Jump to content

1.61 GHz maar toch 2.80GHz?


KillerZero86

Recommended Posts

Recommended: 2.4 GHz You Have: 1.61 GHz Performance Rated at 2.80 GHz

dit staat er als ik op can you run it mij specs check voor battlefield 2 (en trouwens ook voor andere spellen). Bij mijn weten is mijn proccessor namenlijk niet overclocked, en toch istie 1,20 ghz sneller als dat erop staat??

Link to comment
Delen op andere websites

Recommended: 2.4 GHz You Have: 1.61 GHz Performance Rated at 2.80 GHz

dit staat er als ik op can you run it mij specs check voor battlefield 2 (en trouwens ook voor andere spellen). Bij mijn weten is mijn proccessor namenlijk niet overclocked, en toch istie 1,20 ghz sneller als dat erop staat??

ik heb PRECIES het zelfde...heb jij toevallig een AMD Sempron Processor 2800+ :puh:???

Link to comment
Delen op andere websites

Aanvulling:

Jouw 2.8 Ghz is de Quantispeed, dus niet de echte snelheid. Quantispeed is ontstaan in het Athlon XP tijdperk. De Athlon XP concurreerde namelijk met de eerste Pentium 4's. Hoewel de processoren van AMD een lagere kloksnelheid hadden (minder Mhz), presteerden ze beter dan de processoren van Intel. Daarom werd de snelheid van Athlon XP's niet uitgedrukt in kloksnelheden (Ghz), maar in quantispeed.

Bijvoorbeeld, een Athlon XP 1700+ was te vergelijken met een Pentium 4 1,7GHz, terwijl de kloksnelheid 1,4 MHz is. ^_^

Dus jouw CPU werkt op 1.61 Ghz, en de prestaties van jouw CPU zijn hetzelfde als die van een 2.8 Ghz Pentium 4 ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

goh, jah ik heb inderdaat een amd Sempron 2800+ grappig. Als ik nu een nieuw spel koop kan ik dan in plaats van 1,61 ghz mijn proccessor zien als 2.80 ghz? of werkt dat nu ook weer niet zo gemakkelijk?

reden edit: geen athlon, maar sempron

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
goh, jah ik heb inderdaat een amd Sempron 2800+ grappig. Als ik nu een nieuw spel koop kan ik dan in plaats van 1,61 ghz mijn proccessor zien als 2.80 ghz? of werkt dat nu ook weer niet zo gemakkelijk?

reden edit: geen athlon, maar sempron

Ja moet er natuurlijk wel rekening mee houden of het spel meerder cores ondersteund.

Als het spel niet gemaakt is op multicore, maar bijvoorbeeld op duo dan blijf je hangen op je ouwe 1,61 Ghz. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...