Jump to content

Hoe windows installeren na Formatteren?


NickyHendriks

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort mijn laptop te formatteren. Maar moet ik dan als ik Windows weer wil installeren gewoon de Disc erin doen en dan de aanwijzingen volgen? Of zit er nog iets speciaals aan verbonden ofzo?

BTW, Ik weet dat bij Formatteren alles word verwijderd :bier:

BVD, Zammy

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort mijn laptop te formatteren. Maar moet ik dan als ik Windows weer wil installeren gewoon de Disc erin doen en dan de aanwijzingen volgen? Of zit er nog iets speciaals aan verbonden ofzo?

BTW, Ik weet dat bij Formatteren alles word verwijderd :bier:

BVD, Zammy

Het enige "Speciale" wat eraan verbonden is het feit dat je in je bios wel even moet instellen dat hij opstart van CD.

Anders werkt het namelijk niet ;-)

Verder is het dan gewoon disk erin en aanwijzingen volgen :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Let op, deze is voor Winows XP:

  1. PC aanzetten.
  2. CD Windows in je CD speler. Niet uitvoeren nog.
  3. PC uit zetten.
  4. PC aanzetten. Als je moederbord/BIOS niet vraagt of je de computer vanaf de CD wilt opstarten, druk dan F10 (dacht ik)
  5. De bestanden worden uitgepakt. Even geduld. Zwart scherm, weer even wachten.
  6. Kies op welk Volume Windows gezet moet worden. Dan zal hij vragen of je het Volume ook wilt formatteren. Kies voor ja. Het kan ook zijn dat je D.M.V. van een toets gelijk kan Formatteren, zonder dat er word gevraagd of je het wel wilt. Behalve ja/nee.
  7. Formatteren bezig. Even geduld.
  8. Windows stap 1 installeren. Even geduld. Daarna zal je PC opnieuw opgestart worden.
  9. Je zal nu naar een mooi echt Windows scherm gaan. Even geduld, het start op. Tijdens de rondleiding word stap 2 geïnstalleerd.
  10. Vul steeds de benodigde informatie in. Het duurt steeds wel even voordat er een volgende komt, daartussen worden er weer dingen geïnstalleerd.
  11. Klaar!

Hier ben je ongeveer 30-90 minuten me bezig. Ligt eraan hoe snel je PC is.

Voor Vista is het net zoiets. Alleen dan zodra het mooie Windows scherm komt kan je gelijk al alle benodigde gegevens invoegen, zonder steeds te wachten. Verder waren er geen aanpassingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor de meeste moderne pc's/laptops is het niet eens nodig om de BIOS instellen. Gewoon de dvd erin en installeren die hap!

Dan kan je het beste nog altijd controleren, je zult altijd net zien dat jouw pc het niet heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Tijdens het opstarten op TAB of F2 drukken (de juiste knop kun je zien tijdens het opstarten) en dan opent zich het venster. Bij "boot sequense" kun je vervolgens je DVD-speler als eerste apparaat instellen. Even op F10 drukken (ook weer afhankelijk van je systeem) en op de vraag "weet je zeker dat je dit wil" ja antwoorden. Je systeem start vervolgens opnieuw op maar dan via je Windows DVD.....

Link to comment
Delen op andere websites

Tijdens het opstarten op TAB of F2 drukken (de juiste knop kun je zien tijdens het opstarten) en dan opent zich het venster. Bij "boot sequense" kun je vervolgens je DVD-speler als eerste apparaat instellen. Even op F10 drukken (ook weer afhankelijk van je systeem) en op de vraag "weet je zeker dat je dit wil" ja antwoorden. Je systeem start vervolgens opnieuw op maar dan via je Windows DVD.....

OH zo. Ok bedankt :bier: Ik ga me laptop denk ik in het weekend formatteren. En ja mensen ik heb Windows XP. Vista komt bij mij er niet op hoor

Link to comment
Delen op andere websites

Zorg er bij het formatteren en opnieuw installeren van Windows wel voor dat je de Windows CD-key bij de hand hebt. Als je eenmaal alles geformatteerd hebt, en je weet je key niet meer, zijn de rapen gaar.

Nou het handige is dat mijn CD-Key zich op de onderkant van me laptop bevind :puh:

Maar hoe lang kan het formatteren van een 52GB Harde schijf ongeveer kosten?

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

moet ik ook weten hoeveel RPM. Bij mij duurt mn 160 GB HDD zo'n 30 min. Maar heeft er ook nog eens mee te maken hoeveel er op je schijf staat. Als hij leeg is gaat het sneller dan een volle.

Het is een bijna volle schijf. Ik heb nog een paarhonder MB vrij. Daarom wil ik formatteren

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt kiezen tussen snel of normaal formatteren. Meestal als ik mijn PC herinstalleerd kies is gewoon voor snel formatteren. Ik weet niet wat het verschil is met normaal formatteren. Als je echt zeker wilt zijn dat alles weg is, raad ik je gewoon aan om normaal te formatteren. Dat duurt ongeveer 10 tot 30 minuten.

Zet gewoon je TV aan, en dan laat je de laptop lekker zijn gang gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt kiezen tussen snel of normaal formatteren. Meestal als ik mijn PC herinstalleerd kies is gewoon voor snel formatteren. Ik weet niet wat het verschil is met normaal formatteren. Als je echt zeker wilt zijn dat alles weg is, raad ik je gewoon aan om normaal te formatteren. Dat duurt ongeveer 10 tot 30 minuten.

Zet gewoon je TV aan, en dan laat je de laptop lekker zijn gang gaan.

Oh ok. Ik heb besloten om er gewoon in het weekend de tijd voor te nemen. Ik wilde het misschien nu gaan doen maar aangezien me TV het niet doet (foutje in de Modem of bij de provider :?). Dus dat word vrijdag. Aangezien ik morgen tot tien voor half vijf naar school moet. Dus dan kies ik of zaterdag of vrijdag. Nou net wat k wil

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...