over de Medion van de Aldi. Hij is trouwens 600 euro i.p.v 700.

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_14/OFF01.SHTML

Ik ben al lang blij als ik Gta IV kan spelen (hoeft niet per se op hoogste kwaliteit) en met deze specs moet dat wel lukken.

Bovendien zit hier alle programma's al op geïnstalleerd en de PC's van de Aldi staan bekend om hun goede prijs/kwaliteit verhouding. De PC die ik nu heb, komt ook van de Aldi (2003) en pas een paar dagen geleden is de videokaart overleden.

Medion is geen slecht merk nee, maar voor die 600 euro die je daarvoor neerlegt kun je zeker weten iets beters kopen. En als je geen computertalent bent, kun je hem op verschillende webshops ook in elkaar laten bouwen (zoals Azerty).

• Reacties 107
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sandra

41

• TaartJJ~!

19

• Djmaddox

10

• Limbolander

7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:
Medion is geen slecht merk nee, maar voor die 600 euro die je daarvoor neerlegt kun je zeker weten iets beters kopen. En als je geen computertalent bent, kun je hem op verschillende webshops ook in elkaar laten bouwen (zoals Azerty).

Kan jij een betere pc samenstellen dan voor €600,-? inclusief vista en nero.

Geplaatst:

Vista: 150-200

Nero 9: 50-100

Grofweg berekend schiet er van je 600 euro nog maar 300 over. Onmogelijk om daarmee iets beters samen te stellen. Mijn mening: Kopen die Aldihap! :Y

Geplaatst:

Kan jij een betere pc samenstellen dan voor €600,-? inclusief vista en nero.

Mmh, shame.. ik was vergeten/wist niet dat je een legale Vista erbij wilt. :$ Dan zal het niet zo bagger veel uitmaken denk ik. Je kunt het misschien nog aan TaartJJ~ (of iets in die richting) vragen, want die weet daar namelijk meer vanaf dan ik.

Geplaatst:

Gewoon nemen die Medion, zeker als je geen hardcore gamer bent kun je wel met deze PC overweg, inclusief Vista is het een redelijke prijs.

Geplaatst:
Vista: 150-200

Nero 9: 50-100

Grofweg berekend schiet er van je 600 euro nog maar 300 over. Onmogelijk om daarmee iets beters samen te stellen. Mijn mening: Kopen die Aldihap! :Y

Ja, zo dacht ik er ook over.

Ik zat nog wat rond te kijken tot ik op de site van Dynabite terecht kwam. Daar zag ik een Acer Aspire M3641 voor dezelfde prijs als die van de Aldi.

In tegenstelling tot die van de Aldi heeft deze een quadcore, maar ik heb weer mn twijfels over de videokaart.

Kan iemand van jullie mij vertellen welke van de 2 beter is?

https://www.dynabyte.nl/artikel/25253/

Nog een vraagje die ik had: Wat is beter? Een duo-core van 2,8 GHz of een quad-core van 2.33 GHz?

Hoe werkt dat eigenlijk? Worden de hertz van de cores in de processor bij elkaar opgeteld?

Dus:

2x2.88 = 5.76 GHz

4x2.33 = 9.32 GHz

Conclusie: De quad-core is veel sneller.

Of werkt dit anders?

(P.s. Sorry dat ik zoveel vragen stel, maar mij werd verteld dat ik me goed moest voorlichten :puh:)

Geplaatst:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje...t%5B192555%5D=1

Dit is denk ik wel een goede samenstelling :)

oja, voor die videokaart kan je ook wel een goedkopere nemen, deze is wel een beetje duur.

mj3h4k.jpg

@ Sandra:

Hoe werkt dat eigenlijk? Worden de hertz van de cores in de processor bij elkaar opgeteld?

Dus:

2x2.88 = 5.76 GHz

4x2.33 = 9.32 GHz

Nee! Veel gemaakte fout, maar het klopt niet. :puh:

Ik zal voor de Acer gaan, want daar krijg je nog Assassin's Creed & Far Cry 2 bij. :D Maar qua prestaties is de Medion denk ik nét iets beter.

Geplaatst:

Tja, de medion is wel goedkoop. Houd er wel rekening mee dat die Nero ene trial is en je er na 30 dagen tog nog voor meot betalen.

Ik zou voor de Acer gaan iig, die is wel wat beter.

Geplaatst:

De Q8200 is een fijne processor, standaardklok draait hij met dezelfde performance als een standaard Q6600.

De HD3650 is idd een iets mindere videokaart, maar daar zou je altijd een 9600GT o.i.d in kunnen zetten, die dingen kosten haast niets meer tegenwoordig.

Geplaatst:

Zou gewoon lekker die Acer nemen:

- A merk

- QuadCore processor

- Beter

Ik zou eigenlijk zelf liever een PC samenstellen, want dan krijg je beter spul. Maar anders is die acer redelijk.

Neem iig niet de PC van djmaddox, een goedkoop moederbordje die geeneens de processor ondersteund die hij erbij stopt.

Geplaatst:

Ik heb zelf die Acer en het is een top computer, alles draait goed als ik jou was zou ik de Acer kiezen :tu:

Geplaatst:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje...ct%5B89088%5D=1

Moederbord en kast veranderd.

782,95 euro.

[offtopic]

Lees wat rond op het internet. Je pc is niet goed uitgebalanceerd en die pc draait single channel..... Dit is dus slomer dan dual channel.

[/offtopic]

Ik zou persoonlijk kiezen voor de Acer omdat ik op het internet veel lees over problemen bij Medion. Eingelijk raad ik toch aan je eigen pc samen te stellen...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...