Jump to content

Harde schijf valt steeds uit!


Sjorszzz

Recommended Posts

Ik heb een externe harde schijf van 500 gig geheugen.

Deze harde schijf gebruik ik om downloads op te zetten.

Alleen steeds als ik de harde schijf een hele nacht aan heb laten staan, en ik kijk er de volgende ochtend naar dan is hij steeds helemaal vanzelf uitgegaan. :?

En dit blijft steeds maar weer terug komen.

Terwijl de stekkers er nog gewoon goed inzitten.

Ook is dit het geval met andere harde schijven.

Dus ik denk dat het niet aan de harde schijf zelf ligt, maar juist aan de computer.

Ook zijn alle downloads die er op staan ook steeds helemaal weg als die weer een keer uit is gegaan.

Heeft iemand enig idee waar dit door kan komen?

En hoe ik het kan oplossen?

EDIT: ik heb de harde schijf al eens terug naar de fabriek gestuurd om hem te laten nakijken.

Maar ze zeggen dat er niks mee aan de hand is.

Dus wie kan mij helpen?

Alvast bedankt :*D

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan zijn dat de harde schijf te warm is geworden omdat hij te lang aanstond...en daarom, om schade te voorkomen, automatisch uitviel.... ^_^

daarnaast moet je even kijken of er misschien bepaalde instellingen zijn om in te stellen hoe lang je harde schijf aanstaat, want volgens mij was die instelling er ook...maar dat weet ik niet zeker :N

Link to comment
Delen op andere websites

Die harde schijf heeft al eens bijna een half jaar lang aangestaan.

Dus dat hij te heet word kan het niet zijn denk ik.

Maar waar kan je die instellingen vinden dan?

Ik heb al bij apparaatbeheer gekeken.

Maar kon daar niks over vinden. :N

Zeer irritant is dit. :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat werkt niet.

Want het gaat om Windows Xp en niet om Win Vista :7

Dat is voor Windows XP.... :? Verander de weergave van de groepenweergave o.i.d. naar de pictogrammen weergave waarbij het configuratie scherm wordt weergeven als een normale map.

Link to comment
Delen op andere websites

nee, eigelijk net, maar het viel te proberen...heb je het zelfde probleem met een andere externe??

Ja bij ander externe harde schijven is dit probleem ook zo.

Maar als ik ze een tijdje niet heb gebruikt en daarna weer gebruik doen ze het wel wat langer.

Een paar dagen ongeveer.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

ligt het nou aan mij of probeer je het niet eens?

Het kan net zo goed zijn dat je moederbord kapot is ofzo en dat hij de signaaltjes niet meer goed doorgeeft, als je pc nog binnen de garantie valt horen ze het gewoon voor niks te repareren(als je het bonnetje hebt), zo niet valt het gewoon op je eigen rekening.

Link to comment
Delen op andere websites

ligt het nou aan mij of probeer je het niet eens?

Het kan net zo goed zijn dat je moederbord kapot is ofzo en dat hij de signaaltjes niet meer goed doorgeeft, als je pc nog binnen de garantie valt horen ze het gewoon voor niks te repareren(als je het bonnetje hebt), zo niet valt het gewoon op je eigen rekening.

Nee daar kan het zeker niet aan liggen.

Want dit probleem heb ik ook als ik de harde schijf aan de 2 verschillende pc's van mijn ouders koppel.

Dan zou het wel heel toevallig zijn dat wel alle 3 de zelfde dingen aan het moederbord kapot hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...