Jump to content

Hoe maak ik een MySQL Database?


NickyHendriks

Recommended Posts

Als je je bij een hostingbedrijf hebt geregistreerd, kun je bij een pakket een MySQL-database nemen. Hoe je die beheert, staat vaak wel in de FAQ op de site. Het is dan handig om ook PHP te hebben, anders kan je er weinig mee. Als je zelf een site host, bijvoorbeeld met Apache, dan kan je daar via PHPmyAdmin databases beheren. Sommige hostingbedrijf maken ook gebruik van deze beheersoftware.

Het is wel handig om je vraag duidelijker te omschrijven: heb je het over je hosting, op je eigen pc, bij een IPBfree forum (wat niet zal kunnen).

Link to comment
Delen op andere websites

Als je je bij een hostingbedrijf hebt geregistreerd, kun je bij een pakket een MySQL-database nemen. Hoe je die beheert, staat vaak wel in de FAQ op de site. Het is dan handig om ook PHP te hebben, anders kan je er weinig mee. Als je zelf een site host, bijvoorbeeld met Apache, dan kan je daar via PHPmyAdmin databases beheren. Sommige hostingbedrijf maken ook gebruik van deze beheersoftware.

Het is wel handig om je vraag duidelijker te omschrijven: heb je het over je hosting, op je eigen pc, bij een IPBfree forum (wat niet zal kunnen).

Nou ik wil gewoon een Database maken. Niet voor IPBFree. En over dat hosten vanaf me PC. Kan dat ook al? En wat is eigenlijk een goede gratis Host? Ik kan wel zoeken maar dan kom ik om een of andere reden toch altijd uit bij betaalde

Link to comment
Delen op andere websites

Het is best wel moeilijk om een MySQL database op te zetten. Ik heb het zelf ook meerdere malen geprobeert, maar het is me nog maar 1 keer gelukt met de installer van PHPBB3.

Maar hier uitleg:

-Zoek op google naar PHPMyAdmin. Zorg dat je dat download en plaats het in je root map.

-Start nu vanaf je host PMA op. Hier zal je misschien al een MySQL tabel tegenkomen. Je kan voor een nieuwe kiezen en wat je daarmee kan doen.

-Maak een nieuwe tabel met de goede naam, code en poort. Sla op en klaar zou het moeten zijn.

Extra info MySQL

-Heb je al verstand van PHP? Je zal namelijk heel veel hiermee moeten werken als je een database wilt.

-Als je er wat over wilt leren, vraag maar op MSN of kijk op PHPHulp.nl.

-Je kan ook wat anders eerst proberen, wat mij is aangeraden op PHPHulp.nl. Zoals FireBird, al dat wat mindere bekende dus. Dat schijnt ook simpeler te zijn.

Okej en jij wilt hosten vanaf je eigen PC, Laten we maar zeggen, vanaf je eigen huis. Ga je echt hosten vanaf de pc waar je alles op doet, dan kunnen al die bestanden ook gestolen worden. Of doe het volgende:

-Koop een extra HDD (intern/extern) en sluit die aan op je pc.

-Zorg dat je alleen die schijf kan delen.

-Geen partitie want volgens mij komen hackers daar wel langs.

-Of koop een ECHTE server. Daar staat alles al op en je hoeft niet veel meer te doen eraan. Hier ga ik het verder over hebben.

Info ver extra HDD voor Server:

-Je pc zal altijd aan moeten staan.

-Of koop een exterene die direct op verbinding van internet staat.

-Of gebruik je echte Server.

Om je eigen server op te zetten:

-Zorg eerst dat je poort open staat, ga naar PortForward om het in te stellen. Kies daar je provider E.D. en laat je door de stappen gaan. Het kan wel moeilijk zijn als je nog nooit zoiets geprobeert hebt.

-Zorg dan dat je website al op de Server staat. Stel je Server open dat je er via internet kan komen.

-Typ op een andere computer het IP adres van je Server in. Als het goed is moet je nu je website zien :D

Laatste stap:

-Ga naar een site waar je een .nl ofzo kan maken.

-Stel daar de opties zo in dat het naar de IP van je server gaat.

-KLAAR.

K heb erg veel verteld, en nog lang niet alles. Er ontbreken dingen, maar die dingen ontbreken ook aan mijn verstand...

Maar hopelijk heb je er wel wat aan!

EDIT: En idd, net als Thunder zei, iets met apache. Dit zal de website uitvoeren. Ook is Minireal handig, voor als je mails vanaf je site wilt versturen.

Maar kijk naar USBWebser, dat is een supergoed programma om eens wat te testen alla Apache, MySQL, PMA, MiniReal, en nog wel wat meer. In de Root map hoort dan je site te staan.

En XAMPP. Dat is een supersterk programma, ultiem voor een server. En het is nog zo beroemt als wat ook!

Bewerkt: door Remi-X
Link to comment
Delen op andere websites

Hij vraagt dus of er ook een andere manier is dan dat :cab:

En ja die is er genoeg. Kijk naar De Heeg, dat is volgens mij wel een aardig goede en zeker handig als je geen grote site hebt maar wel wat wilt kunnen.

Oh ok. Ik zal die site eens bekijken

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...