Jump to content

Après-ski poster onderbouwfeest


Puma

Recommended Posts

Hi, deze poster heb ik gemaakt voor het onderbouwfeest dat de 21ste bij mij op school plaatsvindt. Ik zit zelf al in de vijfde :'). Het thema is "après-ski". De poster wordt op A2 afgedrukt en moest door die grootte behoorlijk veel pixels tellen. Het is uiteindelijk 3307x4677 pixels geworden, met 200 dpi (dpi is aantal pixels per inch). De gehele poster is in Paint Shop Pro in elkaar gezet.

Dit was mijn eerste ispiratie. Ik heb het plaatje geïmporteerd in SketchUp, een 3d-modeling programma, waarin ik het plaatje opnieuw gemaakt heb. Hierna heb ik het geïmporteerd en er een simpele blauwe fade-achtergrond achter geplakt. Te simpel, vond ik. Eroverheen is een doorzichtige sneeuwstorm geplakt, waarvoor ik dit plaatje heb gebruikt. Het plaatje is een aantal keer geplakt en de naden had ik eerlijk gezegd wat netter kunnen laten overlopen op sommige stukken.

Natuurlijk moest er ook tekst op de poster komen. Het leek me een leuk idee om dat op houten bordjes te doen. Hiervoor heb ik deze texture gebruikt (de linker). Qua tekst wou ik er een soort van kerst-effect aan geven met een witte kleur en een donkerrode rand. Kleine donkerbruine schaduw erachter en klaar was ik. Op het laatst nog even de kersttakjes van dit plaatje erachter geplakt voor wat opvulling en vond ik het wel goed.

Genoeg geluld, dit is het resultaat (klik op het plaatje voor een vergroting tot 3307x4677 pixels):

posteronderbouwfeestaprkj4.jpg

Whaddayathink :sigaar: ?

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

De sneeuw vind ik ongelooflijk realistisch, de bordjes vind ik ook mooi en het thema ook. :tu: Maar het lettertype vind ik niet zo super. Het mooiste zou denk ik zijn een lettertype met de looks dat het net lijkt of het ook op het bordje staat. Nu is het een beetje er bovenop geplakt. Verder vind ik de planten ook een goed idee, maar ze lijken niet erg realistisch op deze foto, want de kwaliteit van de planten is denk ik een stuk minder dan de rest. Ik zou er andere planten neerzetten en de tekst proberen in het hout te zetten. :tu:

8/10

Link to comment
Delen op andere websites

Je gebruikt het woord "feest" twee maal, op zich geen probleem maar nu wel; het staat namelijk te dicht bij elkaar.

Herhalingen worden over het algemeen als storend beschouwd en hier waarschijnlijk ook(door mij wel dus.) Misschien dat het jouzelf niet was opgevallen, maar door één van de twee te vervangen door bijvoorbeeld "party" krijgt het geheel al een meer professioneel uiterlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Je gebruikt het woord "feest" twee maal, op zich geen probleem maar nu wel; het staat namelijk te dicht bij elkaar.

Herhalingen worden over het algemeen als storend beschouwd en hier waarschijnlijk ook(door mij wel dus.) Misschien dat het jouzelf niet was opgevallen, maar door één van de twee te vervangen door bijvoorbeeld "party" krijgt het geheel al een meer professioneel uiterlijk.

Het kan ook Aprés Ski-Onderbouwfeest worden ;)

Maarja ik vind het wel geslaagd. Alleen jammer dat de tekst er zo is opgeplakt. Misschien moet je het eens proberen wat kleiner te maken en echt erin proberen te krijgen dmv een Blending option :$ effectje ofzo. Maar toch vind ik het ontwerp zeer goed geslaagd alleen toch jammer dat alles er zo mooi uitziet en die bladeren er dan ineens inzitten :N. Ook als ik goed kijk naar de 'Sneeuw' lijken het uiteindelijk allemaal bolletjes vet die je ook altijd in de groente soep ziet :( Dit is wel jammer. Want als ze iets meer de vorm van een kristal kregen. Zou het al mooier uitpakken heb ik zo'n gevoel.

Tot nu toe een 6,5/10

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk concept alleen heb je niet echt een aandachtspunt het is nogal verdeeld over de hele poster.(er is overal iets dat aandacht trekt)

Wat mij persoonlijk een beetje stoort ;o

..., de bordjes vind ik ook mooi en het thema ook. :tu: Maar het lettertype vind ik niet zo super. Het mooiste zou denk ik zijn een lettertype met de looks dat het net lijkt of het ook op het bordje staat....

Dat had ik ook in gedachte hoewel het een beetje moeilijker leest en niet gelijk opvalt ;o

test als voorbeeld:

post-27392-1227214261_thumb.jpg

EDIT: vergeten te zeggen waarom de helft blauw is...

Apre ski = ski = sneeuw = ijs = koud = blauw?

Het idee van dat bordje wel leuk moet ik zeggen, hoewel het nog leuker kan uitpakken als je het mannetje draait en een soort snelheid geeft.. (denk dan aan lijntjes achter het poppetje)

Geen cijfer van mij though

,K

Bewerkt: door gybrus
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...