Jump to content

Tast AVG & NOD32 Windows-bestanden aan?


Nstyle08Z

Recommended Posts

Ik heb op een website die elke dag nieuws brengt (HLN, Het Laatste Nieuws) in krant en op het net het volgende gezien:

http://www.hln.be/hln/nl/958/Multimedia/ar...anden-aan.dhtml

Is het waar dat AVG en NOD32 je computer kapot maken? Ik zelf heb niet zo lang NOD32 trial gedownload en direct na de download, nadat ik mijn computer herstartte, en NOD32 opende begon heel mijn systeem vast te lopen, ik moest dan naar configuratiescherm gaan>>>software>>>...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb op een website die elke dag nieuws brengt (HLN, Het Laatste Nieuws) in krant en op het net het volgende gezien:

http://www.hln.be/hln/nl/958/Multimedia/ar...anden-aan.dhtml

Is het waar dat AVG en NOD32 je computer kapot maken? Ik zelf heb niet zo lang NOD32 trial gedownload en direct na de download, nadat ik mijn computer herstartte, en NOD32 opende begon heel mijn systeem vast te lopen, ik moest dan naar configuratiescherm gaan>>>software>>>...

Klikkie, Nod weet ik zo zeker niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Lees dit topic even goed door. Want AVG heeft met een update ervoor gezorgd dat er een belangrijk bestand van Windows als virus wordt gezien en wordt verwijderd, waardoor de PC niet meer opstart. Tenminste, zoiets was het.

AVG is dus in ieder geval niet vertrouwbaar.

EDIT: Maar hoe zit het nou met NOD32?

Bewerkt: door Nstyle08Z
Link to comment
Delen op andere websites

AVG had inderdaad een foutje waardoor die je pc zou kunnen laten crashen, maar er waren geen slechte bedoelingen mee, het was gewoon een foutje, ik weet niet of het nu al opgelost is of niet, maar het was echt niet expres gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Beide programma's zijn prima anti-virusprogramma's, elk heeft z'n voor- en nadelen. Als ze Windows-bestanden aan zouden passen, waarom zouden dan zoveel mensen ze dan nemen? Dat van AVG was een fout en is inmiddels hersteld, maar dat had ook met andere programma's kunnen gebeuren. Maar Windows-bestanden aanpassen doen ze niet. Ik zou ook niet weten waarom, want wat is het nut ervan? De kans op een fout in zo'n bestand wordt dan alleen maar groter.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus is er geen probleem meer als je AVG of NOD32 hebt?

Nee, ik zou niet weten welk probleem.

Avg zou een windows bestand als virus aanzien, wat het dus niet was.

En het grote nadeel aan avg is, als je heal doet, werkt niet, en word het bestand onbruikbaar, en de rest van die functies werken amper, als je 'ignore' doet werkt het bestand niet meer.

Door deze fout kon windows niet meer opstarten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...