Jump to content

FTP probleem.


Zaahed

Recommended Posts

Ik heb nu FileZilla voor als FTP.

Er staat:

Host

Username

Password

Port??

Als ik me gegevens ga invullen komt er dit.

Status: Resolving address **********

Status: Connecting to *********

Status: Connection established, waiting for welcome message...

Response: 220 ProFTPD 1.3.1 Server ready.

Command: USER zaahed

Response: 331 Password required for zaahed

Command: PASS ********

Response: 530 Login incorrect.

Error: Could not connect to server

Status: Resolving address of *********

Status: Connecting to 62.221.193.50:21...

Status: Connection established, waiting for welcome message...

Response: 220 ProFTPD 1.3.1 Server ready.

Command: USER zaahed

Response: 331 Password required for zaahed

Command: PASS ********

Response: 530 Login incorrect.

Error: Could not connect to server

Dan komt er Response 530 Login incorrect.

Wat bedoelen ze daarmee?

En wat moet je bij port invullen?

De rest snap ik.

Bewerkt: door Zaahed
Link to comment
Delen op andere websites

Wat zouden ze bedoelen als er staat dat de inlog incorrect is.. :7 Dubbelcheck je inloggegevens eens en voer ze dan weer in, desnoods kopieer je ze. Voor port hoef je niet noodzakelijk iets in te vullen, alleen als je gesloten poorten hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat zouden ze bedoelen als er staat dat de inlog incorrect is.. :7 Dubbelcheck je inloggegevens eens en voer ze dan weer in, desnoods kopieer je ze. Voor port hoef je niet noodzakelijk iets in te vullen, alleen als je gesloten poorten hebt.

Ok ik zal kijken of me gegevens wel goed zijn ingevuld.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor port hoef je niet noodzakelijk iets in te vullen, alleen als je gesloten poorten hebt.
Als je gesloten poorten hebt? Het lijkt mij eerder voor als de server zelf een poort gespecificeerd hebt. Voor het FTP protocol wordt standaard TCP-poort 21 gebruikt dacht ik, maar de server kan natuurlijk een andere poort gebruiken. Hetzelfde als dat HTTP-webservers vrijwel altijd poort 80 gebruiken. Je kunt de poort echter leeglaten, omdat je gewoon poort 21 moet gebruiken, de 'default' poort. (Bij ProFTPD kun je dit trouwens instellen in proftpd.conf) Vooral voor besloten servers, waar slechts enkele bevriende mensen opkomen, worden vaak andere poorten ingesteld.

Zaahed, in jouw geval vul je waarschijnlijk gewoon het verkeerde wachtwoord in.

Edit: ik lees net dat het ook kan komen door een firewall of een router die het authenticatie proces niet toestaat. Zorg ervoor dat FileZilla door geen enkel Security programma wordt tegengehouden en dat poort 21 open staat voor verkeer.

Bewerkt: door K.O.
Link to comment
Delen op andere websites

Voor port hoef je niet noodzakelijk iets in te vullen, alleen als je gesloten poorten hebt.
Als je gesloten poorten hebt? Het lijkt mij eerder voor als de server zelf een poort gespecificeerd hebt. Voor het FTP protocol wordt standaard TCP-poort 21 gebruikt dacht ik, maar de server kan natuurlijk een andere poort gebruiken. Hetzelfde als dat HTTP-webservers vrijwel altijd poort 80 gebruiken. Je kunt de poort echter leeglaten, omdat je gewoon poort 21 moet gebruiken, de 'default' poort. (Bij ProFTPD kun je dit trouwens instellen in proftpd.conf) Vooral voor besloten servers, waar slechts enkele bevriende mensen opkomen, worden vaak andere poorten ingesteld.

Zaahed, in jouw geval vul je waarschijnlijk gewoon het verkeerde wachtwoord in.

Tja ik zal denk me wachtwoord veranderen.

Misschien dat het dan weer werkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...