Jump to content

Alfabetische volgorde


kees1991

Recommended Posts

Hallo,

Ik moet binnenkort een heleboel worden voor een school opdracht in Alfabetische volgorde onderelkaar zetten, nu heb ik geen zin om dat allemaal een voor een uit te gaan zoeken en vroeg mij dus af of er misschien een programma voor is dat dat gewoon voor mij doet.

Of kan ik dat mischien gewoon met de nieuwste MS Office Word doen?

Groetetjes,

Martijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je in Excel de woorden onder elkaar hebt staan kun je naar Data > Sorteren gaan om de woorden op alfabetische volgorde te zetten. In Word gaat het op een soortgelijke manier. Als je de woorden in een tabel of in een Microsoft-Excel werkblad kan krijgen, kun je naar Tabel > Sorteren gaan om de woorden op automatische volgorde te zetten.

Punt is alleen dat je de woorden waarschijnlijk niet in een tabel hebt staan, maar ook dat kan zo veranderd worden. Selecteer alle woorden en ga naar Tabel > Invoegen > Tabel. Nu kun je ze gemakkelijk op alfabet zetten en de randen om de tabel weer weghalen.

Je kunt natuurlijk ook zelf aan de slag gaan en een script/programma gaan maken dat dit voor je doet (is niet eens zo heel moeilijk), maar waarom zou je als het ook makkelijk kan?

Edit: in een tabel zetten is helemaal niet nodig zie ik net. Gewoon naar Tabel > Sorteren gaan als je de woorden geselecteerd hebt is voldoende.

Bewerkt: door K.O.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...